Thumbnail
Ποια κριτήρια βάζουν - Η βασική τους διαφωνία

Το Υπουργείο Παιδείας με τις κινήσεις που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα σχετικά με το ζήτημα των ΤΕΙ και τις προωθούμενες συγχωνεύσεις με τα ΑΕΙ, έχει ρίξει το "μπαλάκι" στους καθηγητές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στις διοικήσεις των ιδρυμάτων, διαιρόντας όχι μόνο τους πρυτάνεις των ΑΕΙ με τους πρυτάνεις των ΤΕΙ αλλά και εσωτερικά το μπλοκ των καθηγητών ΤΕΙ (βλέπε εσωτερικές εντιδράσεις σε ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά Τ.Τ. για το Παν.Δυτικής Αττικής)

Οι διαφορετικές αντιδράσεις και οι ομαδοποιήσεις που διαμορφώνονται απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας επαφύονται και στις διαφορετικές στρατηγικές που έχουν μεταξύ τους οι καθηγητές της Τριτοβαθμιας Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιείται έκτακτη σύνοδος Πρυτάνεων στις 4 Ιανουαρίου σχετικά με τη δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Εδώ να τονίσουμε πως η δημιουργία του νέου πανεπιστημίου ανοίγει τον δρόμο για συγχωνεύσεις και άλλων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων με Πανεπιστημιακα Ιδρύματα πάντα υπό το φόντο των αυστηρων μνημονιακών πλαισίων. Καθηγητές Πανεπιστημίων αναρωτιούνται αν οι συγχωνεύσεις θα προκαλέσει  εξομοίωση προς τα κάτω του επιπέδου των νέων Ιδρυμάτων!

Η 86η Σύνοδος Πρυτάνεων που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο έθεσε το θέμα θέσπισης Ακαδημαϊκών Κριτηρίων για την Πανεπιστημιοποίηση Τμημάτων ΤΕΙ

Συγκεκριμένα τόνισε τα εξής σημεία αξιολόηγησης ενός τμήματος ΤΕΙ για το αν πληροί τα ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια:

Να προβλέπεται ότι το γνωστικό αντικείμενο του υπό ένταξη Τμήματος ΤΕΙ εμπίπτει στην στρατηγική ανάπτυξης του Πανεπιστημίου υποδοχής.

- Το γνωστικό του αντικείμενο και το Πρόγραμμα Σπουδών του να αντιστοιχεί με διεθνώς καθιερωμένα πεδία πανεπιστημιακού επιπέδου και να μην είναι υποσύνολο αυτών.

- Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάβαση του Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ σε αντίστοιχες βαθμίδες ΔΕΠ Πανεπιστημίων, αποτελεί η αξιολόγηση τους με τις αντίστοιχες διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης που ισχύουν σε αυτά. Μέχρι να λάβει χώρα η ως άνω αξιολόγηση εντάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης βαθμίδας στα Πανεπιστήμια υποδοχής, χωρίς δικαίωμα συμμετοχής ως εκλέκτορες σε εκλεκτορικά και εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε θέσεις διοικητικής ευθύνης.

- Τα μέλη του Τμήματος ΤΕΙ να έχουν αποδεδειγμένη ερευνητική δραστηριότητα όπως αυτή θα αποδεικνύεται από το δημοσιευμένο έργο και τις ετεροαναναφορές.

- Να ενταχθεί και να ολοκληρώσει τη διαδικασία πιστοποίησης Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών.

- Να έχει ερευνητικές υποδομές και εξοπλισμό για την εκπόνηση και βασικής έρευνας στο γνωστικό αντικείμενο που θεραπεύει.

- Να έχει αποκτήσει την δυνατότητα οργάνωσης διδακτορικών σπουδών όπως αυτή προβλέπεται από το άρθρο 30, παρ. 4 του Ν. 4485/2017.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

georgiadis
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»
«Δεν έγινε ένα έγκλημα, όπως λένε από το πρωί έως το βράδυ. Ο Καραμανλής ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Ο Μητσοτάκης ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Άρα,...
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»