Thumbnail
Εσπερινό ΓΕΛ Αιγάλεω

Από τις 6 έως τις 11 Απριλίου 2017 πραγματοποιήθηκε στον Τάραντα της Ιταλίας, η 6η και τελευταία εκπαιδευτική διεθνική δραστηριότητα του προγράμματος «70 Υears of European History (1945-2015)» το οποίο διενεργείται στα πλαίσια της Δράσης ΚΑ2/ Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ σχολείων του Erasmus+ και επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το «70 Υears of European History (1945-2015)» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από 8 ευρωπαϊκές χώρες (Τσεχία, Πολωνία, Ρουμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα και Τουρκία) και συντονίζεται από το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αιγάλεω.

Η ελληνική αποστολή αποτελούνταν από το Διευθυντή του σχολείου Δημόπουλο Παρασκευά, τους εκπαιδευτικούς:  Κουνδουράκη Ευτυχία, Ευαγγέλου Χαρίλαο και Πεφάνη Κωνσταντίνα και τις μαθήτριες: Ταουσάνη Δέσποινα και Μακρυγιαννάκη Γεωργία.

Η δραστηριότητα αυτή, που ήταν και η τελευταία του project, οργανώθηκε από το λύκειο «Istituto Paritario Plateja» του Τάραντα και κατά τη διάρκεια της, πενήντα περίπου μαθητές και εκπαιδευτικοί πήραν μέρος σε μια σειρά από δραστηριότητες και εξορμήσεις τόσο εκπαιδευτικού όσο και ψυχαγωγικού χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα οι μαθητές:

- πήραν μέρος σε διαδραστικό εργαστήριο με τίτλο «History in musical notes» κατά τη διάρκεια του οποίου παρουσιάστηκαν τραγούδια της Ιταλικής μουσικής με αναφορές σε ιστορικά και πολιτικά γεγονότα. Οι μαθητές συζήτησαν  για τα γεγονότα αυτά αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται μέσα από τη μουσική.

- πήραν μέρος σε workshop με θέμα «European Union means coexistence» κατά τη διάρκεια του οποίου συζήτησαν πάνω σε θέματα που αφορούν το κοινό μας μέλλον μέσα στην Ε.Ε (προσφυγικό, περιβαλλοντικά προβλήματα κλπ)

-παρακολούθησαν παρουσίαση με τίτλο «The Italian cinema»

-συμμετείχαν ενεργά σε εργαστήριο μαγειρικής με θέμα «Homemade pasta»

ενώ οι καθηγητές:

- παρακολούθησαν ένα μάθημα  ιστορίας με θέμα: «The case of Aldo Moro». Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών πάνω στην παρουσίαση, τη δομή και τους στόχους του μαθήματος.

-συμμετείχαν σε δίωρο σεμινάριο πάνω στην πλατφόρμα Wiggio με στόχο την εφαρμογή της μέσα στην τάξη.

-συνεργάστηκαν πάνω στα φύλλα εργασίας και αξιολόγησης για την δημιουργία του αντίστοιχου τελικού προϊόντος.

-πήραν μέρος σε συσκέψεις αναφορικά με την πορεία του project κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους αλλά και τη συνολική εκτίμηση του έργου.

και τέλος όλοι μαζί:

- ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα του Τάραντα (Aragonese Castle, Καθεδρικός Ναός, Ipogei della cita vecchia  κλπ) και πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

- επισκέφτηκαν τις  πόλεις Lecce, Otranto, Martina Franca και Alberobello (μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco)

 

  Αξιολογώντας την επίσκεψη μας στην Ιταλία, την κρίνουμε ως απόλυτα εποικοδομητική τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε αυτήν μιας και στόχοι του προγράμματος επετεύχθησαν πλήρως. Οι οικοδεσπότες μας ήταν εξαιρετικά φιλικοί και γενναιόδωροι, η φιλοξενία των μαθητών μας ήταν κυριολεκτικά άψογη και η οργάνωση των δραστηριοτήτων από το σχολείο του Τάραντα ήταν άρτια. Μέσω αυτού του ταξιδιού, οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών σχολείων, επικοινώνησαν τις απόψεις τους, συνεργάστηκαν δημιουργικά και επισκέφτηκαν σημαντικά ιστορικά μνημεία της χώρας.

Δεδομένου ότι αυτή ήταν και η τελευταία διεθνική δραστηριότητα του project, το κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ήταν ιδιαίτερα θερμό και φιλικό και  η ατμόσφαιρα φορτισμένη συγκινησιακά. Οι μαθητές μας δηλώνουν ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή τους στο ταξίδι αυτό.

Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αιγάλεω, που με τη δραστηριότητα αυτή ολοκληρώνει το Ευρωπαϊκό του ταξίδι, στα πλαίσια του προγράμματος «70 Years of European History (1945-2015)», ευχαριστεί θερμά όλους όσους βοήθησαν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, στην υλοποίηση αυτού του δύσκολου εγχειρήματος, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη του 2015.

Η αξία των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπως το Erasmus +, είναι  αυταπόδεικτη και θα ήταν μάλλον περιττό να προσθέσουμε το οτιδήποτε. Το ίδιο ακριβώς πιστεύουμε ότι ισχύει και για την θετική επίδραση που έχουν πάνω στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν σε αυτά, κυρίως όταν πρόκειται για ιδιαίτερες εκπαιδευτικές μονάδες όπως ένα Εσπερινό Λύκειο.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αντί επιλόγου μια υπόσχεση προς τους μαθητές μας :

Σύντομα θα επανέλθουμε. Με νέες ιδέες και περισσότερη όρεξη για δουλειά, για να μοιραστούμε μαζί τους ταξίδια και εμπειρίες ζωής.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;