Thumbnail
του Νεκτάριου Κορδή

Επιστημονική Ημερίδα πραγματοποιήθηκε  με θέμα: «Επιλογή Στελεχών στην Εκπαίδευση: ∆ημοκρατική ή Τεχνοκρατική Ανασυγκρότηση; ∆ίλημμα Ουσίας ή Άνευ Σημασίας;» από το  Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαιδευτική Πολιτική & ∆ιοίκηση της Εκπαίδευσης» (ΕΠ∆Ε) του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την Επιστημονική Εταιρεία Οργάνωσης & ∆ιοίκησης της Εκπαίδευσης (ΕΟ∆Ε).

 

Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνουν τον αποτελεσματικό διευθυντή μιας σχολικής μονάδας προέρχονται από την εισήγηση του αιρετού του ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή που μπορείτε να τη διαβάσετε ολόκληρη ΕΔΩ

Ποιος είναι ο αποτελεσματικός Διευθυντής;
Με όραμα για το δημόσιο σχολείο και τη σχολική μονάδα που μεταδίδεται και στο προσωπικό.
Μακροπρόθεσμος προγραμματισμός του σχολείου.
Προτείνει στόχους και διαδικασίες. Οργανωτικός. Συμβουλεύεται πριν τις αποφάσεις.
Εξασφαλίζει τη δυνατότητα στο προσωπικό να συμβάλλει στη διαδικασία και τη διαμόρφωση των αποφάσεων.
Συνδυάζει τις οργανωτικές διαδικασίες με τις διαπροσωπικές σχέσεις.
Προτείνει σωστό καταμερισμό και ανάθεση εργασιών σε όλους.
Είναι αμερόληπτος και εύστοχος στη κριτική του.
Εκφράζει έμπρακτο ενδιαφέρον για υπηρεσιακά και προσωπικά θέματα του προσωπικού και προσπαθεί να δίνει λύσεις.
Βασίζει τη δύναμη της θέσης του στην επαγγελματική ικανότητα και γνώση και όχι στον καταναγκασμό και το νόμο.
Αυξάνοντας το βαθμό ικανοποίησης του διδακτικού προσωπικού, μέσα από τις κοινές δράσεις, συμβάλει στην όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή τους στα θέματα του σχολείου, αλλά και στην επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Ο αποτελεσματικός Διευθυντής
1. Δημιουργεί συλλογικά οράματα και στόχους για το δημόσιο δημοκρατικό σχολείο
Αναδεικνύει:
- Το πως πρέπει να λειτουργεί το δημοκρατικό σχολείο
- Το ρόλο του Διευθυντή στο δημοκρατικό σχολείο
- Το ρόλο των εκπαιδευτικών
- Το ρόλο των μαθητών και των γονέων
- Το ρόλο της πολιτείας
- Το ρόλο όλων των υπολοίπων που επηρεάζουν την υλοποίηση των στόχων και των σκοπών του σχολείου
2. Ενισχύει τη συλλογικότητα και κοινή δράση
Ενεργεί ως εμψυχωτής και πολλαπλασιαστής της συλλογικής προσπάθειας. Εξασφαλίζει τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών και την ανταπόκρισή τους στο συλλογικό πνεύμα και τα προσωπικά τους καθήκοντα
3. Βελτιώνει τον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των διδασκόντων
Κλειδί αποτελούν οι συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων παρέχοντας τη δυνατότητα να αισθάνονται όλοι μέσα από την κατανομή των αρμοδιοτήτων, ότι έχουν συνυπευθυνότητα για όλα τα θέματα που αφορούν την  καλή λειτουργία του σχολείου
4. Εξασφαλίζει την έκφραση και δίνει ιδιαίτερη προσοχή στις διαφορετικές απόψεις
Μέσα από τις διαφωνίες και διαφορετικές προσεγγίσεις, μέσα από διαδικασία σύνθεσης και εύρεσης «χρυσής τομής», οδηγεί στις πιο σωστές λύσεις
5. Ελαχιστοποιεί τις διαφορές μεταξύ των διδασκόντων.
Στις διενέξεις μεταξύ διδασκόντων, ο διευθυντής ενθαρρύνει την επίλυση του προβλήματος από τους ίδιους τους εμπλεκόμενους και να εμπιστεύεται τη λύση που θα βρουν

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζαχαρακη
Ζαχαράκη: Η επαγγελματική εκπαίδευση γίνεται πρώτη επιλογή – Στόχος ένα σύγχρονο, ανοιχτό και δυναμικό σύστημα
Η Υπουργός Παιδείας παρουσίασε τη στρατηγική αναβάθμισης της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με έμφαση στη σύνδεσή της με την...
Ζαχαράκη: Η επαγγελματική εκπαίδευση γίνεται πρώτη επιλογή – Στόχος ένα σύγχρονο, ανοιχτό και δυναμικό σύστημα
σχολείο
Πτώση σοβάδων σε σχολικό συγκρότημα στην Πάτρα – Από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα
Πτώση σοβάδων στον προαύλιο χώρο των σχολείων «Γλαράκη» στην Πάτρα προκάλεσε αναστάτωση- Ποσωρινές αλλαγές στην είσοδο και στα διαλείμματα των μαθητών
Πτώση σοβάδων σε σχολικό συγκρότημα στην Πάτρα – Από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα
image.jpeg
Διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων Βασικής Υποστήριξης της Ζωής από το Πανεπιστήμιο Πατρών
Διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων Βασικής Υποστήριξης της Ζωής και εκπαίδευσης στη χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή από το Πανεπιστήμιο Πατρών,...
Διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων Βασικής Υποστήριξης της Ζωής από το Πανεπιστήμιο Πατρών