Thumbnail
του Δημήτρη Μπερδέκα

Την Πέμπτη στις 6  Ιουλίου, παρουσιάσθηκα για συνέντευξη ενώπιον του Υπηρεσιακού  Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών στην αίθουσα συσκέψεων του ΠΥΣΔΕ Λάρισας. Ανέμενα ερωτήσεις σαν αυτές που γίνονταν στους υπόλοιπους συναδέλφους, και ότι μετα από χρόνια πείρας ως Διευθυντής, θα έκανα «περίπατο». Όμως, με το ξεκίνημα διαψεύσθηκα. Η  πρώτη ερώτηση ήταν «μου έκανε κακή εντύπωση ένα δημοσίευμα όπου βάλλετε κατά πάντων…αναφέρεσθε σε έναν γονέα…..αυτά είναι προσωπικά δεδομένα…».. Η ερώτηση αφορούσε την επιστολή μου στην εφημερίδα με τίτλο «Ζήτησαν την κεφαλή μου επι πίνακι», αρχές Μάρτη. Ηταν ο πρώτος που μου είπε πως σχημάτισε κακή εντύπωση για το δημοσίευμα,  αφού μέχρι τώρα όσοι το διάβασαν, σχημάτισαν  κακή εντύπωση για όσα έγιναν σε βάρος μου.  Εμεινα κατάπληκτος. Μήπως θα έπρεπε να ζητήσω συγγνώμη που θέλησα να υπερασπιστώ την τιμή και την αξιοπρέπειά μου; Είναι δυνατόν να μου καταλογίζουν ευθύνη για δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων του γονέα - ποινικού υπόδικου; Και μέχρι πότε θα ανακινούνται θέματα που έχουν προ καιρού αρμοδίως κριθεί; Το πόρισμα της (περυσινής) ΕΔΕ ήταν απαλλακτικό για την καταγγελία του εν λόγω γονέα. Όμως, αυτή μαζί και με άλλες κατηγορίες, συμπεριλήφθηκε στην παραπεμπτική απόφαση προς το Πειθαρχικό Συμβούλιο, όπου τελικά αθωώθηκα με ψήφους 4-1. Φυσικά, τόνισα ότι δεν ανέφερα κανένα όνομα στην επιστολή μου. Τα προσωπικά δεδομένα του υπόδικου δόθηκαν στη δημοσιότητα πέρυσι, με απόφαση της Εισαγγελίας  Πρωτοδικών Λάρισας λόγω των πράξεών του. Ετσι, αυτός και οι συνεργοί του, ήταν για μέρες με τα ονόματα και τις φωτογραφίες τους, στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και τα δελτία των καναλιών.

Ακόμη, ρωτήθηκα σχετικά με κατηγορίες σε βάρος μου που υπήρχαν σε άρθρο στον τύπο, δύο ημέρες μετα τη δική μου επιστολή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα περιείχε ψεύδη και  καταφρο νητικά σχόλια σε βάρος μου, ήταν δε «ορατό δια γυμνού οφθαλμού» τι επεδίωκε ο συντάκτης του. Απάντησα με επιχειρήματα που θεώρησα ως επαρκή για την αποδόμηση των κατηγοριών.  Η ίδια δεν με ρώτησε αν είμαι δημοκρατικός, ίσως επειδή και αυτό στο συγκεκριμένο δημοσίευμα  αμφισβητεί ται (!) ή επειδή θεωρούμαι ως μνημονιακός από παλιά. Τόνισα πάντως, ότι δημοκρατικός   είναι αυτός που τηρεί τους νόμους και το Σύνταγμα.   

Αν και οι απαντήσεις μου ήταν τεκμηριωμένες, και στις ερωτήσεις που αφορούσαν  τη σχολι κή νομοθεσία, τελικά στη συνέντευξη βαθμολογήθηκα με  4.2, (μέσος όρος) με άριστα το 8. Στις κρίσεις  των Διευθυντών το 2011, βαθμολογήθηκα από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο με 14.5 με άριστα το 15. Τωρα, μετά από έξι χρόνια πείρας ως Διευθυντής, κατατάχθηκα προτελευταίος στη βαθμολογία των συνεντεύξεων. Ετσι, από πέμπτος που ήμουν στη σειρά των μετρήσιμων προσόντων σε σύνολο 170 υποψηφίων, με τη βαθμολογία της συνέντευξης, βρέθηκα πεντηκοστός στον τελικό πίνακα  (!).  Μέχρι και ότι δεν έχω ηγετικές ικανότητες, έτσι γράφεται σε φύλλο αξιολόγησης.

Επιφυλάσσομαι κάθε νομίμου δικαιώματός μου, για τον τρόπο με τον οποίο μοριοδοτήθηκαν όλα όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία ότι έπρεπε να συνεκτιμηθούν στη συνέντευξη. Μεταξύ   αυτών και  ο φάκελος με τα τυπικά μου προσόντα (διδακτορική διατριβή,  πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια, διδασκαλία στα ΤΕΙ, άριστη γνώση Αγγλικών), καθώς και ο καθημερινός μου κόπος  και μόχθος στο σχολείο, συχνά πέρα από το ωράριο λειτουργίας στις εργάσιμες ημέρες,  σε διακοπές και αργίες.

Η αξία μου και οι δυνατότητές μου ως Διευθυντή ως ανθρώπου είναι γνωστές. «Είμαστε μαζί σας», μου λένε οι γονείς που εκτιμούν την καθημερινή μου προσφορά στην διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση των παιδιών τους, τη φροντίδα μου για την προστασία της σωματικής τους ακεραιότητας και της ψυχικής τους υγείας. Φυσικά, το ωρολόγιο πρόγραμμα τηρείται  πάντοτε, δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στο σχολείο, ζητώ από τους μαθητές να έρχονται στην ώρα τους. Δεν επιδιώκω να είμαι αρεστός, αλλά χρήσιμος. Αλλωστε, αυτή είναι η δουλειά μου : να τηρώ τους νόμους.    

Μου κάνει εντύπωση πάντως, πως πλήν ενός μέλους του συμβουλίου, όλοι οι υπόλοιποι μου βρήκαν ένα σωρό αρνητικά και ελάχιστα θετικά. Απορώ έξι χρόνια που είμαι  Διευθυντής, πως γίνεται το σχολείο να λειτουργεί «ρολόι»…..

Και αν με αφήσουν ήσυχο, θα λειτουργήσει ακόμη καλλίτερα…..

Λάρισα  10.8.2017

Δ.  ΜΠΕΡΔΕΚΑΣ

Δ/ντής  Γυμνασίου  Γιάννουλης 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές