Thumbnail
της Αγγελικής Μητρογιαννοπούλου

Με αφορμή την εισαγωγή των δημιουργικών εργασιών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου ακολουθεί ένα κείμενο με σχετικές επισημάνσεις - παρατηρήσεις και προτάσεις 

Η  Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών

Μητρογιαννοπούλου Αγγελική        
 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1) Ως προς την πρόταση των θεμάτων στην περίπτωση που το αντικείμενο της εργασίας είναι διεπιστημονικού χαρακτήρα και εμπλέκονται περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί, πώς θα γίνεται η ενημέρωση;
2) Αναφορικά με την ανακατανομή των μαθητών ήδη η εμπειρία από τις ερευνητικές εργασίες έχει δείξει ότι αυτό είναι ανέφικτο σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα.
3) Σύμφωνα με τις οδηγίες κατά την α΄ μέρα θα γίνεται η επεξεργασία του υλικού που έχουν αναζητήσει οι μαθητές ή τους έχει χορηγηθεί. Δηλαδή το υλικό θα τους έχει δοθεί με τα θέματα;
4) Μετά το πέρας της α΄ μέρας οι μαθητές θα έχουν ολοκληρώσει την αναζήτηση και επεξεργασία και θα έχουν συμπληρώσει το σχέδιο υποβολής. Η αναζήτηση αυτή θα γίνει στη βιβλιοθήκη του σχολείου (αν υπάρχει) ή ηλεκτρονικά (στο Εργαστήριο Πληροφορικής);
5) Κατά τη β΄ μέρα θα γίνει η σύνθεση – σύνταξη της πραγματείας ή των άλλων παραδοτέων. Η  διαδικασία αυτή απαιτεί Η/Υ (και το Εργαστήριο Πληροφορικής)  ή θα γίνει χειρόγραφα;
6) Ως προς την παρουσίαση των εργασιών στην Τάξη, εννοείται το Τμήμα των μαθητών ή όλη η τάξη (με 5 και 6 τμήματα);
7) Αφού στην τελική αξιολόγηση θα λαμβάνεται υπόψη ο ατομικός βαθμός του μαθητή, τι νόημα έχει όλη αυτή η αναλυτική περιγραφή των κλιμάκων που κυρίως εφαρμόζεται στην περιγραφική αξιολόγηση (περίπτωση των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας);

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1) Η υλοποίηση των δημιουργικών εργασιών να μη γίνει με ανακατανομή των μαθητών, και ούτε σε συγκεκριμένες μέρες, ώστε να μη χρειάζεται αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος με όποια δυσκολία αυτό συνεπάγεται.
2) Καλλίτερα να γίνονται στο πλαίσιο κάθε μαθήματος (όπως άλλωστε γίνεται σε όσα  σχολεία τις έχουν εντάξει στο πρόγραμμα τους), ώστε να μη χρειάζεται όλοι οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν το εργαστήριο της Πληροφορικής (για την περίπτωση της  πραγματείας).
3) Να είναι προαιρετικές για όλες τις τάξεις.
4) Να γίνει πιλοτική εφαρμογή της όλης δράσης κατά το Β΄ τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.
5) Εφόσον λαμβάνεται μόνο θετικά στην αξιολόγηση του μαθητή, ή οποία επί του παρόντος είναι αριθμητική, δεν είναι απαραίτητη η χρήση των περιγραφικών κλιμάκων.

 Αθήνα 5-1-2017  

Α. Μητρογιαννοπούλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα