Thumbnail
Του αιρετού Τάσου Σταυρογιαννόπουλου

   Το Υπουργείο Παιδείας  με την Φ.7/219218 /Δ1/13-12-2017 εγκύκλιό του ορίζει την υλοποίηση της δράσης «Η τσάντα στο σχολείο». Σύμφωνα με αυτή τη δράση όλοι οι μαθητές θα αφήνουν την τσάντα τους στο σχολείο τουλάχιστον ένα Σαββατοκύριακο το μήνα με επιδίωξη, όπως αναφέρεται, οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία των μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου.

Με την υλοποίηση αυτής της δράσης αποκαλύπτεται για άλλη μία φορά πως το Υπουργείο Παιδείας στερείται σοβαρού σχεδιασμού και προγραμματισμού των εκπαιδευτικών διαδικασιών, αντιμετωπίζει τη σχολική αναβάθμιση με ευκαιριακούς και επικοινωνιακούς όρους και αγνοεί τη σχολική πραγματικότητα. «Η τσάντα στο σχολείο», δεν μπορεί να είναι μία συγκεκριμένη δράση, αλλά ο στόχος και το αποτέλεσμα μιας εκπαιδευτικής πολιτικής από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, που θα οδηγεί στην παραμονή της τσάντας και των βιβλίων στο σχολείο, στη μελέτη των μαθητών κατά τη διάρκεια του σχολικού χρόνου και στην αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών. Άλλωστε, τούτο ήταν το όραμα του Κλάδου των εκπαιδευτικών, όταν από το 1985 η έκτακτη Γενική Συνέλευση που συγκλήθηκε για να συζητήσει το Ν.1566  ζητούσε και διεκδικούσε «ολοήμερο λαϊκό 9χρονο βασικό σχολείο στο οποίο θα εξασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες μόρφωσης σ' όλα τα παιδιά του λαού», με προοπτική να μη χρειάζεται απογευματινή μελέτη και οι μαθητές να αξιοποιούν δημιουργικά και χαρούμενα τον ελεύθερο χρόνο τους.

Η εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας μέχρι τώρα, ωστόσο, δε συμπεριελάμβανε ενασχόληση με το αναλυτικό πρόγραμμα, που αποτελεί την καρδιά του εκπαιδευτικού συστήματος, δεν ασχολήθηκε με τα σχολικά εγχειρίδια που αποτελούν μεταξύ άλλων βασικό παράγοντα της διδακτικής διαδικασίας και σημαντικά εκπαιδευτικά εργαλεία και δε μερίμνησε για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που αποτελούν την ψυχή του εκπαιδευτικού συστήματος. Επίσης, λόγω εξοικονόμησης πόρων και σύγκλισης με τις απαιτήσεις των δανειστών, αφαίρεσε τον υπεύθυνο δάσκαλο από το Ολοήμερο σχολείο, μετατρέποντάς το αποκλειστικά σε παιδοφυλακτήριο και περιορίζοντας στο ελάχιστο την παιδαγωγική του διάσταση, που είναι κυρίως η μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας.

Επιπλέον, μια σειρά πρακτικών ζητημάτων καθιστούν προβληματική την εφαρμογή της δράσης στα σχολεία. Συγκεκριμένα: απουσιάζουν κατάλληλοι και ασφαλείς χώροι για τη φύλαξη της σχολικής τσάντας, τα ολοήμερα τμήματα ενίοτε λειτουργούν στις ίδιες αίθουσες που πρόκειται να αφήσουν τις τσάντες τους οι μαθητές, οι φοιτούντες του ολοήμερου θα μελετήσουν μαθήματα για τη Δευτέρα ενώ οι υπόλοιποι δε θα μελετήσουν, η σχολική τσάντα για ορισμένους μαθητές έχει και άλλη χρήση π.χ. στο γυμναστήριο, στο φροντιστήριο κ.λπ., ορισμένοι γονείς θεωρούν την τσάντα ως προσωπικό αντικείμενο των μαθητών και δεν επιθυμούν την παραμονή της στο σχολείο, το ωρολόγιο πρόγραμμα της Δευτέρας περιλαμβάνει διαφορετικά μαθήματα από το πρόγραμμα της Παρασκευής, με αποτέλεσμα οι μαθητές να φέρνουν τη Δευτέρα επιπλέον βιβλία στο σχολείο και το μεσημέρι να αποχωρούν με μία τσάντα υπερφορτωμένη και ακόμη το πρωινό της Δευτέρας πολλοί μαθητές προσέρχονται με πλαστικές σακούλες, προκειμένου να μεταφέρουν σχολικά είδη που θεωρούν απαραίτητα.

Είναι φανερό πως η δράση αυτή δεν μπορεί να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Εκείνο που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι πως με αιφνιδιασμούς, με αποσπασματικά μέτρα, με αμφισβητούμενες δράσεις και με επικοινωνιακά τεχνάσματα δεν οικοδομείται σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική. Απαιτείται πρόταξη της παιδείας ως εθνικής επένδυσης και γενναία μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος σε συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Στο πλαίσιο αυτό οι θέσεις του Κλάδου των εκπαιδευτικών μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.       

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές