Thumbnail
Συμμετοχή και στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Παρασκευής στα Προπύλαια

Σε νέα διήμερη κατάληψη προχωρά ο Σύλλογος Φοιτητών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, συμμετέχοντας παράλληλα στην πανεκπαιδευτική πανελλαδική ημέρα δράσης, την Πέμπτη 29/3, καθώς και στο πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια την Παρασκευή 30/3.

Ακόμη, αναμένεται να υπάρξει και συντονισμός με τους άλλους συλλόγους και τις καθηγητικές σχολές.

Βασικές διεκδικήσεις των φοιτητών είναι η κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου, με τις αλλαγές που επιφέρει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η ακύρωση της διάσπασης του ΦΠΨ και η αφαίρεση της διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία.

Ακόμη, οι φοιτητές λένε όχι στην υποβάθμιση του πτυχίου του τμήματος Θεατρικών Σπουδών και την υποχρηματοδότηση των Τριτοβάιμιων Ιδρυμάτων, ενώ εναντιώνονται και σε μια σειρά άλλα ζητήμτα που αφορούν σε δίδακτρα, ιδιωτικοποιήσεις κλπ.

Διαβάστε παρακάτω την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΦΣ Φιλοσοφικής που έλαβε χώρα σήμερα:

Προκειμένου να κλείσει η 4η αξιολόγηση από τους “θεσμούς”, η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή προχωρά την εφαρμογή βίαιων μέτρων. Επιτίθεται στη λαϊκή  κατοικία, με τους πλειστηριασμούς που διεξάγωνται κάθε τετάρτη και ασκεί την πιο σκληρή καταστολή αλλά και διώξεις στα κινήματα ενάντια στους πλειστηριασμούς. Το “κλείσιμο” της ίδιας αξιολόγησης και οι δημοσιονομικοί περιορισμοί είναι  που εκβιάζουν και τον κόσμο της εκπαίδευσης, επιβάλλοντας την αδιοριστία στο σχολείο και την επακόλουθη επίθεση στα πτυχία μας.

Ήδη από πέρυσι είχαν υπάρξει διατάξεις και νομοθετήματα σε σχέση με αλλαγές στον τρόπο κατοχύρωσης της διδακτικής επάρκειας στα πτυχία μας. Φέτος όμως στην αρχή της χρονιάς με τια διατάξεις του Ι.Ε.Π.(Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και υπό την αιγίδα του Υπ. Παιδείας, όλα τα παραπάνω πήραν σάρκα και οστά. Πιο συγκεκριμένα, ο Ι.Ε.Π προβλέπει την δημιουργία μίας ειδικής Δομής ή ενός ειδικού τμήματος, το οποίο θα παρέχει την διδακτική επάρκεια, αφαιρώντας την από το πρόγραμμα σπουδών. Το πιο προβληματικό είναι ότι η συγκεκριμένη αυτή “Δομή” - τμήμα θα έχει όριο εισαχθέντων (άρα δεν θα μπαίνουν όλοι οι Φιλοσοφικάριοι και επομένως δεν θα έχουν και όλοι οι Φιλοσοφικάριοι το δικαίωμα να διδάξουν), αλλά και τέλη εγγραφής που δυσχεραίνει ακόμη πιο πολύ την κατάσταση. Στην σχολή μας αυτό έρχεται να εφαρμοστεί μέσα από την διάσπαση του τμήματος του Φ.Π.Ψ σε δύο διαφορετικά τμήματα: ένα Φιλοσοφίας στο οποίο, δεν διευκρινίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα (βλέπε Φιλοσοφία Πάτρας όπου δεν υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα διδασκαλίας) και Παιδαγωγικών (ή καλύτερα Επιστημών Εκπαίδευσης) το όποίο θα αποτελέσει και το τμήμα το οποίο θα παραχωρεί την παιδαωγική επάρκεια στην Φιλοσοφική και μάλλον και στις υπόλοιπες καθηγητικές σχολές (βλέπε Φυσικό, Μαθηματικό κ.λ.π.) με τον τρόπο τον οποίο περιγράψαμε παραπάνω. Το αποκορύφωμα σε όλη αυτή την διαδικασία διάσπασης του Φ.Π.Ψ- που αν μη τι άλλο άρθρωσε κάποιες αντιστάσεις από μεριάς των φοιτητών του τμήματος- ήταν η τελευταία σύγκλητος του ΕΚΠΑ, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 28/2 όχι στην Πρυτανεία όπως συνήθως, αλλά μάλλον εν κρυπτώ στο Αρεταίειο Νοσοκομείο. Ο αντιδημοκρατικός και οριακά παράνομος τρόπος με τον οποίο μία μικρή ομάδα καθηγητών μπορεί να αποφασίζει διασπάσεις ολόκληρων τμημάτων με εκατοντάδες φοιτητές μέσα είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτος!                                                   .                                                                                    

Την Δευτέρα 26/02 στην βουλή ψηφίστηκε το νομοσχέδιο «Ίδρυση  Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις». Αυτό το νομοσχέδιο επιφέρει συγχωνεύσεις τμημάτων ανά την επικράτεια. Μία από τις διατάξεις του νόμου επικυρώνει την  εξίσωση πτυχίων των τεσσάρων Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών – Θεάτρου (Ε.Κ.Π.Α., Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Α.Π.Θ.), με τις, ιδιωτικές και μη, δραματικές σχολές.
Παρέχεται δηλαδή το δικαίωμα στους αποφοίτους δραματικών σχολών, με εξειδίκευση στην υποκριτική τέχνη (ηθοποιοί), να ασκούν το επάγγελμα του θεατρολόγου – θεατροπαιδαγωγού, με αποτέλεσμα να διεκδικούμε τις ίδιες θέσεις εργασίας. Τα τέσσερα τμήματα (Α.Ε.Ι.) μέχρι στιγμής, ενσωμάτωναν την παιδαγωγική επάρκεια στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών.
Από την στιγμή που πλέον θα έχουμε τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, αυτομάτως εξισώνεται η δημόσια δωρεάν παιδεία με την ιδιωτική εκπαίδευση. Δεν έχουμε αυταπάτες ότι πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός ούτε εναντιωνόμαστε στους σπουδαστές των δραματικών σχολών. 

Μετά από απόφαση του υπουργείου και σε συνεργασία με τα τμήματα του ΕΚΠΑ (πρόγραμμα ΠΡΟΧΩΡΩ), οι κάτοχοι πτύχιου επίπεδου Γ2, παρακολουθώντας κύκλο σπουδών με δίδακτρα 450Ε, θα έχουν εφάμιλλα δικαιώματα με τους αποφοίτους του ΕΚΠΑ σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία σε κέντρα ξένων γλωσσών. Υποβαθμίζουν λοιπόν, άμεσα τις σπουδές 4+ χρόνων και τα μελλοντικά μας δικαιώματα. Εφόσον κάνουν αυτή την αλλαγή, κανείς δεν θα έχει προνομιακή σχέση με την εργασία σε αυτόν τον κλάδο και άρα, κανείς δε θα εργάζεται ως καθηγητής ξένων γλωσσών σταθερά και με δικαιώματα.

 Για τους ίδιους λόγους, προχωρούν και στην συγχώνευση και στην κατάργηση τμημάτων (π.χ. Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, σχέδιο Αθηνά). - η υποβάθμιση του βασικού πτυχίου, το οποίο παύει να αποτελεί μόνη προϋπόθεση για δουλειά, ειδικότερα στις καθηγητικές σχολές με την αποκοπή της παιδαγωγικής επάρκειας από αυτό και η απόκτησή της έναντι πληρωμής (για παράδειγμα  στο Ρέθυμνο με 1600€ και στο ΕΚΠΑ με 700€). Επιπλέον, καλούμαστε να ακολουθήσουμε ένα συνεχές κυνήγι ECTS και επανακατάρτισης, με μεταπτυχιακά, προγράμματα διά βίου μάθησης κ.ά., φυσικά επί πληρωμή.  

Με τη σταδιακή κατάργηση του δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας και την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΑΕΙ με αυτά των ιδιωτικών σχολών, η εκπαίδευση και η εύρεση εργασίας στο αντικείμενο σπουδών μας καθίστανται προνόμιο των λίγων

Οι αλλαγές που επιχειρούνται σε ό,τι αφορά την παιδαγωγική επάρκεια συνδέονται άμεσα με τις εξελίξεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα με τους χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, που αντανακλούν το μέλλον που προορίζουν και για τη δική μας γενιά. 

Γνωρίζοντας τις συνθήκες στις οποίες ζουν και εργάζονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, με μεταθέσεις σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, χωρίς σταθερή εργασία και χωρίς πρόνοια για στέγαση και καταλαβαίνοντας πόσο άμεση σχέση έχει αυτό με την απόσπαση της διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία μας και την υποβάθμιση των προπτυχιακών μας σπουδών, τασσόμαστε στο πλευρό των αναπληρωτών και συμμετέχουμε στον αγώνα τους με τα αιτήματά τους για μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, για κατάργηση του προσοντολογίου του ΟΟΣΑ για το σύστημα πρόσληψης, για κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν.3848, για ίσα δικαιώματα μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών και τέλος για ανατροπή του εκπαιδευτικού μνημονίου κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ. Το βασικό πρόβλημα του δημόσιου σχολείου είναι η υποστελέχωσή του και όχι μια υποτιθέμενη “ανεπάρκεια” των αποφοίτων των καθηγητικών σχολών. 

Δε χρειάζεται και πολλή ανάλυση για να συμπεράνει κανείς την κατεύθυνση όλων αυτών των αλλαγών, που εκπορεύονται από την αντιεκπαιδευτική πολιτική των τελευταίων χρόνων και ειδικότερα, από το νόμο Γαβρόγλου, που ψηφίστηκε τον περασμένο Αύγουστο. Αποσκοπούν στην εδραίωση μιας κατάστασης όπου ο καθένας θα βιώνει, ταυτόχρονα με όλους τους άλλους αλλά πάντα μόνος του, τις χειρότερες εργασιακές συνθήκες. Την ανεργία, την επισφάλεια, την μισοεργασία, το φόβο της απόλυσης, την απόγνωση και την κατάθλιψη, την εγκατάλειψη κάθε προοπτικής. «Κανείς μόνιμος, όλοι προσωρινοί» είναι το  δόγμα του υπουργείου, της Κυβέρνησης, της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ. Η δημιουργία ενός αναλώσιμου δυναμικού, χωρίς επίγνωση της θέσης του. Η καθυπόταξη κάθε πτυχής της ανθρώπινης ζωής σ’ αυτόν το νόμο. Της τέχνης, της επιστήμης, της διασκέδασης, της εργασίας, της γνώσης.

Διεκδικούμε:

  • Κάτω ο νόμος Γαβρόγλου.
  • Όχι στη διάσπαση του ΦΠΨ.
  • Όχι στην αφαίρεση της διδακτικής επάρκειας από τα πτυχία μας
  • Όχι στην υποβάθμιση του πτυχίου του τμήματος Θεατρικών Σπουδών
  • Όχι στην υποχρηματοδότηση
  • Όχι στην ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων
  • Ούτε λόγος για δίδακτρα
  • Κάτω ο νόμος για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
  • Δημόσια και δωρεάν παιδεία
  • Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και στην παράκαμψη του άρθρου 16.
  • Όχι στην πρόταση του ΙΕΠ.
  • Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ΠΠΔΕ)
  • Το πτυχίο η μόνη προϋπόθεση για μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα
  • Διεκδικούμε μαζικούς και μόνιμους διορισμούς  εκπαιδευτικών. 

Αποφασίζουμε:

  • Συμμετοχή σε πανεκπαιδευτική πανελλαδική ημέρα δράσης στις 29/3 με κατά τόπους κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα
  • Συμμετοχή στο πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή και το Μέγαρο Μαξίμου την Παρασκευή 30/3
  • Συντονισμός με τους άλλους συλλόγους και τις καθηγητικές σχολές.
  • Συντονισμός με τους αναπληρωτές καθηγητές.
  • Κατάληψη της σχολής στις 29/3 και 30/3.
  • Συντονιζόμαστε με το Π.Ε.Σ.Υ.Θ για την κινητοποίησή του στις 29/3.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα