Thumbnail
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ Αθήνας καταθέτει τους προβληματισμούς του σχετικά με τα δημοσιεύματα πυ αφορουν το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττιής.

Ο ΣΕΠ ΤΕΙ Αθήνας με δελτίο τύπου πριν ένα μήνα δημοσιοποίησε τις θέσεις του σε ότι αφορά τη διαδικασία ενοποίησης των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά ως «Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής», ως εξής:

Ο ΣΕΠ του ΤΕΙ Αθήνας θεωρεί ότι έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες για να δημιουργηθεί ένα νέο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, μέσα από την ενοποίηση των δύο από τα μεγαλύτερα ΤΕΙ της χώρας, του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πειραιά, που εδρεύουν στην ίδια διοικητική περιφέρεια. Η ενοποίηση και

μετεξέλιξη των δύο ιδρυμάτων θα συνεισφέρει στην άρση των διακρίσεων ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και θα οδηγήσει σταδιακά στην αναθεώρηση της άδικης κοινωνικής απαξίωσης του ακαδημαϊκού ρόλου και συνεισφοράς των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στην Ελληνική κοινωνία.

Η διαδικασία ενοποίησης των δύο ιδρυμάτων για να είναι τεκμηριωμένη, βιώσιμη και αποτελεσματική θα πρέπει να βασιστεί:

Α) Σε ακαδημαϊκά και επιστημολογικά κριτήρια για την πιθανή συγχώνευση ομοειδών ή συναφών τμημάτων των δύο ιδρυμάτων. Τα κριτήρια αυτά θα πρέπει να εδράζονται στο γνωσιολογικό περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών και τη διεθνή πρακτική στην εκπαίδευση σε ανάλογους τομείς τετραετούς φοίτησης.

Β) Στη διατήρηση της ιδιαιτερότητας των ειδικοτήτων των Τμημάτων (συγχωνευόμενων και μη) στο πλαίσιο της κατεύθυνσης των σπουδών και του παραγωγικού ρόλου της κάθε ειδικότητας.

Γ)Σε επαρκή αύξηση χρηματοδότησης ανάλογης με αυτήν των Πανεπιστημίων, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις μετεξέλιξης και διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία, στο πλαίσιο της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης για όλους τους νέους. Σημειώνεται ότι στο νέο Πανεπιστήμιο προβλέπεται με βάση τα σημερινά δεδομένα να φοιτούν άνω των 35.000 φοιτητών.

Δ) Στην αριθμητική ενίσχυση του μόνιμου διδακτικού, τεχνικού και ειδικού διδακτικού προσωπικού των ιδρυμάτων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του νέου Ιδρύματος. Η αναλογία μόνιμου διδακτικού προσωπικού/αριθμού φοιτητών, θα πρέπει να είναι αποδεκτή και σύμφωνη με διεθνή πρότυπα. Σημειώνεται ότι την

τελευταία δεκαετία ο αριθμός του Εκπαιδευτικού προσωπικού βαίνει μειούμενος, χωρίς να προκηρύσσονται ανάλογες θέσεις. 

Η ενοποίηση των δύο ιδρυμάτων και η διαμόρφωση του Ακαδημαϊκού πλαισίου λειτουργίας του νέου Πανεπιστημίου, δεν είναι δυνατόν παρά να βασίζεται σε ουσιαστικό διάλογο των μελών των ακαδημαϊκών κοινοτήτων τους (Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Φοιτητών, Τεχνικού και Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού, Διοικητικού

Προσωπικού), με συγκρότηση επιτροπών, κατάθεση απόψεων και συνέργεια δια των συλλογικών και θεσμικών οργάνων των Ιδρυμάτων. Τα υφιστάμενα τμήματα με τις κατευθύνσεις τους θα πρέπει να έχουν πρωταρχικό λόγο συμμετέχοντας θεσμικά στις επιμέρους συζητήσεις,αφού διαμορφώσουν τις θέσεις τους μέσα από Συνελεύσεις. Σε αυτόν τον διάλογο θεωρούμε απαραίτητη και την θεραπεία άστοχων συγχωνεύσεων   ου δια της εφαρμογής του «Σχεδίου Αθηνά» οδήγησαν στη συρρίκνωση| συγχώνευση Τμημάτων παρά τις θετικές προοπτικές συνεισφοράς τους στην πολυπόθητη παραγωγική ανασυγκρότηση.

Σε ότι αφορά τη διαδικασία μετεξέλιξης στο νέο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα πέραν των προαναφερθέντων, πρωταρχικοί στόχοι θα πρέπει να είναι: 

Α) Η πλήρης διασφάλιση των δικαιωμάτων του Εκπαιδευτικού, Τεχνικού και Ειδικού Διδακτικού Προσωπικούκαι Διοικητικού Προσωπικού,των φοιτητών και των αποφοίτων των τμημάτων.

Β) Η στελέχωση των Τμημάτων με ένταξη του υπάρχοντος Εκπαιδευτικού, Τεχνικού και Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού και Διοικητικού Προσωπικού.

Γ) Η απρόσκοπτη ένταξη των ήδη φοιτούντων στα νέα Πανεπιστημιακά Τμήματα. 

Δ) Η άμεση διαδικασία ισοτίμησης των υφισταμένων πτυχίων με τα νέα που θα χορηγούνται.

Ε) Η κατοχύρωση των ίδιων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, καθώς και η μισθολογική εξίσωση των σήμερα υπηρετούντων μελών Ε.Π. με μέλη Δ.Ε.Π αντίστοιχης βαθμίδας.

Στ) Η έκδοση των εκκρεμών επαγγελματικών δικαιωμάτων και η κατοχύρωση ίδιων επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων με τα επαγγελματικά δικαιώματα αντίστοιχων τμημάτων των πανεπιστημίων.

Ζ) Ο σχεδιασμός και προγραμματισμός ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου που θα περιλαμβάνει και τα υπόλοιπα ΤΕΙ, καθώς και τον ορθολογικό προγραμματισμό των ΑΕΙ συνολικά, με βάση τις κοινωνικές και παραγωγικές ανάγκες της χώρας. 

Η δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου δεν μπορεί για κανένα λόγο ν’ αποτελέσει πεδίο συντεχνιακών, πολιτικών ή άλλης φύσης αντιπαραθέσεων που δεν εδράζονται σε ακαδημαϊκό-γνωσιολογικό περιεχόμενο ή διεθνή δεδομένα.

Τα δύο Ιδρύματα έχουν αξιολογηθεί ακαδημαϊκά με άριστες αξιολογήσεις, καθώς και όλα τα υφιστάμενα τμήματα, τα οποία έχουν ακολουθήσει όλες τις προβλεπόμενες από την Α.Δ.Ι.Π. διαδικασίες. Τα μέλη του Ε.Π. έχουν εκλεγεί με τις ίδιες προϋποθέσεις και ακαδημαϊκά προσόντα των μελών Δ.Ε.Π. και στις ιδιαίτερες

περιπτώσεις όπου δεν προβλέπεται ως προσόν η κατοχή διδακτορικού διπλώματος, εφόσον υπόκεινται στο ίδιο νομικό πλαίσιο με τα Πανεπιστήμια- ως ενιαίος φορέας Α.Ε.Ι.

Η οποιαδήποτε παρελκυστική τακτική που θέτει ζητήματα επαναξιολόγησης των τμημάτων και των μελών Ε.Π. των δύο Ιδρυμάτων, θέτει υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία των θεσμικών διαδικασιών που ακολουθούνται και των θεσμοθετημένων οργάνων που τις διενεργούν, και ουσιαστικά αφορά όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Τις τελευταίες ημέρες μ ε μεγάλη έκπληξη πληροφορούμαστε από τον ημερήσιο τύπο ότι φαίνεται να προκρίνεται η κατάργηση Τμημάτων με μακρά παράδοση στη διεθνή και εθνική επιστημονική κοινότητα στο πεδίο των Επαγγελμάτων Υγείας, Κοινωνικής Εργασίας, Επιστημών Αγωγής και Εφαρμοσμένων Τεχνών,  καθώς και η μετονομασία τμημάτων με μη συμβατούς με το διεθνές περιβάλλον όρους. Πολύ φοβόμαστε ότι οι τομείς αυτοί προορίζονται ν' αποτελέσουν σύντομα βορά για την ιδιωτική εκπαίδευση. Καλούμε τους συναδέλφους και τους φοιτητές όλων των σχολών να απλώσουμε ασπίδα προστασίας έναντι αντιεπιστημονικών μεθοδεύσεων και τις εκλεγμένες ηγεσίες των ιδρυμάτων να πράξουν το καθήκον τους τιμώντας τους καθηγητές που τους εξέλεξαν, διότι εγείρει πολλά ερωτηματικά η εισήγηση δημιουργίας νέων τμημάτων με παράλληλη κατάργηση τμημάτων με παράδοση και υψηλή ζήτηση (βαθμολογίες εισαγωγής), καθώς και η δημόσια προάσπιση κατευθύνσεων στο 4ο έτος σπουδών.

Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας επίσημη διάψευση των δημοσιευμάτων, έτσι ώστε απρόσκοπτα και ομαλά να δρομολογηθεί η μετάβαση στην ενοποίηση των δύο ΤΕΙ (Αθήνας και Πειραιά) και τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δ. Αττικής, με βάση το γνωσιολογικό περιεχόμενο των προγραμμάτων Σπουδών, τη διεθνή πρακτική και τις εισηγήσεις των Συνελεύσεων των τμημάτων, που είναι τα αποφασιστικά όργανα για τη διατύπωση των επίσημων απόψεων των Ιδρυμάτων.

Για το Δ.Σ

Η Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Ευαγγελία Αντωνίου Αλέξανδρος Σαχινίδης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα