Thumbnail
ΠΕΤΕΕΜ - ΤΕ1

Το ξεκίνημα της φετινής σχολική χρονιά συμπίπτει με τις συνεχείς διακηρύξεις περί τέλους των μνημονίων, αλλά όχι και του τέλους της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις με τις καταστροφικές συνέπειες στη δημόσια ΤΕΕ και τους εκπαιδευτικούς. Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει η μη έγκριση από το υπουργείο παιδείας τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα και στην Αιτωλ/νία ειδικότερα με σκοπό την περικοπή σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς.

Μετά την τελευταία απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας για τα ολιγομελή, έμεινα πολλές περιπτώσεις ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ, χωρίς την έγκριση λειτουργίας, όπως χαρακτηριστικά του ΕΠΑΛ Καινουργίου Αιτωλ/νίας, στο οποίο δεν έχουν εγκριθεί ακόμα και οι δύο λειτουργούσες (20χρόνια τώρα) ειδικότητας Γ’ Οικονομίας και Γ’ Ψυκτικών. Για την έγκρισή τους υπάρχει η θετική εισήγηση τόσο του ΔΙΔΕ Αιτωλ/νία, όπως επίσης και του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας, λόγω ειδικών συνθηκών. Η Ειδικότητα Ψυκτικών είναι η μοναδική στην περιοχή του Αγρινίου και οι μαθητές  του ΕΠΑΛ Καινουργίου, δεν έχουν καμία εναλλακτική δυνατότητα εκτός του ΕΠΑΛ Ναυπάκτου που απέχει 70 χιλιόμετρα!!! Η μη έγκρισή τους θα έχει ως αποτέλεσμα να διακόψουν τη φοίτησή σου και να εγκαταλείψουν το σχολείο, όπως θα γίνει και σε άλλες περιπτώσεις των ΕΠΑΛ της χώρας.

Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Καινουργίου ήδη διανύουν μεγάλες αποστάσεις καθημερινά για να μεταβούν στην έδρα του σχολείου, από τα χωριά του ορεινού Θέρμου, όπου είναι φύση αδύνατο να παρακολουθήσουν τις ειδικότητες που επέλεξαν εκτός του ΕΠΑΛ Καινουργίου, που είναι το κοντινότερο σχολείο αυτής της κατηγορίας, όπως αναφέρει και η ΔΙΔΕ Αιτωλ/νίας σε πρόσφατο έγγραφό της.  

Η κατάργηση της θέσης του Υφυπουργού για θέματα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης , κρίνεται αρνητική εξέλιξη, παρά τις όποιες διαφωνίες έχουμε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη δομή των ΕΠΑΛ. Σε περίπτωση που θα επιχειρηθεί υποβιβασμός και συρρίκνωση των αρμοδιοτήτων και των εξειδικευμένων πολιτικών που εξυπηρετούσε, και με το γεγονός ότι είναι άγνωστες οι προθέσεις του κ. Υπουργού και της πολιτικής ηγεσίας συνολικά για το μέλλον των ΕΠΑΛ, πολύ φοβούμαστε ότι αντί της επιδιωκόμενης αναβάθμισης της ΤΕΕ θα έχουμε θεσμικό - εκπαιδευτικό πισωγύρισμα.  Οι συνάδελφοι ανησυχούν για την επόμενη μέρα με το νέο σχεδιασμό που πιθανός θα προκύψει στο υπουργείο παιδείας. Οι υποχρεώσεις των προαπαιτούμενων των μνημονίων  για περικοπές δαπανών, θα οδηγήσει στη παραπέρα συρρίκνωση της τεχνικής παιδείας, με την προώθηση δομών τύπου Λυκείου θεωρίας και πράξης, όπως αυτό έχει διακηρυχτεί. Η πιθανή απόπειρα συρρίκνωσης ακόμη περισσότερο της Δ/θμιας ΤΕΕ και αντικατάστασή της ως δομή εκπαίδευσης από μια φθηνή και ευέλικτη κατάρτισης, που στην ουσία θα προσπαθεί να «σπρώξει» τους μαθητές στην «αγοραία» μαθητεία, με ταυτόχρονο υποβιβασμό των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων, άρα και των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους. Ταυτόχρονα θα στερεί τη δυνατότητα των παιδιών των χαμηλολαϊκών κοινωνικών στρωμάτων να μπορούν να εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Αυτή η απρόσμενη εξέλιξη, λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία ενέχει κινδύνους επιβράδυνσης όλων των εκκρεμών θεμάτων  των ΕΠΑΛ, όπως οι εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων, η δυνατότητα εγγραφής μαθητών πτυχιούχων παρελθόντων ετών (Ν. 3475/2006)  στη Γ΄  τάξη ΕΠΑΛ σε ειδικότητα του ίδιου τομέα, δυνατότητα που δόθηκε πέρσι για μία μόνο χρονιά, Μαθητεία, Αναθέσεις, αναμοριοδότηση των σχολείων, αναπληρωτές, εργαστηριακός εξοπλισμός ΕΣΠΑ κ.α.  

 

             ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  1. Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο. Όλα τα ολιγομελή τμήματα που στη β΄ κατανομή, επειδή δεν θεωρήθηκαν διαμορφωμένα με βάση τον απαραίτητο αριθμό δηλώσεων που καθόρισε το υπουργείο και αποκλείστηκαν από την γ΄ φάση δηλώσεων προτίμησης και εγγραφών των μαθητών, να παραμείνουν ανοιχτά και να συμμετάσχουν στη γ΄ κατανομή του Σεπτέμβρη.
  2. Να εγγράφονται ελεύθερα οι παλαιότεροι πτυχιούχοι  ΕΠΑΛ και ΤΕΕ (β΄- κύκλου) στη Γ΄ τάξη για απόκτηση άλλης ειδικότητας του ίδιου Τομέα και  για το σχολικό έτος 2018-2019,  ακολουθώντας τη διαδικασία της συνδιδασκαλίας μαθημάτων, σύμφωνα  με την παρ. 19 του άρθρου 46 του ν. 4186/2013 (Α'193)   
  3. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών
  4. Να επανέλθουν οι τομείς ειδικοτήτων στη Β’ ΕΠΑΛ με αποσυμφόρηση της Γ’ ΕΠΑΛ.
  5. Καμία συγχώνευση – κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

areios-pagos-efeteio-241465305562-1.jpg
Καταπέλτης ο Άρειος Πάγος για τους Σπαρτιάτες – «Πραγματικός αρχηγός ο Ηλίας Κασιδιάρης»
«Καταδεικνύεται ότι ο Ηλίας Κασιδιάρης, πραγματικός αρχηγός του κόμματος ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» - Το σκεπτικό του Αρείου Πάγου
Καταπέλτης ο Άρειος Πάγος για τους Σπαρτιάτες – «Πραγματικός αρχηγός ο Ηλίας Κασιδιάρης»
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Διορισμοί - Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής: Υπάρχουν 554 οργανικά κενά που δεν ανακοινώνονται
Πίνακας με τα οργανικά κενά για Μετατάξεις σε κενές οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής των ετών 2020-2024
Διορισμοί - Εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής: Υπάρχουν 554 οργανικά κενά που δεν ανακοινώνονται