Thumbnail
ΙΕΠ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΠ ΑΝΑΔ ΕΔΒΜ) της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020, θα υλοποιήσει την Πράξη «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5001313.

Η Πράξη που από 28-09-2016 εντάχθηκε στο ΕΠ ΑΝΑΔ ΕΔΒΜ αποσκοπεί, μέρχρι το 2019, στην ανάπτυξη (προμήθεια ή/και παραγωγή) προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (τάξεις Γ ́-ΣΤ ́ Δημοτικού) για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και

ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με επιπρόσθετη χρήση και εφαρμογή του εν λόγω υλικού και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (από μαθητές των Ειδικών Σχολείων και των ΕΕΕΕΚ).

Οι ειδικές μαθησιακές ανάγκες που θα καλυφθούν με την υλοποίηση της Πράξης είναι οι εξής:

-Προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες)

-Προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι)

-Κινητικά προβλήματα

-Μέτρια και ελαφριά νοητική αναπηρία

-Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

-Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

-Προβλήματα διάσπασης προσοχής και συγκέντρωσης.

Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνει σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, ανάλογα με το είδος της αναπηρίας και της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης στην οποία απευθύνεται, ενώ η πλήρης προσβασιμότητα σε αυτό θα επιτευχθεί με κατάλληλη ψηφιακή τεχνολογία.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου περιλαμβάνεται ακόμη η ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού υλικού που θα αφορά στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους γονείς αλλά και γενικά στην εκπαιδευτική πρακτική.

Κύριες δράσεις της Πράξης είναι οι ακόλουθες:

-Αξιοποίηση της εμπειρίας από τη χρήση του υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για την αποτελεσματική ανάπτυξη του νέου.

-Ανάπτυξη (προμήθεια ή /και παραγωγή) προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για τις τάξεις Γ ́-ΣΤ’ Δημοτικού, για μαθητές με αναπηρία
και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένου και του Νηπιαγωγείου.

-Ανάπτυξη εργαλείων για την παιδαγωγική αξιολόγηση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να συντάσσουν το εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης.

-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής

-Δημιουργία και εφαρμογή συστήματος εσωτερικής και εξωτερικής
αξιολόγησης.

-Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για την αποδοχή της αναπηρίας και της
διαφορετικότητας και την ανάπτυξη σχολικής ενταξιακής κουλτούρας.

-Δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, πληροφόρησης, προβολής και
δημοσιότητας.

Το έργο είναι συνέχεια του γνωστού στην εκπαιδευτική κοινότητα «προσβάσιμου»: http://www.prosvasimo.gr/el/ . (Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας
Ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας