Thumbnail

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Στο ίδιο έργο θεατές…

 

            Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες, αφού η εκάστοτε κυβέρνηση επιδίωκε τον απόλυτο έλεγχο της διοικητικής πυραμίδας αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην εκπαίδευση.

            Δυστυχώς η «κυβερνώσα αριστερά» μετά την επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών όπου θριάμβευσε ο κομματισμός, η ημετεροκρατία κι η αναξιοκρατία συνέχισε την προσπάθεια ελέγχου της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης με τις επιλογές Διευθυντών Σχολείων και Διευθυντών Εκπαίδευσης. Θυμίζω πως η επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων πραγματοποιήθηκε, για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων και η επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των Διευθυντών Σχολείων.

            Είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή πως η συγκεκριμένη διαδικασία, που άλλωστε δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο ήταν προβληματική και προϊόν άκρατης ιδεοληψίας. Η απόφαση της ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων υποχρέωσε την πολιτική ηγεσία στην κατάθεση νέου νομοθετικού πλαισίου για τις επιλογές στελεχών. Ενός σχεδίου νόμου που δημιουργεί προβληματισμό κι άπειρα ερωτηματικά.

Συγκεκριμένα:

  • Γιατί με ευθύνη του, ο υπουργός Παιδείας δεν επεδίωξε τη διεξαγωγή ουσιαστικού διαλόγου για το συγκεκριμένο θέμα με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όταν γνώριζε εδώ και μήνες την απόφαση του ΣΤΕ και απευθύνθηκε μόνο προσχηματικά σε αυτές; Η απαξίωση του διαλόγου πιστοποιεί την έλλειψη υπευθυνότητας στην αντιμετώπιση των θεμάτων της εκπαίδευσης ή στην ειλημμένη απόφαση για ελεγχόμενες επιλογές;
  • Γιατί δεν κατατέθηκε ένα σχέδιο νόμου για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης; Δεν γνωρίζει η πολιτική ηγεσία πως κι οι αποφάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης είναι κι αυτές εν δυνάμει προσβλητέες και οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν πάρει κατ’ επανάληψη παράταση στη θητεία τους; Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η αποσπασματική επιλογή;
  • Γιατί η πολιτική ηγεσία επιμένει στην έκφραση γνώμης και μάλιστα μόνο των μόνιμων εκπαιδευτικών για τους υποψήφιους Διευθυντές Σχολείων; Δε γνωρίζει τι προβλήματα δημιουργήθηκαν στους συλλόγους διδασκόντων πρόσφατα αλλά και στο παρελθόν με την επιλογή των υποδιευθυντών όπου οι συνάδελφοι για να αποφύγουν τις αντιπαλότητες, τις τριβές ανάμεσα τους αλλά και δικαστικές περιπέτειες αναγκάζονταν να καταθέτουν αλφαβητική κατάσταση υποψηφίων; Τελικά είναι απόρροια της ιδεοληπτικής εμμονής της πολιτικής ηγεσίας ή εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες;
  • Γνωρίζει ο υπουργός Παιδείας πως ο ορισμός της πλειοψηφίας των μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων γίνεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή χωρίς κανένα αξιοκρατικό κριτήριο πέραν της 15ετούς υπηρεσίας; Είναι δυνατόν να μη γίνεται κατανοητό ότι μ΄ αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η επιλογή των «δικών μας παιδιών» από τους «δικούς μας ανθρώπους»; Αμφισβητεί κανείς ότι πρόκειται για απαράδεκτη μεθόδευση ελέγχου των επιλογών;
  • Ερωτήματα εκφράζονται και ως προς την μοριοδότηση των επιμέρους κριτηρίων. Δεν θα ασχοληθώ, γιατί πιστεύω πως η πολιτική ηγεσία δεν θα επιμείνει σ’ ένα τόσο πρόχειρο, αποσπασματικό και προβληματικό σχέδιο επιλογής στελεχών. Άλλωστε οι επιμέρους αλλαγές άρχισαν να γίνονται.

Αν πραγματικά ο υπουργός Παιδείας θέσει το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης πάνω από τη σκληρή παραταξιακή λογική και κομματική σκοπιμότητα τότε πρέπει άμεσα να επιδιώξει ένα γόνιμο κι ουσιαστικό διάλογο. Ένα διάλογο με στόχο τη διασφάλιση των όρων και προϋποθέσεων που απαιτούνται για τη εφαρμογή ενός συστήματος επιλογής με αντικειμενικά, αξιοκρατικά κριτήρια και με συμβούλια επιλογής μη ελεγχόμενα. Διαφορετικά και με δεδομένη τη δυσπιστία των εκπαιδευτικών για την εγκυρότητα και την αξιοκρατία της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης κι αυτές οι επιλογές σύντομα θα έχουν ημερομηνία λήξης.

Επιτέλους πρέπει να κατανοήσουμε, ιδιαίτερα σήμερα που ζούμε  πρωτόγνωρες καταστάσεις, την ανάγκη ενός συλλογικού και οραματικού σχεδίου που θα ενώνει και θα προσφέρει προοπτική για ποιότητα στην εκπαίδευση και στην αναβάθμιση του κύρους, της αξιοπιστίας και του ρόλου των στελεχών εκπαίδευσης.

 

Πάντα στη διάθεσή σας

 

Παληγιάννης Βασίλειος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

epidimia_ilaras_ipa_2542019.jpg
«Καμπανάκι» Παπαευαγγέλου για παράλληλη έξαρση κοκκύτη και ιλαράς λόγω εμβολιαστικών κενών
«Ένα μολυσμένο άτομο με ιλαρά μολύνει 12-18 άτομα που είναι ανεμβολίαστα», λένε οι ειδικοί
«Καμπανάκι» Παπαευαγγέλου για παράλληλη έξαρση κοκκύτη και ιλαράς λόγω εμβολιαστικών κενών
ΔΙΕΚ
Εκπαιδευτές ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ): Αξιολόγηση από καταρτιζόμενους και ποινή «παύσης» ενός έτους για όσους αξιολογηθούν αρνητικά
Αν το έργο ενός εκπαιδευτή αξιολογηθεί ως «ακατάλληλο» τίθεται εκτός του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης για το επόμενο ένα έτος
Εκπαιδευτές ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ): Αξιολόγηση από καταρτιζόμενους και ποινή «παύσης» ενός έτους για όσους αξιολογηθούν αρνητικά