Thumbnail
Πύργος

Τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση και το Θεσμό Μαθητείας παρουσίασε στην χθεσινή ημερίδα των ΕΠΑΛ στον Πύργο ο υφ. Δ. Μπαξεβανάκης - Εντυπωσίασε η έκθεση μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου με κατασκευές

Ρεπορτάζ Ελένη Παπαδοπούλου

Να καταστήσει ισότιμη εκπαιδευτική επιλογή την επαγγελματική εκπαίδευση για τους μαθητές ανάλογα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, φιλοδοξεί το Υπουργείο Παιδείας με τις αλλαγές που υλοποιούνται με στόχο να αρθούν ξεπερασμένες νοοτροπίες και παγιωμένες αντιλήψεις του παρελθόντος που ως τώρα την είχαν απαξιώσει. Αυτό τόνισε χθες κατά την διάρκεια της ενδιαφέρουσας και επιτυχημένης ημερίδας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο συνεδριακό κέντρο της ΠΕ Ηλείας, ο Ηλείος υφ. Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης και την οποία διοργάνωσαν η Δ/νση Δευτεοβάθμιας Εκπαίδευσης, το 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Πύργου και το ΚΕΣΥΠ Ηλείας. Την ημερίδα παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο Επίσκοπος Ωλένης κ. Αθανάσιος, ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Β. Δημητρέλλος, ο πρώην Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Κώστας Μανιάτης, οι Σχολικοί Σύμβουλοι , Διευθυντές Επαγγελματικών Λυκείων Πύργου καθώς εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Πιο συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη νέα δομή των ΕΠΑΛ, με την οποία οι μαθητές αποκτούν ουσιαστικές βασικές γνώσεις και δεξιότητες κάνοντας επιλογές σε πιο ώριμη ηλικία, ώστε να αποφεύγεται η πρόωρη εξειδίκευσή τους. Αναφέρθηκε στη διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑΛ σε Πανεπιστήμια & ΤΕΙ που αυξάνουν τις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές διεξόδους των τελειόφοιτων. Τέλος, μίλησε εκτενώς για την εφαρμογή του «Μεταλυκειακού έτους- Τάξης Μαθητείας» που ως πρόγραμμα στοχεύει στο να προσφέρει στους ενήλικες αποφοίτους των ΕΠΑΛ μια εναλλακτική μαθησιακή διαδρομή ώστε να εκπαιδευτούν στο χώρο εργασίας, είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα και να προετοιμαστούν για την ομαλή και ασφαλή είσοδός τους στην αγορά εργασίας. Ήδη, όπως επισήμανε, 1.200 απόφοιτοι της επαγγελματικής εκπαίδευσης συμμετέχουν στην πρώτη φάση του «Μεταλυκειακού Έτους - τάξης Μαθητείας» σε όλη τη χώρα, ενώ από τον προσεχή Σεπτέμβρη το Υπουργείο Παιδείας φιλοδοξεί να υπάρξουν θέσεις μαθητείας για πολύ περισσότερους αποφοίτους.

Τα πλεονεκτήματα του προγράμματος «Μαθητείας»

Ως προς τη σπουδαιότητα του προγράμματος,  ο Υφυπουργός τόνισε ότι το πρόγραμμα της μαθητείας:
α) είναι προαιρετικό, έχει διάρκεια 9 μηνών και απευθύνεται σε ενηλίκους απόφοιτους των ΕΠΑΛ, ηλικίας 18-24 ετών.
β) παρέχει στους μαθητευόμενους αμοιβή ίση με το 75% του νόμιμου κατώτατου ημερομισθίου και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
γ) διεξάγεται υπό την εποπτεία των ΕΠΑΛ, με υπεύθυνο εκπαιδευτικό, με συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, για 4 ημέρες την εβδομάδα στο χώρο εργασίας, ενώ παρακολουθούν και 7 ώρες  εργαστηριακό μάθημα της ειδικότητας στο ΕΠΑΛ μία φορά την εβδομάδα.
δ) συμβάλλει στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, καθώς βοηθά στο να αποκτήσει ο μαθητευόμενος εργασιακή κουλτούρα και εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, με θετική επίδραση στη μελλοντική επαγγελματική και προσωπική του εξέλιξη.
ε) με τη συμμετοχή των αποφοίτων και την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος της μαθητείας, διεξάγονται εξετάσεις πιστοποίησης, που παρέχουν στους αποφοίτους πιστοποιημένο τίτλο σπουδών επιπέδου 5, βάσει του Εθνικού και του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.
Σε αυτό το σημείο, ο κ. Μπαξεβανάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ευρεία αποδοχή που συναντά το πρόγραμμα σε όλη τη χώρα, συνεχάρη τους Διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/-τριες για τη μεγάλη ανταπόκρισή τους στην υλοποίηση του προγράμματος. 
Τέλος, ο Υφυπουργός Παιδείας πρότεινε την ενεργοποίηση όλων για την καλύτερη ευαισθητοποίηση και ενημέρωση εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών/-τριών αλλά του ευρύ κοινού ώστε η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στην Ελλάδα να λάβει την απαραίτητη αποδοχή που αντιστοιχεί άλλωστε και στο σημαντικό ρόλο που επιτελεί βάση των στόχων για την εκπαίδευση 2030.

«Με την ημερίδα ανοίγει ένας γόνιμο διάλογος»

Τους παρευρισκόμενους στο κατάμεστο συνεδριακό κέντρο της ΠΕ Ηλείας, καλωσόρισε ο Δ/ντής του 2ου ΕΠΑΛ Πύργου κ. Γιώργος Βένδρας τονίζοντας πως η χθεσινή ημερίδα για τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση, έχει σαν στόχο να δημιουργηθεί ένας προβληματισμός και να κατατεθούν προτάσεις και επισημάνσεις που θα βοηθήσουν το διάλογο που έχει ανοίξει για την επαγγελματική εκπαίδευση και θα οδηγήσουν σε αρκετές βελτιώσεις. 
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Βασίλη Δημητρέλλου, που τόνισε ότι η Δ/νση μαζί με τα ΕΠΑΛ του Πύργου και το ΚΕΣΥΠ αποφάσισαν να διοργανώσουν αυτήν την ημερίδα με την παρουσία και του Ηλείου υφυπουργού Δημήτρη Μπαξεβανάκη, ακριβώς για να δημιουργήσουν έναν προβληματισμό και μια ευρύτερη συζήτηση που μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για την βελτίωση της πρότασης για την επαγγελματική εκπαίδευση. Όπως ανέφερε, τα ΕΠΑΛ θα έπρεπε κανονικά με τους τομείς που διαθέτουν και με άλλους που μπορούν να προστεθούν, να αποτελούν το 50% της συνολικής εκπαίδευσης, πράγμα που δεν συμβαίνει δυστυχώς για οικονομικούς λόγους αλλά που ευελπιστούν στο μέλλον να μπορέσει να γίνει. Όσον αφορά τον θεσμό της Μαθητείας, ο κ. Δημητρέλλος τόνισε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο και είναι ένα σημαντικό βήμα για την επαγγελματική εκπαίδευση, την εκμάθηση και κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΕΠΑΛ, χρειάζονται όμως και περισσότερη υποστήριξη από καθηγητές που θα το στηρίξουν και θα την ενισχύσουν. Από την πλευρά της Δ/νσης, ανέφερε ότι θα είναι πάντα δίπλα στα ΕΠΑΛ και βεβαίως συνεχάρη μαθητές και καθηγητές για τα επιτεύγματά τους στην έκθεση που παρουσίασαν στο φουαγιέ και που αποδεικνύουν ότι τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν, έχουν δεξιότητες και η επαγγελματική εκπαίδευση μπορεί να έχει μέλλον στη χώρα μας.  

Η σχολική σύμβουλος Ηλεκτρολόγων- μηχανολόγων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ. Σταυρούλα Κολλιοπούλου τόνισε ότι όλοι εντυπωσιάστηκαν από την περιήγησή τους στα έργα μαθητών και καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου, που αποδεικνύει ότι έχουν τις δυνατότητες μέσα από τα όσα διδάσκονται οι μαθητές, να κάνουν πράγματα. Δυστυχώς όπως είπε, το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει ακόμα μια προκατάληψη για την επαγγελματική εκπαίδευση την οποία η κοινωνία αλλά και πολλοί γονείς δεν θεωρούν ισότιμη με την γενική εκπαίδευση και αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος, γιατί οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από εκείνους της γενικής εκπαίδευσης. Αυτή η άποψη θα πρέπει να αλλάξει, τόνισε, γιατί η επαγγελματική εκπαίδευση μπορεί να είναι και μοχλός που θα μας βγάλει από την κρίση.  
Αλλά και ο σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής κ. Θόδωρος Μπίρμπας αναφέρθηκε στο ίδιο θέμα τονίζοντας ότι η υποτίμηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι μια νοοτροπία που ξεκινά κυρίως από τους γονείς παρότι υπάρχει μια ισοτιμία πλέον στα απολυτήρια με την γενική εκπαίδευση και ακόμα δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι υπάρχουν παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες στην επαγγελματική εκπαίδευση. Τέλος όσον αφορά τη Μαθητεία, τόνισε ότι είναι ένα βήμα, ωστόσο θα πρέπει όλος ο τομέας να βρίσκεται στο Υπουργείο Παιδείας και όχι διάσπαρτος σε άλλα υπουργεία για να έχει καλά αποτελέσματα. 
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Επίσκοπος Ωλένης κ. Αθανάσιος που συνεχάρη τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου για τα έργα τους και τόνισε ότι ο τόπος γέμισε πια από επιστήμονες γενικής εκπαίδευσης και θα πρέπει να στηριχθούν τα παιδιά μας, να μάθουν και άλλα επαγγέλματα χρήσιμα στην κοινωνία. 
Η ημερίδα συνεχίστηκε με πολλές τοποθετήσεις, όπως από τον Δ/ντή Ε.Κ Πύργου κ. Α. Πανόπουλο που αναφέρθηκε στα 194 χρόνια της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως σήμερα, από τον υπεύθυνο  ΚΕΣΥΠ Ηλείας κ. Δ. Κάσσαρη που μίλησε για το νέο Επαγγελματικό Λύκειο του σήμερα, την μηχανολόγο εκπαιδευτικό κ. Ελένη Σκάζα, τον ιατρό εκπαιδευτικό κ. Κ. Φωτόπουλο και τον υπεύθυνο τομέα Ε.Π Πύργου κ. Π. Μπάστα, ενώ ακολούθησε συζήτηση.  

Η έκθεση των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου

Εντυπωσιακή ήταν ωστόσο η έκθεση έργων και κατασκευών των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου από τα εργαστήριά τους, που φέτος πραγματοποιείται για 4η συνεχόμενη χρονιά, στο φουαγιέ του Συνεδριακού Κέντρου. Στην έκθεση αυτή, που συμμετέχουν με έργα τους, μαθητές όλων των τομέων που λειτουργούν στο 1ο ΕΠΑΛ Πύργου, μπορεί κανείς να δει πρωτότυπες και εντυπωσιακές κατασκευές τόσο της φετινής σχολικής χρονιάς όσο και παλαιότερων που έχουν βραβευτεί σε Πανελλήνιους Διαγωνισμούς. Υπάρχουν έργα απ’ όλους τους τομείς, Μηχανολογίας, Οχημάτων, Ψυκτικών, Ηλεκτρονικών, Ηλεκτρολογίας, Πληροφορικής, Δομικών και Κομμωτικής.  Η έκθεση θα είναι ανοιχτή μέχρι και το Σάββατο, από τις 09.30-14.00 και 18.00-20.00.

ΠΗΓΗ: ilialive.gr

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;