Thumbnail
του Βασίλη Παπαχρήστου

Για μια ακόμη φορά το υπουργείο, είτε η βαθιά γραφειοκρατία του, είτε η πολιτική ηγεσία του, αποφασίζει να ακυρώσει την κείμενη νομοθεσία με ένα απλό έγγραφό του.

Το με αρ. πρωτ.: 79303/Ε1/12-05-2017 έγγραφό του και ΘΕΜΑ: «Οδηγίες για την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων και βελτιώσεων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης» αναφέρει:

«Ύστερα από την ολοκλήρωση της διενέργειας μεταθέσεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2016-2017, παρακαλούμε για την ολοκλήρωση των οριστικών τοποθετήσεων και των μεταθέσεων από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις), σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, μέχρι 30-5-2017.»

Ενώ, το υπουργείο μέσω του εγγράφου αυτού μνημονεύει «τις κείμενες διατάξεις» δηλαδή το ΠΔ 50/96 όπως αυτό αναθεωρήθηκε ή συμπληρώθηκε εν μέρει από το ΠΔ100/97 ή ακόμη και το Ν. 3848/2010, αυτό το ίδιο το υπουργείο με ένα υποδεέστερο σε νομική ισχύ έγγραφο, αποφασίζει να ακυρώσει εν τοις πράγμασιν το νομοθετικό πλαίσιο που το ίδιο έπρεπε να υπερασπίζεται. Και αναφέρομαι στο χρονοδιάγραμμα των ενεργειών, για την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών, που έπρεπε ακολουθηθεί όπως αυτό προσδιορίζεται από τα άρθρα 14 και 15 του ΠΔ 50/96 και το άρθρο 13 του ΠΔ 100/97.

Εάν κάποιος εκπαιδευτικός δεν τηρεί την νομοθεσία είναι υπόλογος, κάτι αντίστοιχο όμως δεν ισχύει για την καταστρατήγηση της νομοθεσίας εκ μέρους του υπουργείου.

Η ουσία του εγγράφου θυμίζει τα πιεστικά χρονοδιαγράμματα τόσο με τις τοποθετήσεις στα λειτουργικά κενά το Σεπτέμβριο του 2016,όσο και τη βιασύνη εντός των διακοπών του Πάσχα για τη συμπλήρωση του πίνακα Α εκ μέρους των σχολικών μονάδων, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη εκ μέρους των διοικήσεων των σχολικών μονάδων για τον αριθμό των τμημάτων ομάδων προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια και τμημάτων τομέων, ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Και για να υπάρξει πρόβλεψη πρέπει να υπάρχει κατάθεση δήλωσης των γονέων μέσω των μαθητών για το τι πρόκειται να ακολουθήσουν.

Την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017 δελτίο τύπου του Υπουργείου παιδείας επισημαίνει ορισμένα σημεία επί των προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας για τον τρόπο επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Από αυτό προκύπτει ότι όλες οι ενέργειες θα γίνουν πολύ γρήγορα και πολύ πιεσμένα χρονικά.

Πρωτότυπο!!!

Η ουσία του δελτίου τύπου είναι η προεργασία στην οποία θα πρέπει να προβούν όσοι επιθυμούν να διεκδικήσουν θέση διευθυντού σχολικής μονάδας ενώ οι υπόλοιπες λεπτομέρειες θα νομοθετηθούν εντός πολύ σύντομου χρονικού διαστήματος.

Μερικές σκέψεις επ’ αυτού:

Εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο είχε διαρρεύσει ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αποφασίσει την ακύρωση της Φ. 361.22/26/79840/Ε3/19.5.2015 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων « Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων και επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων.

Ο νύν υπουργός σε εκπαιδευτική ιστοσελίδα δήλωνε 12 Απριλίου 2017:

«Το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν μας έχει ακόμη κοινοποιήσει την απόφαση. Όταν μας κοινοποιήσει το Συμβούλιο της Επικρατείας την απόφαση το έχουμε δηλώσει σε πολλά επίπεδα, εμείς είμαστε πανέτοιμοι για να προχωρήσουμε στις αναγκαίες ρυθμίσεις που θα κατοχυρώνουν τα πάντα. δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.»

Με βάση την πρόταση αυτή θα περιμέναμε άμα τη ανακοινώσει της απόφασης του ΣτΕ, 14η Απριλίου 2017, να δημοσιοποιηθεί πάραυτα ο νέος νόμος επιλογής στελεχών

Και από την ημερομηνία που ανακοινώθηκε μέχρι και σήμερα, δηλαδή έχει παρέλθει ένας μήνας, έχουμε διαβάσει αντικρουόμενες απόψεις για τον τρόπο επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων .

Δηλαδή εάν δεν ήταν έτοιμοι για τις αναγκαίες ρυθμίσεις πόσο θα περιμέναμε ακόμη;

Για να δούμε το πλήθος των διευκρινιστικών εγκυκλίων(!!!), που θα αποσταλούν μετά τη ψήφιση του νέου νομοσχεδίου για την επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων.

Προκαλεί εντύπωση η προχειρότητα (θυμίζω ότι το υπουργείο παιδείας, στο χρονοδιάγραμμα για την λήξη του διδακτικού έτους, δήλωσε αρχικά την ημέρα του Αγίου Πνεύματος ως ημέρα συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων για την έκδοση των αποτελεσμάτων) και η βιασύνη με την οποία κινείται είτε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είτε η βαθιά γραφειοκρατία αυτού.

Αδιαφορεί πλήρως για το εάν οι εμπλεκόμενοι μπορούν να ανταποκριθούν την ημέρα και την ώρα που αυτό επιθυμεί. Αδιαφορεί παντελώς και επιδεικτικά για τον συνάδελφο που είναι ο βασικός πυλώνας της δημόσιας Ελληνικής Εκπαίδευσης.

 Πού είναι άραγε ο προγραμματισμός; ΠΟΥΘΕΝΑ

Και τώρα θα ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμος για την επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων, ως μη όφειλε να γίνει αυτό, στο πέρας του διδακτικού έτους.

Οι υποχρεώσεις όλων των συναδέλφων στη σχολική μονάδα που υπηρετούν πολλές αλλά δεν ενδιαφέρει αυτούς που εντέλλονται.

Και ποιος ο λόγος άραγε της βιασύνης και της προχειρότητας;

Η μη γνώση των θεμάτων, ή μήπως ο αιφνιδιασμός του εκπαιδευτικού κόσμου για να φανεί το υπουργείο ως ισχυρό αφού αυτό έχει «το μαχαίρι και το πεπόνι».

Εάν δεν είναι έτσι θα πρέπει να το αποδείξει εμπράκτως.

Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν με αφορμή τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων.

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Λεωφορείο ΚΤΕΛ
Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή
Παρότι τα ψηφιακά έγγραφα της εφαρμογής Gov.gr Wallet είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα
Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή