Thumbnail
Σήμερα στην Βουλή η Πρόεδρος Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών

ΜΑΡΙΑ ΣΠΑΝΟΥ (Πρόεδρος Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών): 

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Σας ευχαριστούμε που μας δίνετε τη δυνατότητα να σας ενημερώσουμε για τις θέσεις μας στα θέματα του σχεδίου νόμου που μας αφορούν και που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πολύ καλά, ως Νηπιαγωγοί της τάξης και έως εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε κάθε χρόνο σε όλες τις περιοχές της χώρας μας. Χαιρετίζουμε τη νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας που αφορά τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και την έναρξη σταδιακής εφαρμογής της. Είναι μια ρύθμιση που όταν εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα τα εκπαιδευτικά οφέλη θα είναι πολλαπλά για όλα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας 4 έως 6 ετών. Θεωρούμε θετική την διακριτότητα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και του πεδίου εργασίας των δύο κλάδων, δηλαδή, αυτών που εργάζονται με τα βρέφη και τα νήπια ηλικίας έως 4 ετών, δηλαδή, των βρεφονηπιοκόμων, και αυτών που εργάζονται με τα νήπια 4 έως 6 ετών, δηλαδή, των νηπιαγωγών. Η πλήρης διακριτότητα συντελεί τόσο στην ενίσχυση της νέας ρύθμισης για την υποχρεωτικότητα του δίχρονου νηπιαγωγείου, αφού η αντιμετώπιση του Υπουργείου προς όλα τα παιδιά 4 έως 6 ετών θα είναι ενιαία και ισότιμη σε όσους Δήμους εφαρμοστεί στην πρώτη φάση, όσο και στην ενίσχυση των πολύ μικρότερων ηλικιακών κατηγοριών. Των ηλικιών, δηλαδή, αυτών που λόγω των μέχρι στιγμής μεγάλων ελλειμμάτων σε δομές, αλλά και λόγω της ισχυρής συνοχής της ελληνικής οικογένειας βρίσκονται στο μεγάλο ποσοστό τους εκτός των κοινωνικών δομών αγωγής και φροντίδας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕΤΑ για το 2016 – 2017, 8180 παιδιά 3 ετών έμειναν εκτός παιδικών σταθμών. Επομένως, οι ανησυχίες που προβάλλουν οι συνδικαλιστικοί φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης για απώλεια εργασιακών θέσεων βρεφονηπιοκόμων δεν είναι δικαιολογημένες, γιατί οι δομές αγωγής και φροντίδας μπορεί να καλύψουν πολύ μικρότερο αριθμό από το σύνολο των παιδιών της χώρας μέχρι 4 ετών. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών, οι παιδικοί σταθμοί διαθέτουν δυναμικότητα και 79.000 παιδιά, ενώ τα παιδιά 2,5 έως 4 ετών ανέρχονται κάθε χρόνο σε 140.000 με 150.000. Συνεπώς, δεν τίθεται κανένα θέμα κατάρρευσης των παιδικών σταθμών. Η αναβάθμιση του μέχρι πρότινος τμήματος του Τ.Ε.Ι. Προσχολικής Αγωγής όπου φοιτούν οι βρεφονηπιοκόμοι σε πανεπιστημιακό τμήμα είναι αναμφίβολα σωστή. Η μετονομασία του εν λόγω τμήματος σε Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία, καθώς και ο καθορισμός της ηλικιακής ομάδας που απευθύνεται το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, δηλαδή, για βρέφη και νήπια έως την ηλικία των 4 ετών, ήταν μια απαραίτητη τροποποίηση. Η φροντίδα, η ημερίδα, που υπάρχει και στη διεθνή βιβλιογραφία και έχει επικρατήσει διεθνώς ως «care» είναι βασικό στοιχείο για τα παιδιά βρεφικής ηλικίας για την καλή συναισθηματική και εκπαιδευτική εξέλιξή τους και αποτελεί μια πολύ σημαντική κοινωνική παροχή, την οποία, ο φορολογούμενος εργαζόμενος γονέας δικαιούται. Επομένως, ο όρος φροντίδα είναι σημαντικό να περιλαμβάνεται στη νέα ονομασία του τμήματος όπου φοιτούν οι βρεφονηπιοκόμοι.

Σχετικά με τους ισχυρισμούς περί σχολειοποίησης με την θεσμοθέτηση της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, οφείλουμε να επισημάνουμε, ως εκπαιδευτικοί που είμαστε καθημερινά με νήπια 4 έως 6 ετών ότι οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο νηπιαγωγείο είναι σύμφωνα με το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγράμματος σπουδών στα πλαίσια των σκοπών και στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με βασικό μέσο μάθησης το παιχνίδι. Συνεπώς, ο ισχυρισμός περί σχολειοποίησης είναι πέρα για πέρα ανεδαφικός. Η προσχολική ηλικία είναι η κρισιμότερη για την ομαλή εξέλιξη κάθε παιδιού σε όλα τα επίπεδα. Η κατά σειρά καλή δημόσια προσχολική φροντίδα, αγωγή και εκπαίδευση, αποτελούν εγγύηση για τα παιδιά, ώστε να έχουν ομαλή ένταξη στο Δημοτικό Σχολείο. Η θεσμοθέτηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με μια γενναία αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία που είναι αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε, καθώς και την πραγματοποίηση ενός σημαντικού αριθμού μονίμων προσλήψεων εκπαιδευτικών που πρέπει να γίνουν τη χρονιά που διανύουμε, είναι οι απαραίτητες κινήσεις για να υπάρξει η αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Ευχαριστώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
ερασαμους
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»
Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική...
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»