Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Για την ημερίδα στο ΕΚΠΑ με θέμα: «Συναισθηματική νοημοσύνη: εξερευνώντας τη λογική των συναισθημάτων»


Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 19 Μάιος, 2017 - 08:50 | Στην Κατηγορία:

Για την ημερίδα με θέμα: «Συναισθηματική νοημοσύνη: εξερευνώντας τη λογική των συναισθημάτων»

 «Emotional intelligence: exploring the logic of emotions»

Την Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017 και ώρα 9.00-13.00 στο Κεντρικό Κτήριο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), στην Κεντρική Αίθουσα Τελετών πραγματοποιήθηκε με τη θερμή υποστήριξη του Πρύτανη του Ε.Κ.Π.Α., Καθηγητή Μελέτιου Αθανάσιου Δημόπουλου ημερίδα με θέμα: «Συναισθηματική νοημοσύνη: εξερευνώντας τη λογική των συναισθημάτων». Την ημερίδα, η οποία είχε πολύ μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή, οργάνωσαν το Διακρατικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση», το Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής και το  Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.). Ομιλητές στην ημερίδα, την οποία παρακολούθησαν περίπου εξακόσια (600) άτομα, ήταν ο Δρ Κωνσταντίνος Πετρίδης, Director of the London Psychometric Laboratory and Professor of Psychology and Psychometrics at University College London (UCL) και η Δρ Στέλλα Μαυροβέλη, Senior Research Fellow at Imperial College London (ICL). Την ημερίδα χαιρέτησαν ο Αναπληρωτής Πρύτανης Ε.Κ.Π.Α., Καθηγητής Γεώργιος Ζωγράφος, ο Πρόεδρος του Π.Τ.Δ.Ε., Αναπληρωτής Καθηγητής Θωμάς Μπαμπάλης, ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Πειραματικής Παιδαγωγικής του Π.Τ.Δ.Ε., Καθηγητής Ιωάννης Βρεττός και ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε., Καθηγητής Χαράλαμπος Μπαμπούνης.

Ο Δρ Κωνσταντίνος Πετρίδης στην ομιλία του με τίτλο: «Πρακτική εισαγωγή στη θεωρία της Συναισθηματικής Νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της προσωπικότητας» μίλησε αρχικά για τη θεμελιώδη σημασία που διαδραματίζουν τα συναισθήματα σε κάθε είδους αποφάσεις και ενέργειες της ζωής και αναφέρθηκε στην έλλειψη ερευνητικών εργαλείων και ψυχολογικών θεωριών για τη μελέτη των συναισθημάτων. Στη συνέχεια, παρουσίασε το μοντέλο της Συναισθηματικής Νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της προσωπικότητας (TEIQue), το οποίο ενσωματώνει τη νοημοσύνη, τα συναισθήματα και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας προτείνοντας μία εσωτερική προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το μοντέλο και τα διαθέσιμα ερευνητικά εργαλεία μπορεί κανείς να επισκεφτεί την ιστοσελίδα του Ψυχομετρικού Εργαστηρίου του Λονδίνου (www.psychometriclab.com).

Η Δρ Στέλλα Μαυροβέλη, η ομιλία της οποίας είχε τίτλο: «Η Συναισθηματική Νοημοσύνη ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της προσωπικότητας, θεωρία και εφαρμογές στα παιδιά», παρουσίασε τις βασικές αρχές και θεωρίες προσωπικότητας και περιέγραψε την ανάπτυξη του εαυτού στην παιδική ηλικία. Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της προσωπικότητας σε συγκεκριμένες διαστάσεις της ζωής της σχολικής τάξης (π.χ. ακαδημαϊκή επίδοση, σχέση με συνομηλίκους, κοινωνική συμπεριφορά κ.ά.), όπως έχει καταγραφεί μέσα από διεθνείς έρευνες που αφορούν την παιδική ηλικία. Επιπλέον, τόνισε τη σημασία καλλιέργειας της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των μαθητών μέσα από την εφαρμογή προγραμμάτων συναισθηματικού εγγραμματισμού και την ταυτόχρονη διασφάλιση αποτελεσματικών περιβαλλόντων μάθησης.

Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με ανοιχτή συζήτηση των συμμετεχόντων με τους κεντρικούς ομιλητές. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών θα συνεχίζει τις πρωτοβουλίες για την ανάδειξη θεμάτων μείζονος σημασίας που άπτονται της ολόπλευρης και υγιούς ανάπτυξης των παιδιών.


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Σεμινάριο Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων του Παιδαγωγικού Αθήνας

Προκήρυξη Προγράμματος «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Μικροδιδασκαλίες-Μικρομαθήματα-Πρακτική Άσκηση» 

Ψήφισμα του Τμήματος Γερμανικής Φιλολογίας για την παιδαγωγική-διδακτική επάρκεια

Ψήφισμα του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας για την Πιστοποίηση Παιδαγωγικής-Διδακτικής Επάρκειας

Επεισόδια σε συνέδριο της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ: "Ανεπιθύμητος ο Υπουργός" φώναξαν φοιτητές

Τη συμβολή της Φιλοσοφικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών στη δημόσια συζήτηση για τα γλωσσολογικά και εκπαιδευτικά ζητήματα της Ελλάδας, μέσα στα 180 χρόνια λειτουργίας της, αλλά και την προοπτική περαιτέρω προτάσεων για το παρόν και το μέλλον του ελληνικού σχολείου, φιλοδοξεί να φέρει στο προσκήνιο το συνέδριο της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, που ξεκίνησε τις εργασίες του σήμερα, στο κεντρικό κτίριο του πανεπιστημίου.