Thumbnail
Το Γυμνάσιο Κρεστένων συμμετείχε σε Πρόγραμμα με θέμα «Προβάλλουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά με ηλεκτρονικά μέσα».

Στο πλαίσιο αυτό εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν σεμινάρια στη Γερμανία και τη Σουηδία.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στη Γερμανία (Κωνσταντία) παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα με τίτλο «Interactive Teaching - Using Educational Games and New Technology in order to Enhance Learners' motivation».

Μεταξύ άλλων έμαθαν:
- για το θεωρητικό υπόβαθρο των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, την παροχή κινήτρων, την προσπάθεια ενεργητικής εμπλοκής των μαθητών, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, τις δυνατότητες διαφόρων εργαλείων συμμετοχικού ιστού (web 2.0) στην υπηρεσία της διδασκαλίας και μάθησης

- για ιστορικά κτίρια και σημεία της πόλης, με στόχο τη γνωριμία με την ιστορία και τα αξιοθέατα, την προσέγγιση και κατανόηση στοιχείων της τοπικής κουλτούρας και τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησής τους στη διδακτική πράξη

- για βιωματικά παιχνίδια (εσωτερικού και εξωτερικού χώρου), στα οποία εμπλέκονταν όλοι οι συμμετέχοντες ανταλλάσσοντας παράλληλα παρατηρήσεις και εντυπώσεις από τη συμμετοχή και τον τρόπο διεξαγωγής

- για διάφορες online υπηρεσίες και κοινωνικά δίκτυα, που διευκολύνουν την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών παιχνιδιών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα κατάρτισης δημιουργήθηκε έντονος προβληματισμός στους συμμετέχοντες γιατί τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και ειδικά στην ηλεκτρονική μορφή τους (π.χ. μέσω κινητών συσκευών) μένουν αναξιοποίητα από το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο είναι προσκολλημένο στην κάλυψη μεγάλου μέρους της διδακτέας ύλης. Αυτό αναδείχθηκε και από τα σχόλια των υπολοίπων συμμετεχόντων κατά την παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού πλαισίου και την συνακόλουθη ανταλλαγή απόψεων.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στη Σουηδία (Στοκχόλμη) οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τίτλο «Using Museums and Heritage as a Teaching and Learning Resource».

Το πρόγραμμα κατάρτισης περιλάμβανε:

- μετωπικές διδασκαλίες με χρήση παρουσιάσεων για το θεωρητικό υπόβαθρο της προσέγγισης και διδακτικής αξιοποίησης των μουσείων, τα είδη μουσείων, την παροχή κινήτρων, την προσπάθεια ενεργητικής εμπλοκής των μαθητών, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των μουσείων ως διδακτικών εργαλείων, τις δυνατότητες διαφόρων εφαρμογών δημιουργίας βίντεο στην υπηρεσία της διδασκαλίας και μάθησης

- βιωματικές ξεναγήσεις σε ιστορικά κτίρια και σημεία της πόλης, με στόχο τη γνωριμία με την ιστορία και τα αξιοθέατα, την προσέγγιση και κατανόηση στοιχείων της τοπικής κουλτούρας και τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησής τους στη διδακτική πράξη

- βιωματικές δραστηριότητες «ανάγνωσης» διαφόρων μουσείων και των εκθεμάτων τους, στις οποίες εμπλέκονταν όλοι οι συμμετέχοντες ανά ομάδες, ανταλλάσσοντας παράλληλα παρατηρήσεις και εντυπώσεις από τη συμμετοχή και τον τρόπο διεξαγωγής

- παρουσιάσεις των εργασιών που ανατέθηκαν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου. Οι εργασίες των ομάδων εστίαζαν στη διδακτική αξιοποίηση των μουσείων κάνοντας χρήση διαφόρων δωρεάν εφαρμογών δημιουργίας βίντεο και παρουσιάσεων με σκοπό τη δημιουργική αξιοποίηση των πάσης φύσεως μουσείων στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.

Στην ελληνική πραγματικότητα η σύνδεση των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων με το σχολείο δεν είναι πάντα εύκολη, ενώ αυτοί θα μπορούσαν σαφώς να υποστηρίξουν πολύ αποτελεσματικά και δημιουργικά τη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία. Συνήθως χρειάζονται εκτενείς γραφειοκρατικές διαδικασίες για την επίσκεψη σε ένα τέτοιο μέρος, οι οποίες αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς και έτσι δεν γίνεται συστηματική αξιοποίηση αυτών των χώρων. Επίσης η ασφυκτική πίεση της διδακτέας ύλης σε πολλές περιπτώσεις δεν αφήνει περιθώρια αυτενέργειας και δημιουργικότητας στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν πιο «ευέλικτους» και ελκυστικούς μαθησιακούς πόρους και πιο σύγχρονα μέσα για να φέρουν τους μαθητές σε επαφή με τα πολιτιστικά και ιστορικά στοιχεία ενός τόπου.

Οι συμμετέχοντες καθηγητές αξιοποίησαν τις γνώσεις και εμπειρίες που απέκτησαν, στη δημιουργία ενός ιστοτόπου, του http://visitolympia.weebly.com/  Ο συγκεκριμένος ιστότοπος έχει ως σκοπό τη διασύνδεση του σχολείου με το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας, ενός πολιτιστικού θησαυρού που έχουμε δίπλα μας. Το περιεχόμενο του ιστοτόπου είναι γραμμένο στα ελληνικά και τα αγγλικά και ενσωματώνει αρκετές πρωτότυπες δραστηριότητες με διαδραστικό και παιγνιώδη χαρακτήρα, οι οποίες έχουν απώτερο σκοπό να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ντόπιου, αλλά και του ξένου επισκέπτη,  να δώσουν στη μάθηση έναν πιο εύληπτο και ευχάριστο χαρακτήρα και να διαδώσουν πιο εύκολα τα μηνύματα που απορρέουν από τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευση
Με αφορμή την παραίτηση διευθυντή δημοτικού σχολείου στο Λασίθι και τις πιέσεις του υπουργείου Παιδείας
Κάθε απόπειρα ενεργοποίησης κυρώσεων με βάση το άρθρο 56 του 4823/21 σε συνάδελφους διευθυντές/ντριες και προϊστάμενους/νες θα είναι πράξη παράνομη,...
Με αφορμή την παραίτηση διευθυντή δημοτικού σχολείου στο Λασίθι και τις πιέσεις του υπουργείου Παιδείας
diki-aselgeia
Ιδιοκτήτης φροντιστηρίου κυκλοφορεί ελεύθερος ενώ έχει καταδικαστεί σε 36 χρόνια φυλάκισης για ασέλγεια σε μαθήτριες
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Οκτώβριο το Δικαστήριο ήρθε αντιμέτωπο με πρωτοφανή απροθυμία από μεριάς ενόρκων να συμμετέχουν ως ορκωτοί δικαστές...
Ιδιοκτήτης φροντιστηρίου κυκλοφορεί ελεύθερος ενώ έχει καταδικαστεί σε 36 χρόνια φυλάκισης για ασέλγεια σε μαθήτριες
συντάξεις, ΑΤΜ, αναλήψεις, καταθέσεις, τράπεζα
Συντάξεις: Αναδρομικά σε νέους συνταξιούχους άνω των 12.000 ευρώ
Η προσαύξηση στην επικουρική σύνταξη ισχύει για όσους συνταξιοδοτούνται μετά τον Μάιο του 2016 και υπολογίζεται με συντελεστή 0,075%, πλην όμως δεν...
Συντάξεις: Αναδρομικά σε νέους συνταξιούχους άνω των 12.000 ευρώ