Thumbnail
Γράφει ο Νικόλαος Μπακόπουλος*

Η εφαρμογή της ισότητας στο πεδίο της εκπαίδευσης αποτελεί έναν από τους βασικούς δείκτες ποιότητας σε κάθε σχολείο. Έτσι λοιπόν η υποστήριξη μαθητών και μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή προβλήματα συμπεριφοράς στο γενικό σχολείο αποτελεί, αναμφισβήτητα, μια σημαντική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς και μια από τις πλέον δυναμικές τάσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής αφού τα οφέλη για τους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες αλλά και για όλο το σχολείο είναι σημαντικά.(εμπέδωση συνεργατικότητας , των κοινωνικών σχέσεων, της αποδοχής της διαφορετικότητας, το σεβασμό για όλους, την ομαλή ωρίμανση και την κατάκτηση ειδικών δεξιοτήτων μέσω της διδασκαλίας σε όλους.)

Στο πλαίσιο αυτό  είναι αναγκαίο όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων να εισηγούνται  την ίδρυση υποστηρικτικών δομών (τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξής) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κάθε σχολείο πρέπει να παίρνει κάθε μέτρο που υποστηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών με την υλοποίηση προγραμμάτων υποστήριξης ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή Προβλημάτων Συμπεριφοράς στο γενικό σχολείο και όχι να στηρίζεται αποκλειστικά και να εξαντλεί την έννοια της επιεικούς μεταχείρισης .Η έννοια της επιεικούς μεταχείρισης ως ένα υποκειμενικό στοιχείο παραβλέπει την υποχρέωση του σχολείου για ουσιαστική υλοποίηση του δικαιώματος των μαθητών για την εφαρμογή συγκεκριμένων υποστηρικτικών μέτρων με βάση τις ανάγκες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον ο όρος επιείκεια μπορεί εύκολα να παρερμηνευτεί ως κάτι που δε συνιστά δίκαιη αντιμετώπιση αλλά μια χαριστική και πέρα από το προβλεπόμενο ευνοϊκή στάση για τον μαθητή .Έτσι η αντίληψη αυτή στην ουσία καταστρατηγεί το αναφαίρετο δικαίωμα αυτών των μαθητών για διακριτική μεν αλλά ουσιαστική και ισότιμη αντιμετώπιση.

​Είναι σαφές ότι η ευθύνη και ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου είναι καθοριστικός για το αν και πόσο θα κατανοήσει την έννοια του δικαιώματος στην εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στην εφαρμογή των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία υποστηρικτικών δομών εξατομικευμένης διδασκαλίας των μαθητών αυτών. Η υλοποίηση προγραμμάτων υποστήριξης ατόμων με Ε.Ε.Α. ή Π.Σ. στο γενικό σχολείο αποτελεί, αναμφισβήτητα, μια σημαντική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, αφού η ισοτιμία και η ποιότητα είναι έννοιες παράλληλες.

Αναπληρωτής Φιλόλογος - Γ.Γ ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ*

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;