Thumbnail
Δ. Βασίλειος Παπαχρήστου  Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται περίτρανα η ασυνεννοησία, η μη ύπαρξη επικοινωνίας μεταξύ των τμημάτων του υπουργείου παιδείας, η πλήρης απαξίωση των θεσμών. Στην προκειμένη περίπτωση αναφέρομαι στα Υπηρεσιακά συμβούλια που ασχολούνται με τις υπηρεσιακές μεταβολές, που οι ίδιοι έχουν νομοθετήσει, στην αδιαφορία για το εάν είναι υλοποιήσιμη μία εντολή τους και πλήρης αδιαφορία εάν χρονικά μπορεί να υλοποιηθεί η εντολή που έχουν δώσει. Απλά εντέλλονται.

Μερικές φορές εισπράττουμε και άγνοια επί των θεμάτων που οι ίδιοι διαχειρίζονται, οργανώνουν, νομοθετούν, προγραμματίζουν και εν τέλει υποχρεώνουν τους υφισταμένους τους να υλοποιήσουν.

Αφορμή για την παρούσα τοποθέτησή μου αποτελεί η αλλαγή των κλάδων και ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συνδέεται άρρηκτα τόσο με τις νέες αναθέσεις όσο και με τις υπηρεσιακές μεταβολές που πραγματοποιούνται αυτή τη χρονική στιγμή.

Αλλαγή που νομοθετήθηκε σε έναν άσχετο νόμο ( άρθρο 29 Ν 4521/2018 δημοσιοποιήθηκε στις 2 Μαρτίου 2018) εκείνον που αναφέρεται στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αττικής. Και νομοθετήθηκε όταν ήδη οι αιτήσεις μετάθεσης έχουν υποβληθεί με τις παλαιές ειδικότητες και κλάδους και θα υλοποιηθούν επίσης με τις παλαιές ειδικότητες και κλάδους.

Η παράγραφος 4 του ως άνω άρθρου αναφέρεται στην παλαιά ειδικότητα των ΠΕ12.10 και μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών Κλάδου ΠΕ 12-10 μετατρέπονται αυτοδίκαια σε θέσεις του Κλάδου ΠΕ 04-01 ή του Κλάδου ΠΕ 84 που επιλέγουν και στις οποίες συνεχίζουν να υπηρετούν. Η αρχαιότητα τοποθέτησης στις σχολικές μονάδες: α) υπολογίζεται από την αρχική τοποθέτηση, για όσους επιλέξουν τον Κλάδο ΠΕ 84 και β) αρχίζει από 30.6.2018 για όσους επιλέξουν τον Κλάδο ΠΕ 04-01»

Δηλαδή από την ημερομηνία αίτησής τους μέχρι και τις 30/6/2018 πώς ακριβώς λογίζονται οι εκπαιδευτικοί της παλαιάς ειδικότητας ΠΕ12.10; Και γιατί άραγε έχουμε δύο ημερομηνίες έναρξης της αρχαιότητας ανάλογα με το ποια ειδικότητα επέλεξαν; Η κοινή λογική αναδεικνύει το κενό που υπάρχει σε έναν νόμο. Όταν επισημάνθηκε αυτό προσπάθησαν με λεκτικές ισορροπιστικές πρακτικές να μας πείσουν ότι δεν είναι κάτι ουσιώδες. Εάν λοιπόν δεν ήταν ουσιώδες γιατί έρχεται το νομοθέτημα περί των δομών εκπαίδευσης να το διορθώσει; Πώς;

Στο άρθρο 93 αναγράφεται:  

«Άρθρο 93

Ρυθμίσεις για ζητήματα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

6. Στο τρίτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 29 του ν. 4521/2018 (Α΄ 38) οι λέξεις «β) αρχίζει από 30.6.2018 για όσους επιλέξουν τον Κλάδο ΠΕ 04-01.» αντικαθίστανται από τις λέξεις «β) για όσους επιλέξουν τον Κλάδο ΠΕ 04-01, αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου .».

 

Η παράγραφος 6 του άρθρου 29 του Ν.4521/2018 αναφέρει:

«6. Οι ως άνω διατάξεις δεν καταλαμβάνουν τις εκκρεμείς κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου διαδικασίες υπηρεσιακών μεταβολών.»

Δηλαδή η παράγραφος αυτή αναφέρεται μόνον στις μεταθέσεις που τελικά ανακοινώθηκαν στις 26 Μαρτίου 2018 ή μήπως και σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές που λαμβάνουν χώρα μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων; Διότι υπηρεσιακές μεταβολές είναι το σύνολο των μεταβολών που ξεκινούν με τις μεταθέσεις και ολοκληρώνονται με τις βελτιώσεις και τις οριστικές τοποθετήσεις σε κάθε ΠΥΣΔΕ.

Επ αυτού του θέματος το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων που πάντα μεριμνά για εμάς και σκέπτεται πριν από εμάς για εμάς αποστέλλει έγγραφο με αριθμ πρωτοκ. 63971/Ε2/23-04-2018

όπου μεταξύ των άλλων αναφέρει:

«Οι διαδικασίες των οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων, καθώς και οι κρίσεις υπεραριθμίας που θα προηγηθούν, θα πραγματοποιηθούν σε κενά των νέων κλάδων/ειδικοτήτων του Ν. 4521/2018, καθώς οι σχολικές μονάδες λειτουργούν πλέον με τους νέους κλάδους/ειδικότητες και οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ενταχθεί σε αυτούς»

Είναι σε σύμπνοια το παρόν έγγραφο με το Ν 4521/2018;

Έστω λοιπόν ότι είναι.

Το ίδιο έγγραφο αναφέρει:

«Ύστερα από την ολοκλήρωση της διενέργειας μεταθέσεων από περιοχή σε περιοχή των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους
2017 – 2018 , παρακαλούμε για την ολοκλήρωση των οριστικών τοποθετήσεων και των μεταθέσεων από  σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις), σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, μέχρι 25 -5 – 2018»

Δηλαδή θα προλάβουν τα υπηρεσιακά συμβούλια να ολοκληρώσουν τις υπηρεσιακές μεταβολές εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει το έγγραφο όταν δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη οι νέες αναθέσεις;

Και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα στις 2 Μαΐου 2018 και στις 4 Μαΐου 2018 αντίστοιχα ανακοινώνονται, με υπουργικές αποφάσεις, οι νέες αναθέσεις για τα σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Γενικής Παιδείας.

Στην υπουργική απόφαση των αναθέσεων Γυμνασίου Γενικού Λυκείου υπάρχει και η εξής παράγραφος:

«Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2018-2019.»

Και ερωτώ:

Το σχολικό έτος πότε αρχίζει; 1η Σεπτεμβρίου 2018

Αυτή τη στιγμή οι υπηρεσιακές μεταβολές που πραγματοποιούνται αφορούν το νέο σχολικό έτος 2018-2019.

Η φράση αυτή όπως είναι διατυπωμένη είναι ξεκάθαρο ότι αφορά την 1η Σεπτεμβρίου 2018 και όχι τον Μάϊο 2018.

Την Τετάρτη 8 Μαΐου 2018 εμφανίζεται ένα νέο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας με Αρ. Πρωτ.: 73464/Ε2/ 8-05-2018 που αναφέρει:

«…Επισημαίνεται ότι οι διαδικασίες οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων, καθώς και οι κρίσεις υπεραριθμίας, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τους νέους κλάδους/ειδικότητες του Ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38Α ́), καθώς και τις υπ ́ αριθ. πρωτ.Φ22/66584/Δ4 (ΦΕΚ 1509Β ́) και 97818/Δ2 (ΦΕΚ 1544Β ́) Υ.Α. αναθέσεων μαθημάτων που εκδόθηκαν αρμοδίως από τις Διευθύνσεις Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Σπουδών, Οργάνωσης και Προγραμμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα.»

 

Ένας βομβαρδισμός νομοσχεδίων νόμων άρθρων εντός ασχέτων νόμων υπουργικών αποφάσεων εγγράφων για να διορθώνουμε συνέχεια το τι πράττουμε.

Εάν όλα αυτά ήταν τόσο αναγκαία γιατί δεν τα είχε ολοκληρώσει το υπουργείο από τον Οκτώβριο;

Υπάρχουν δύο σενάρια:

Δεν τα είχαν προγραμματίσει και άρα σκέφτηκαν να τα υλοποιήσουν πολύ βιαστικά

Τα είχαν προγραμματίσει αλλά ο ωχαδελφισμός οδήγησε στην περιγραφείσα κατάσταση.

Και στις δύο περιπτώσεις αποτυπώνεται δυστυχώς η προχειρότητα και η ανευθυνότητα.

Και η πληροφόρηση αναφέρει ότι περιμένουμε διόρθωση των αναθέσεων στα ΕΠΑΛ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα