Thumbnail
Του Δημήτρη Μπούκα, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής

Κάθε χρόνο  ο Έλληνας Δάσκαλος αλλάζει σαν ένα πολυεργαλείο  και του  φορτώνουν  ακόμα μια αρμοδιότητα,  ακόμα ένα εργαλιάκι. Κάτι σαν Eλβετικός σουγιάς . Κάνει τα πάντα και είναι όλα μαζί.       

      Και να μην ξεχνιόμαστε διακοπές, ωράρια, κτλ ΚΑΘΕΤΑΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ.

Ο δάσκαλος είναι ΔΑΣΚΑΛΟΣ .

Το τονίζω γιατί σε λίγο θα το ξεχάσουμε.  Έχει ένα έργο:   

          Με  παιδαγωγικούς  &  διδακτικούς μεθόδους να βοηθήσει τα παιδιά να κατακτήσουν γνωστικούς στόχους και να αναπτύξουν την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους. Εκεί πρέπει να αφοσιώνεται και να δίνει όλη την ενέργειά του.

Ακούω για τα άλλα εκπαιδευτικά συστήματα που τα συγκρίνουν με το ελληνικό !!!  Πως γίνεται αυτή η σύγκριση δεν μπορώ να καταλάβω.

Για να παρουσιάσουμε το πολυεργαλείο :

1ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΔΑΣΚΑΛΟΣ (χωρίς ανάλυση)

2ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΕΠΙΣΤΑΤΗΣ . Ο έλληνας δάσκαλος εκτελεί χρέη  επιστάτη. Ανοίγει  πόρτες, νερά, ρεύματα, καυστήρες, κάνει εφημερίες διπλές τριπλές, στέκεται φρουρός στην πόρτα του σχολείου , πρέπει  να γνωρίζει όλα ποιος παραλαμβάνει όλα τα παιδιά, ποια αναχωρούν μόνα τους ποια όχι κτλ Είναι στα καθήκοντά του. ΣΩΣΤΟ. Το ίδιο γίνεται και στα σχολεία του εξωτερικού;

3ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΝΟΣΟΚΟΜΟΣ. Πρέπει να γνωρίζει να δίνει τις πρώτες βοήθειες σε όλους του μαθητές που μπορεί να χτυπήσουν . ΣΩΣΤΟ. (ποτέ όμως το υπουργείο δεν έκανε ένα σοβαρό πρόγραμμα επιμόρφωσης στα σχολεία. Τα σχολεία προσπαθούν, καλούν ανθρώπους από τον τομέα της υγείας να δείξουν σε μία – δύο ώρες τα πάντα. ΚΑΛΗ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ. Ευτυχώς υπάρχουν και οι γυμναστές και βοηθάνε , αποκτούν και δεύτερη ειδικότητα . Το ίδιο γίνεται και στα σχολεία του εξωτερικού;

4ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΣΥΝΤΗΡΗΤΗΣ . Πρέπει να φροντίζει τους κήπους (κλάδεμα, χόρτα, κ.α, -οι δήμοι δεν προλαβαίνουν) , να βάψει καμιά αίθουσα ή κάποιον σχολικό χώρο για να ομορφύνει και το σχολείο του,  να βιδώσει καμιά πρίζα που έχει  φύγει από την θέση της για να μην  πάθουν ηλεκτροπληξία αυτός ή τα παιδιά μέχρι να έρθει το συνεργείο. ΑΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙ.

5ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΑΧΘΟΦΟΡΟΣ. Να κουβαλήσει βιβλία, ντουλάπες,  θρανία, καρέκλες, υπολογιστές  (όπου υπάρχουν), φαγητά κ.α. Το ίδιο γίνεται και στα σχολεία του εξωτερικού;

6ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΣΙΤΙΣΤΗΣ – ΤΡΑΠΕΖΟΚΟΜΟΣ – ΕΙΔΙΚΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.  Να σιτίζει τα παιδιά (συγνώμη να παρίσταται ) , να παραλαμβάνει γεύματα , να ελέγχει τη θερμοκρασία , να εποπτεύει το γεύμα , να ελέγχει την ποιότητα κ.α. Το ίδιο γίνεται και στα σχολεία του εξωτερικού;

7ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ . Ο δάσκαλος μπορεί να είναι ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ  δεν είναι παιδοψυχολόγος. Πώς θα αντιμετωπίσει τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία; Και οι γονείς και η κοινωνία ζητάνε, απαιτούν, να λύνουν προβλήματα που δεν μπορούν . Τώρα τα πράγματα θα αλλάξουν . ΘΑ ΔΟΥΜΕ

8ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ. Το ίδιο με το εργαλείο νούμερο 7. Ναι, να βοηθήσουν οι δάσκαλοι αλλά επικουρικά και μέχρι εκεί που μπορούν. Υπάρχουν και οι μηνύσεις που μπορούν να δεχθούν οι εκπαιδευτικοί μην το ξεχνάμε. Οι αρμόδιες υπηρεσίες επιτέλους ας αναλάβουν τις ευθύνες τους.

9ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ. Όταν και όπου επιτρέπεται, χωρίς να έχουν την κατάλληλη γνώση.

10ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ . Εδώ το βάρος το σηκώνουν περισσότερο οι διευθυντές,  οι υποδιευθυντές, οι καθηγητές της πληροφορικής αλλά μην βιάζεστε όλα θα αλλάξουν.

11ο  ΕΡΓΑΛΕΙΟ

ΝΑΥΤΙΚΟΣ –ΟΔΗΓΟΣ – ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ  . Χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο αλλάζουν βουνά, χωριά και νησιά , ώρες σε καράβια, σε λεωφορεία , ώρες να οδηγούν για να πάνε στο σχολείο που τους στέλνουν . Κάθε χρόνο σε διαφορετικό . Άλλοι για δέκα χρόνια. Δεν βρίσκουν σπίτια να νοικιάσουν, δεν τους φτάνουν τα λεφτά, μέχρι και στην παραλία θα κοιμηθούν . Παρατάνε τις οικογένειες τους, με μια βαλίτσα στο χέρι.  Μερικοί πηγαίνουν σε τρία και τέσσερα σχολεία για να διδάξουν. Το ίδιο γίνεται και στα σχολεία του εξωτερικού;

Και για να προλάβω κάποιους που θα πουν και ο δάσκαλος δεν θα κάνει τίποτα, μόνο μάθημα; Ο δάσκαλος διαβάζει, διορθώνει, ενημερώνεται, κάνει παράλληλα μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σεμινάρια, βελτιώνει πάντα το υλικό του.

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΧΕΙ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ;

Μερικά σχολεία έχουν . Τα υπόλοιπα; Υπολογιστές , προτζέκτορες , φωτοτυπικά, γραφική ύλη, αίθουσες κατάλληλες και περιμένουμε  από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων ή κάποιους γονείς να βοηθήσουν .  Να αναφέρουμε την θέρμανση και τα κλιματιστικά; Οι δάσκαλοι αλλά και όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν τα τελευταία χρόνια και όλη τη δυσαρέσκεια της κοινωνίας. Μπαίνουν στα σχολεία οι γονείς, φωνάζουν, μιλάνε άσχημα, απαξιώνουν, κάνουν μηνύσεις για το πάντα, (αν υπάρχει σοβαρός λόγος μάλιστα), ανακατεύονται στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο . Έχουν παράπονα με τις εφημερίες , τους βαθμούς κ.α.

ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ  Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ;

                                                                                 ΜΠΟΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

                                                                         Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

                                                     

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»
«Η παραπάνω αποκάλυψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις δραματικές εκκλήσεις των οργανώσεων Γονέων, των συλλόγων εκπαιδευτικών, των μαθητών, σε όλη την...
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»