Thumbnail
του Νίκου Τσούλια

Αφού ταλαιπώρησαν με το λαϊκισμό τους την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία, αφού καταπόνησαν τον ορθολογισμό και την κοινή λογική, αφού ζήσαμε για δύο χρόνια μια επικοινωνιακή καταιγίδα περί κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων και περί θέσπισης Εθνικού Απολυτηρίου, είδαμε δύο γεννητούρια – τέρατα! 

Ούτε οι Πανελλαδικές εξετάσεις καταργούνται – δεν θα μπορούσε βέβαια ποτέ να γίνει αυτό – ούτε Εθνικό Απολυτήριο (θα) έχουμε. Είναι πράγματι φοβεροί τύποι όλοι οι σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. Συζητούσαν και μας βομβάρδιζαν κάθε ημέρα για τις ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση, για να δώσουν το απόλυτο τίποτα. Κατάφεραν όμως να διαμορφώσουν τοπίο αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης, που επιχειρούν να το κρύψουν από την εικονική επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.  (Περί αυτού θα επανέλθω). 

Τι μας λένε οι εμπνευστές περί της εκπαίδευσης του μέλλοντός μας και πιο συγκεκριμένα  για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις; 

«Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα. 

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα. 

Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου» (ΙΕΠ).  

Λίγες ημέρες πριν είχαμε δημοσιεύσει άρθρο με τον τίτλο «Οι Πανελλαδικές ‘καταργούνται’, ζήτω οι Πανελλαδικές», που αποδίδει απόλυτα το συμβάν του πρωτόγνωρου παραλογισμού των ιθυνόντων. Είναι εντυπωσιακά μοναδικοί στην ιστορία της εκπαίδευσης και απόλυτα γραφικοί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών. Δηλαδή όλη αυτή η φασαρία έγινε για να μας πουν το τι θα πρέπει να γίνει στο βάθος του χρόνου; Το έργο τους είναι για να νομοθετήσουν για το «σήμερα» ή για το βάθος του χρόνου; Στο βάθος του χρόνου θα τους ξαναβρούμε, για να μας πουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε; 

Πού είναι το Εθνικό Απολυτήριο; Αυτό το απολυτήριο που προτείνουν, είναι από εθνικής χροιάς πιο πίσω και από το απολυτήριο που ίσχυε δύο χρόνια πριν και το κατάργησαν γιατί δήθεν θα καταργούσαν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αν λοιπόν στο «Εθνικό Απολυτήριο» μετράνε οι προφορικοί βαθμοί των τετραμήνων κατά 80%, ως προς τι ο χαρακτηρισμός περί «Εθνικού Απολυτηρίου»; Είναι δύσκολο να κατανοήσουν το τι θα γίνει στη συνέχεια, όταν θα έχουμε έκρηξη της προφορικής βαθμολογίας και τα ποσοστά των «αριστούχων» θα υπερβούν κάθε ιστορικό προηγούμενο και κάθε ευρωπαϊκό αντίστοιχο; 

Εκτός αν με αυτό τον τρόπο επιδιώκουν να …αυξήσουν το βαθμολογικό στάτους των Ελλήνων μαθητών και μετά να καμαρώνουν για αυτή την «επιτυχία» ως αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής τους «μεταρρύθμισης»! Δεν έχουν ακούσει άραγε γιατί καταργήθηκε η συμμετοχή κατά 25% των βαθμών των τριών τάξεων του Λυκείου στη βαθμολογία για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά τη δεκαετία του 1980; Δεν ζούσαν τότε στην Ελλάδα; Δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι αν ισχύσει αυτό το σύστημα, θα διαλύσουν το λύκειο; Είναι τόσο έντονος ο λαϊκισμός τους που έχει υπονομεύσει κάθε ίχνος ορθολογισμού τους ή μήπως είναι τόσο άσχετοι που δεν ξέρουν περί τίνος ακριβώς ασχολούνται;   

Είναι τόσο πλούσιο το υλικό του ανορθολογισμού και του παραλογισμού που έχουν δώσει, που δυστυχώς θα ασχοληθούμε επί μακρόν με αυτό αφήνοντας (και πάλι δυστυχώς) κατά μέρος την ουσία της εκπαίδευσης και την πραγματική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη.. 

Υ.Γ.

1. Αν όλη αυτή η συγκεκριμένη αντίληψη και πρακτική περί αντιμετώπισης ενός θέματος και περί εμφάνισης ενός σχεδίου γινόταν από έναν εκπαιδευτικό στη διαδικασία της διδασκαλίας του, οι μαθητές θα έκαναν το σταυρό τους… 

2. Ελπίζω να αμειφθούν ηθικά από την Πολιτεία οι συμμετέχοντες στην όλη υπόθεση. 

3. Εκτιμώ ότι ο ιστορικός της εκπαίδευσης θα έχει δυσκολίες ερμηνείας των γεγονότων…
 

Γραμματέας της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πιερρακάκης
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας
Πανελλαδικές 2024: Με σκοπό το υπουργείο Παιδείας να «διασκεδάσει» τον νέο νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα ανακοινώσει λίγες περισσότερες θέσεις...
Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας
ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ
Η ανακοίνωση της 105ης Συνόδου πρυτάνεων: Αναγκαία η αύξηση του προϋπολογισμού των Πανεπιστημίων και η αντιμετώπιση της υποστελέχωσης
Η Σύνοδος συζήτησε επιπλέον διεξοδικά ζητήματα, που απασχολούν το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα θέματα έρευνας και καινοτομίας,...
Η ανακοίνωση της 105ης Συνόδου πρυτάνεων: Αναγκαία η αύξηση του προϋπολογισμού των Πανεπιστημίων και η αντιμετώπιση της υποστελέχωσης