Thumbnail
ΕΜΕ

Μαθηματικοποίηση με άγνοια Μαθηματικών σημαίνει παπαγαλία και έλλειψη κριτικής ικανότητας.

Κρίσιμα επιστημολογικά ερωτήματα και ισχυρές εκπαιδευτικές αντιδράσεις προκαλεί η πρώτη ανάγνωση των υπουργικών εξαγγελιών για την οργάνωση και το περιεχόμενο της Γ’ Λυκείου. Μήπως οι σημερινές εξαγγελίες αναδεικνύουν μια κακή αντιγραφή, πρόχειρη συρραφή και βιαστική, άκριτη υιοθέτηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ; Κατευθύνσεων που κινούνται ανάμεσα σε ερευνητικά πορίσματα και σε νεοφιλελεύθερες πρακτικές, όχι πάντα με ισορροπημένο τρόπο και ανθρωπιστική ευαισθησία, και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζονται με κριτικό τρόπο και ουσιαστικές διαβουλεύσεις;

Η ΕΜΕ επιφυλάσσεται να διατυπώσει προς το παρόν τις αντιρρήσεις που αφορούν την αντιφατική τοποθέτηση του Υπουργού για τη σημασία και το ρόλο των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Ο εξοβελισμός της μαθηματικής καλλιέργειας από τον «κορμό» των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου, αναδεικνύει την λανθασμένη κατανόηση της διεθνούς εκπαιδευτικής εγρήγορσης για τη μετάβαση της κοινωνίας και της παιδείας των πολιτών στην εποχή της διεπιστημονικότητας, της ψηφιακότητας και του διαδικτύου, τριών διαστάσεων που έχουν συνδετικό κρίκο τα Μαθηματικά και τις λογικομαθηματικές διαστάσεις της ανθρώπινης νοημοσύνης.

Στην πρόσφατη συνάντηση με το ΙΕΠ η ΕΜΕ έθεσε τη σημασία της παρουσίας εκεί που υπήρχε μακρόχρονη απουσία και της αναβάθμισης της εκπροσώπησης της χώρας μας στις ευρωπαϊκές επιτροπές, τους διεθνείς οργανισμούς και τα προγράμματα (όπως το PISA) για ζητήματα μαθηματικής εκπαίδευσης. Την επίσημη αποδοχή αυτής της αναγκαιότητας από το ΙΕΠ και το Υπουργείο, απορρόφησαν, όπως δείχνουν οι σημερινές εξαγγελίες, οι επαναλαμβανόμενες πρακτικές ψωροκώσταινας.

Μακριά από την ευρωπαϊκή και διεθνή αναζήτηση, οι σημερινές εξαγγελίες θυμίζουν διοικητικές ρυθμίσεις προσαρμογής των προγραμμάτων σπουδών στις ποσοτικές αναλογίες και τα συντεχνιακά αιτήματα των ειδικοτήτων του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού. Η έννοια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, της περιφερειακότητας και της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων έχουν παρακαμφθεί από την ευκολία της προχειρότητας και της γραφειοκρατικής διευθέτησης. Ενδεικτικά, οι εξαγγελίες αγνοούν το εύρος της σκιώδους εκπαίδευσης και την «βλέπουν» αποκλειστικά στην Γ’ Λυκείου. Αγνοούν τις αγοραίες πρακτικές τύπου International Baccalaureate. Αγνοούν τη διεθνή ανησυχία από την σχολική αποτυχία στην επιστημονική και τεχνολογική εκπαίδευση, αγνοούν τα πορίσματα των ερευνητικών μελετών και τις προτάσεις των επιστημονικών συνεδρίων. Εξάλλου το ΙΕΠ με την ψευδαίσθηση της αυτάρκειας απέχει συστηματικά από την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής μαθηματικής έρευνας και από κάθε συνεργασία με τους επιστημονικούς φορείς.

Αντί για την αναβάθμιση της μαθηματικής καλλιέργειας στην ελληνική κοινωνία, όπως διατείνεται το Υπουργείο με την ανακήρυξη του 2018 ως έτους Μαθηματικών προς τιμήν των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΜΕ, παρατηρούμε την υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης, από κεντρικό στοιχείο του σύγχρονου αλφαβητισμού σε περιορισμένο εργαλείο μαθηματικοποίησης μόνο των φανερά εκμαθηματικευμένων πεδίων. Σαν να μην χρειάζεται την βαθιά και κριτική μαθηματική καλλιέργεια η κατανόηση των κοινωνιολογικών δεικτών ή των μετρήσεων και συσχετίσεων στα φαινόμενα που μελετάει η βιολογία, η ιατρική και η επιδημιολογία.

Η ΕΜΕ εκφράζει τη διαφωνία της για τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας και θεωρεί πως η μαθηματική επάρκεια είναι δικαίωμα του σύγχρονου πολίτη και η μαθηματική εκπαίδευση υποχρέωση του κράτους. Θα επανέλθει και θα διεκδικήσει τη συμμετοχή της στις διαβουλεύσεις με στόχο να αναπτυχθεί μια νέα ευκαιρία για τα Μαθηματικά στην Ελληνική Εκπαίδευση όλων των βαθμίδων και μια νέα δυνατότητα για την καλλιέργεια ποιοτικής μαθηματικής παιδείας για όλα τα παιδιά και όλους τους πολίτες, χωρίς κανενός είδους αποκλεισμό.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Ανάργυρος Φελλούρης

Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου

                     Ο Γενικός Γραμματέας

Ιωάννης  Τυρλής

Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ