Thumbnail
Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου κατά την επίσκεψη του υπουργού στα Ιωάννινα

Στα γενικότερα ζητήματα της γ/βαθμιας εκπαίδευσης επεκτάθηκε ο Κ.Γαβρόγλου κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στα Ιωάννινα.

Στον απολογισμό για την συμπλήρωση ενός χρόνου από την ψήφιση του νόμου για την Παιδεία, τόνισε την ύπαρξη θετικού κλίματος και τα βήματα που έχουν προχωρήσει.

Αναλυτικά η συνέντευξη τύπου:

Την ικανοποίηση και την ιδιαίτερη χαρά για την συμμετοχή του στην 88η Τακτική Σύνοδο των Πρυτάνεων και των Διοικουσών Επιτροπών εξέφρασε ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου. 

«Σε ένα μήνα συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ψήφιση του Νόμου-Πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό αυτής της χρονιάς, διαπιστώνουμε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη λειτούργησαν μέσα σε ένα κλίμα δημιουργικό και συναινετικό. Οι αντιρρήσεις που είχαν εκφραστεί και οι επιφυλάξεις που είχαν διατυπωθεί πριν από ένα χρόνο, για τις σημαντικές αλλαγές που προωθούνται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, περιορίζονται, πλέον, στο ελάχιστο», ανέφερε, ανοίγοντας τη συνέντευξη τύπου ο Υπουργός. 

Σχετικά με τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, επεσήμανε ότι διαψεύστηκαν όσοι προέβλεπαν μείωσή τους, καθώς ήδη έχουν εγκριθεί πάνω από 600 προγράμματα. Στη συνέχεια, αναφερόμενος στην κριτική που έχει γίνει για το άσυλο, ανέφερε ότι υπάρχει ένα θέμα παραβατικότητας, το οποίο, όμως, δεν έχει εύκολες λύσεις και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί επιπόλαια κι επιφανειακά. Για τον σκοπό αυτό στο Υπουργείο Παιδείας έχει συγκροτηθεί μια ομάδα εργασίας, με Πρόεδρο τον πρώην Υπουργό, κ. Παρασκευόπουλο, η οποία την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσει τα συμπεράσματα και τις προτάσεις της για το θέμα της παραβατικότητας στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, στις Συγκλήτους των Ιδρυμάτων, στους φοιτητικούς συλλόγους και στις φοιτητικές παρατάξεις, ζητώντας τους να καταθέσουν και τις δικές τους εκτιμήσεις και προτάσεις. 

Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στη συνάντηση που είχε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν εκτενώς οι προτάσεις που διατύπωσε πρόσφατα η Σύγκλητος, αναφορικά με τη συνέργεια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου. Από την αναλυτική αυτή συζήτηση προέκυψε συμφωνία και λύση σχεδόν σε όλα τα ζητήματα που είχαν τεθεί, κάτι που επιβεβαίωσε και ο Πρύτανης του Ιδρύματος καθηγητής Γ. Καψάλης. 

Κλείνοντας, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τόνισε ότι το σημαντικότερο ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ είναι η συζήτηση για το μέλλον τους, η οποία, όπως είπε χαρακτηριστικά, αφορά σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο τις συνέργειες μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά και τις προτάσεις για τα νέα Τμήματα, τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών, οι οποίες θα στοχεύουν στη «μεγάλη εικόνα» των Πανεπιστημίων μας τα επόμενα 15-20 χρόνια. 

Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, τόνισε ότι το κύριο συμπέρασμα της όλης διαδικασίας είναι ότι η Πολιτεία είναι εδώ, ακούει, διαβουλεύεται με τα αρμόδια όργανα, συναποφασίζει και συμπορεύεται με τις ανάγκες της κοινωνίας. Η κ. Τζούφη αναφέρθηκε στην απόφαση για τη δημιουργία δικτύου Πανεπιστημιακών Μουσείων, εκτιμώντας ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει να αναπτύξουν και τέτοιου είδους δράσεις εξωστρέφειας και διασύνδεσης με την κοινωνία και τους φορείς πολιτισμού. Στη συνέχεια της τοποθέτησής της, η Υφυπουργός μίλησε για τη δημιουργία ενός κεντρικού δικτύου ενιαιοποίησης των δράσεων, που αφορούν στην καλύτερη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες στους χώρους Εκπαίδευσης. Οι δράσεις αυτές πρέπει να γίνουν σε συνεργασία με όλους τους φορείς που ασχολούνται με το αναπηρικό ζήτημα, προκειμένου να βρεθούν πιο εύκολα τα απαραίτητα χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίησή τους. Τέλος, η κ. Τζούφη ανακοίνωσε την ομόφωνη απόφαση όλων των εμπλεκόμενων φορέων να καταβληθεί προσπάθεια για την εργασιακή αποκατάσταση των συμβασιούχων, οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...