Thumbnail
Του Βασίλειου Παληγιάννη
Ως εκπαιδευτικοί με ανησυχία παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην εκπαίδευση όπου επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ. 
 
Πρόσφατα στο Υπουργείο Παιδείας έγινε η παρουσίαση της πρότασης για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. 
 
Με λύπη διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά ότι και η συγκεκριμένη πρόταση ήταν γενική, προβληματική, πρόχειρη, αντιφατική και αναποτελεσματική. Μια πρόταση που δημιούργησε ανησυχία και πολλά ερωτηματικά ως προς τη σκοπιμότητά της. Μια πρόταση που διαπνέεται από μια λογική συγχωνεύσεων και συγκεντρωτισμού στα πλαίσια των μνημονιακών υποχρεώσεων.
 
Μια πρόταση που θα καταστήσει αδύνατη τη διαχείριση των πολύπλοκων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σχολείο. Επιπλέον οι αποψιλωμένοι από στελέχη νέοι θεσμοί είναι βέβαιο ότι θα λειτουργήσουν γραφειοκρατικά κι αναποτελεσματικά. Επισημαίνουμε επίσης πως η πρόταση όχι μόνο δε θα συμβάλλει στην αυτονομία του Σχολείου αλλά αντίθετα θα λειτουργήσει και ως ευκαιρία για την  ολοκλήρωση του απόλυτου ελέγχου της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης (Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης κτλ).
 
Δυστυχώς η κυβέρνηση αδυνατώντας να επιλύσει τα καίρια ζητήματα της εκπαίδευσης καταφεύγει σε απανωτές, πρόχειρες, ατεκμηρίωτες και αποσπασματικές ρυθμίσεις και εξαγγελίες που απορρυθμίζουν και υποβαθμίζουν την εκπαίδευση. 
 
Όλες οι ρυθμίσεις σε συνδυασμό με τις συνεχείς εξαγγελίες για αλλαγές στην εκπαίδευση πιστοποιούν την έλλειψη προγραμματισμού, υπεύθυνης και σοβαρής εκπαιδευτικής πολιτικής και ταυτόχρονα επιβεβαιώνουν την κατ’ εξοχήν αξιακή και παιδευτική κρίση. 
 
Η πολιτική της προχειρότητας, του άκρατου λαϊκισμού, της υποσχεσιολογίας και της αναποτελεσματικότητας δεν μπορεί να συνεχιστεί. Φτάνουν πια οι πειραματισμοί, φτάνουν πια τα επικοινωνιακά παιχνίδια, οι ανέξοδες εξαγγελίες και ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην εξοικονόμηση πόρων. Η παιδεία δεν αντέχει άλλα πλήγματα. 
 
Είναι ανάγκη να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. 
 
Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ένα σχολείο γνώσης, δεξιοτήτων, πολιτισμού, άμιλλας. Ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και προκλήσεις της εποχής μας και θα καθιστά ικανά τα παιδιά μας να στέκονται επάξια στο δύσκολο και ανταγωνιστικό ελλαδικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο περιβάλλον.
 
Αυτό επιβάλλει σοβαρότητα, υπευθυνότητα, αξιοποίηση όλων των δυνάμεων του τόπου, ώστε να χαραχθεί επιτέλους μια εκπαιδευτική πολιτική ικανή να αντέξει στο χρόνο, να αντέξει στις αλλαγές υπουργών και κυβερνήσεων.
 
Το ράβε – ξήλωνε δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η παιδεία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ένα ελεύθερο πεδίο πειραματισμού. Η παιδεία δεν είναι υπόθεση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας, είναι εθνική υπόθεση. Αν πιστεύουμε ότι «όλα είναι θέμα παιδείας», οφείλουμε να συμβάλλουμε σε μία καλύτερη παιδεία για μια καλύτερη Ελλάδα.
 
 
Πάντα στη διάθεσή σας
 
Παληγιάννης Βασίλειος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

grevena
Σπήλαιο των Γρεβενών: Το απόρθητο κάστρο που δεν πάτησε ποτέ Τούρκος
Εκτός από τη μεγαλειώδη πέτρινη μορφή του Δία στην κορυφή, ο Όρλιακας φημίζεται για τα μανιτάρια και το φυσικό του κάλλος
Σπήλαιο των Γρεβενών: Το απόρθητο κάστρο που δεν πάτησε ποτέ Τούρκος