Thumbnail
ΕΛΜΕ

Στην παρέμβαση στην Περιφερειακή Διεύθυνση συμμετείχαν μέλη των ΔΣ από τις ΕΛΜΕ, που ήταν στη σύσκεψη στις 5/2 και πήραν τη σχετική απόφαση. Τέθηκαν τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τη β/βάθμια εκπ/ση αυτή την περίοδο Είναι το 30ωρο, οι μη παρακολουθούντες και τα ολιγομελή, οι νέοι κανόνες στη λειτουργία των σχολείων, η εξάπλωση των ηλ. εγγραφών, οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων, η προώθηση του «νέου λυκείου» και τα εσπερινά σχολεία.  

Από την αρχή τονίσαμε ότι είναι απαράδεκτο να εφαρμόζονται αποφάσεις για τη λειτουργία των σχολείων στη μέση της σχ. χρονιάς. Οι κανόνες αλλάζουν ξαφνικά και δίχως προετοιμασία με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση και να αδικούνται σε διάφορες περιπτώσεις οι μαθητές. Συμφώνησε ο περιφερειακός σε αυτό λέγοντας ότι έχει ζητήσει να εφαρμοστούν οι αλλαγές από τη νέα σχ. χρονιά. Επισημάναμε ότι ήδη εφαρμόζεται στα σχολεία η σχετική ΥΑ.

Τονίσαμε ότι πρέπει να σταματήσει η υπονόμευση και το κλείσιμο των ΕΠΑΛ και των ΕΚ και μέσω της κατάργησης τομέων και ειδικοτήτων. Γι΄ αυτό κυρίως χρειάζεται η προστασία των ολιγομελών τμημάτων και να καταργηθεί η διάταξη για τους μη παρακολουθούντες και το κενό που έχει προκύψει με τη νέα ΥΑ, 23/1/18, είναι μια καλή ευκαιρία γι΄ αυτό. Αν εφαρμοστεί, δεν θα πρέπει να μειώσει τον αριθμό των τμημάτων στα σχολεία για τη νέα σχ. χρονιά, ούτε να κάνει τους θιγόμενους συναδέλφους περιπλανώμενους ταξιδιώτες για κάλυψη ωραρίου. Ο περιφερειακός ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει κενό νομικό γιατί η ΥΑ εκδόθηκε μετά το πέρας του 1ου 4μήνου, άρα γι΄ αυτό ισχύουν οι προηγούμενες αποφάσεις και προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες!... Για τα ολιγομελή τμήματα αναγνώρισε ότι η λήξη της ισχύος των διατάξεων θα δημιουργήσει προβλήματα σε πολλές περιπτώσεις κυρίως στην επαρχία. Τονίσαμε ότι επιβάλλεται να υπάρχει πρόβλεψη για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων σε ειδικές συνθήκες κι αυτό δεν μπορεί να μην αφορά και αστικές περιοχές, όπως είναι η Αθήνα, αλλά και συνολικά η περιφέρεια Αττικής.
 
Αναφερθήκαμε με έμφαση στις συγχωνεύσεις  – καταργήσεις σχολικών μονάδων, τμημάτων, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων. Με τη διάταξη που ψηφίστηκε στο πολυνομοσχέδιο για την 3η αξιολόγηση οι πολιτικές για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις περνούν σε νέο επίπεδο. Τα σχετικά κριτήρια που ψηφίστηκαν ανάγουν το πρόβλημα σε αξιολόγηση δομών με συγκεκριμένα κριτήρια. Ανάλογα κριτήρια ήδη έθεσε ό ΟΟΣΑ το 2011, όπου τα ελάχιστα μεγέθη ήταν 75 μαθητές για Δημοτικά, 150 για Γυμνάσια και 250 για Λύκεια. Και υπάρχουν πανελλαδικά περίπου 250 Γυμνάσια και 70 Λύκεια, που έχουν ως 50 μαθητές. Επομένως, οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις δεν είναι δεδομένο ότι θα περιοριστούν μόνο στα 300 περίπου συστεγαζόμενα σχολεία. Ο περιφερειακός δήλωσε ότι οι ετήσιες προτάσεις για καταργήσεις και ιδρύσεις σχολείων έχουν γίνει και καμιά κατάργηση δεν αφορά τη β/βάθμια. Υπάρχουν λίγα σχολεία στην α/βάθμια, που έχουν υποδειχθεί τοπικά. Αυτά έγιναν με το παλιό νομοθετικό πλαίσιο. Δεν είναι σαφές αν θα ξανατεθεί το θέμα ως τον Ιούνιο με βάση το νέο πλαίσιο.   

Θέσαμε το ζήτημα των ηλεκτρονικών εγγραφών, που επεκτείνονται από τα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ. Αποτελεί ένα εργαλείο μαζί με το myshcool, που θα χρησιμοποιηθούν μέσω υπερσυγκεντρωτικού ελέγχου και παρέμβασης για να προκαλέσουν νέες καταργήσεις τμημάτων γενικής παιδείας, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων. Ζητήσαμε να επιλέγουν οι μαθητές μόνο το σχολείο της περιοχής τους κι όχι κι άλλα και να κλειδώνουν τα τμήματα τον Σεπτέμβριο, αφού ως τότε συνεχίζονται οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ κι όχι τον Ιούνιο. Διαφορετικά οδηγεί στη μετακίνηση μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες απ’ αυτήν της επιλογής τους αφού οι μετεγγραφές και οι εγγραφές μετά την λήξη της ασφυκτικής προθεσμίας πραγματοποιούνται μόνο σε υπάρχοντα τμήματα. Η επερχόμενη κατάργηση ολιγομελών τμημάτων σε συνάρτηση με τη νέα μοριοδότηση των σχολείων, θα επιφέρει επιπλέον συρρίκνωση σχολείων και θα οδηγήσει αρκετά σε κατάργηση. Γιατί η προτεινόμενη αναμοριοδότηση, αν γίνει, ουσιαστικά είναι μείωση μορίων. Έτσι, 428 σχολεία θα υποβιβαστούν με αποτέλεσμα να χρειάζονται περισσότεροι μαθητές ανά τμήμα για να μπορεί αυτό να εγκριθεί. Επιπλέον, η ελαστικοποίηση των διατάξεων για την υποχρεωτική εκπαίδευση καθώς και η ενδεχόμενη διάταξη των μη παρακολουθούντων δημιουργούν συνθήκες μείωσης τμημάτων ακόμη και αυτό το σχ. έτος.

Ο περιφερειακός αναφέρθηκε στη σημασία της επέκτασης των ηλ. εγγραφών και της γονεϊκής επιλογής, που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη εκτός από την υπάρχουσα ως τώρα κατανομή με βάση τη χωροταξία, τη γεωγραφία και τις τοπικές ανάγκες. Για την αναμοριοδότηση δεν έδωσε νεότερες πληροφορίες.

Ξεκαθαρίσαμε ότι η 30ωρη παραμονή είναι νέα αύξηση του ωραρίου και μάλιστα κατά 50%, που προετοιμάζει μεθοδικά και την άμεση, η οποία θα μας βρει όλους απέναντι. Το υπουργείο δεν τόλμησε να θεσμοθετήσει ευθέως την άμεση ρύθμιση για το 6ωρο στο σχολείο. Την εισάγει με την αύξηση των καθηκόντων (διδακτικά, εξωδιδακτικά, φόρμες αξιολόγησης, προετοιμασία, σχολικά γεύματα κλπ). Υπερασπίζουμε το ωράριο και δεν ανοίγουμε την πόρτα για επιπλέον καθήκοντα. Όποιος σύλλογος διδασκόντων και δ/ντής το επιχειρήσει στρέφεται ενάντια στον κλάδο και συμμαχεί για την κατάργηση κατακτήσεων πολλών χρόνων. Είμαστε ο μόνος κλάδος σε όλο το Δημόσιο, που έχει υποστεί ήδη αύξηση  2 ωρών και μείωση μισθού από 25% ως 40%. Και ποτέ δεν υπολογίζεται ο χρόνος προετοιμασίας στο σπίτι. Ο περιφερειακός ανέφερε ότι είναι ο σχετικός νόμος σαφής και η υλοποίησή του σε εξέ-λιξη.

Σχετικά με τα Εσπερινά Γυμνάσια και Λύκεια κυρίως κι όχι τα ΕΠΑΛ, η νέα ΥΑ έχει κενά κυρίως σχετικά με τις εγγραφές τους και πρέπει αυτό να αντιμετωπιστεί. Ο περιφερειακός αναφέρθηκε σε συνολικότερη ρύθμιση για τα εσπερινά που αναμένεται, όπου θα προσδιοριστεί και αν θα παραμείνει 4ετής η φοίτηση ή θα γίνει 3ετής.

Για ακόμη μια φορά εκφράσαμε την αντίθεσή μας στις ως τώρα εξαγγελίες για το «νέο λύκειο» και πήραμε την απάντηση ότι αργεί το θέμα και δεν φαίνεται να προχωράει πριν το Πάσχα. Επισημάναμε τις πολύ δύσκολες συνθήκες διδασκαλίας  εδώ και 2 χρόνια στη Γ΄Λυκείου επειδή όλοι οι μαθητές υποχρεώνονται να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα σε διογκωμένα τμήματα, για να εξοικονομείται προσωπικό και σε αναμονή των περίφημων αλλαγών…

Για την καθυστέρηση της κρατικής επιχορήγησης από το Υπουργείο Εσωτερικών, που του θέσαμε, δεν είχε ενημέρωση. Και για κάποιους σχολικούς συμβούλους, που γίνονται αυταρχικοί και προκλητικοί ο επικεφαλής σύμβουλος της περιφέρειας τόνισε ότι είναι ανάγκη να εστιάζουν στα παιδαγωγικά και διδακτικά τους καθήκοντα κι όχι στα διοικητικά.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Ο Αγώνας συνεχίζεται!!!

Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους ΠΕ να συμμετέχουν σταθερά με αποφασιστικότητα κι αγωνιστικότητα στις κινητοποιήσεις, που πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα, γιατί χρειάζεται ακόμη περισσότερο σε αυτή τη συγκυρία να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα τα δικά μας, των μαθητών μας και το Δημόσιο Σχολείο συνολικά. Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια, παρεμβάσεις, εκδηλώσεις με γονείς και μαθητές και τα απεργιακά βήματα θα καθορίζονται από τις Γενικές Συνελεύσεις των σωματείων, τις αποφάσεις, τις συντονισμένες ενέργειες τους και τις αποφάσεις των Ομοσπονδιών.

1.      Ακυρώνουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής της 30ωρής υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο. Η 30ωρη παραμονή είναι στην ουσία αύξηση του ωραρίου. Υπερασπίζουμε το ωράριο μας και δεν ανοίγουμε την πόρτα για επιπλέον καθήκοντα.
2.      Να σταματήσει η υπονόμευση και το κλείσιμο των ΕΠΑΛ και των ΕΚ (μη παρακολουθούντες, κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων,  μαθητεία κ.ά.). Η ΤΕΕ να είναι πλήρως ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων!
3.      Υπερασπιζόμαστε τη λαϊκή κατοικία και τη δημόσια περιουσία ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις. Συμμετέχουμε στην πανελλαδική κινητοποίηση στις 21/2, μέρα εκκίνησης καθολικά των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
4.      Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις για τους μόνιμους διορισμούς, την προσχολική αγωγή και τα άλλα κρίσιμα ζητήματα της Εκπαίδευσης. Συμμετέχουμε στην παναττική κινητοποίηση στις 23/2 στην Περιφέρεια στη 1μμ και στην πανελλαδική στις 2/3 στο Υπουργείο Παιδείας. Καλούμε να συγκροτηθεί επιτροπή αναπληρωτών σε κάθε σωματείο και να οργανωθεί συνέλευση αγώνα ενάντια στην αδιοριστία στις 2/3.
5.      Καλούμε σε απογευματινό συλλαλητήριο αργότερα τον Μάρτη για όλα τα μεγάλα ζητήματα, μισθολογικά, εργασιακά, εκπαιδευτικά. Χρειάζεται να πετύχουμε την ικανοποίηση επειγόντων αιτημάτων όπως: Αυξήσεις μισθών (ξεπάγωμα του μισθολογίου με αναγνώριση όλων των χρόνων και του ΄16 και ΄17 και επαναφορά δώρων). Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, ίσα δικαιώματα με μόνιμους. 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.
6.      Όχι στην «αυτονομία» και αποκέντρωση του σχολείου και τη δήθεν ελεύθερη επιλογή του από γονείς, μαθη-τές.
7.      Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμπληρώνει ωράριο σε πάνω από 3 σχολεία με κανένα τρόπο.
8.      Καμία συγχώνευση-κατάργηση σχολείου. Με γονείς, μαθητές και τοπικές κοινωνίες δε θα τις επιτρέψουμε! 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια. Να υιοθετηθούν οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για συγκρότηση τμημάτων, τομέων, ειδικοτήτων, ξενόγλωσσων τμημάτων, τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνάσια και Ειδικά σχολεία. ‘Όχι στις ηλεκτρονικές εγγραφές.
9.    Είμαστε αντίθετοι με τον ορισμό σχολείων για να συμμετέχουν στον διαγωνισμό PISA, που οργανώνεται από τον ΟΟΣΑ. Το ζήτημα τέθηκε και στη ΓΣ των προέδρων στις 20/1, όπου επισημάνθηκε η θέση της ΟΛΜΕ από το 2015.
10.    Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση. Έκτακτη επιχορήγηση τώρα για την ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση, ασφάλιση - υγεία των μαθητών μας!
11.    Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη με όλες τις υποστηρικτικές δομές. Κατάργηση των ΔΙΕΠ.

Δημόσιο, Δημοκρατικό, Δωρεάν 12χρονο σχολείο
με επιπλέον 2 χρόνια προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά!!!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα