Thumbnail
Του Δρ Γιώργου Δοδοντσάκη (ΠΕ02) από το 3ο Λύκειο Λάρισας

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Σας είναι προφανώς γνωστή η κατάσταση των ελληνικών σχολείων και η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με την παρούσα θα ήθελα να προτείνω σε σας και σε όποιον / όποια άλλον / άλλη περί τα εκπαιδευτικά ενδιαφέρεται, έναν τρόπο βελτιστοποίησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Δεν πρωτοτυπώ βεβαίως, αλλά έχω την άποψη ότι δεν έχει προσεγγισθεί το θέμα της συν-διδασκαλίας στη γενική εκπαίδευση είτε στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια. Ουσιαστική θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογή σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό γίνεται με τον θεσμό της παράλληλης στήριξης, που όπως διαπιστώνεται έχει επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα, και έχει «αγκαλιαστεί» και από τον εκπαιδευτικό κόσμο και από τους γονείς.

Όμως αν υπάρχει θετική απάντηση σε στα δυο ακόλουθα ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν:

1) « θέλετε να βοηθήσετε την εκπαίδευση των παιδιών» σε τέτοιο βαθμό ώστε να εξασφαλίζεται η εκπαίδευσή τους χωρίς ελλείψεις, χωρίς την ανάγκη εξωτερικής βοήθειας και με βάση την αρχή της συνεργατικής μάθησης;

2) «θέλετε να δώσετε δουλειά σε κείνα τα παιδιά που σήμερα μαστίζονται από την ανεργία, ενώ έχουν σπουδάσει τέσσερα  χρόνια σε πανεπιστήμια και περιφέρονται ως delivery, μένουν άνεργοι, κάνουν «δουλειές του ποδαριού» και άσχετες με ό,τι έχουν σπουδάσει ή φεύγουν στο εξωτερικό;».

Η προτεινόμενη μέθοδος είναι εύκολη ως απάντηση στα ερωτήματα και - το κυριότερο - άκρως αποτελεσματική. Στις μεγάλες σχολικές μονάδες (σε πρώτη φάση) τοποθετείται στην τάξη και δεύτερος εκπαιδευτικός, ισότιμος και συνεργάτης με τον πρώτο, ο οποίος είναι συνήθως διορισμένος και τοποθετημένος και έμπειρος.

Παραδείγματος χάριν σε μεγάλες σχολικές μονάδες ένας δάσκαλος σήμερα διδάσκει σε έναν αριθμό παιδιών στο δημοτικό. Θα μπορούσε αυτός να είναι ο βασικός και να διδάσκει μαζί με έναν άλλο δάσκαλο προσληφθέντα που θα βοηθάει κατά τη διάρκεια του μαθήματος στον έλεγχο εργασιών, στις ασκήσεις, στις δημιουργικές εργασίες και σε οτιδήποτε άλλο κρίνει ο μέντοράς του και σε συνεργασία μαζί του, στον από κοινού προγραμματισμό κλπ. Με τη μέθοδο αυτή και οι μαθητές / -τριες θα έχουν επιπλέον βοήθεια μες στο σχολείο, αφού ο νέος εκπαιδευτικός θα ασχολείται με μία ομάδα συγκεκριμένη και ο παλιός εκπαιδευτικός με μία άλλη και ο έλεγχος της μαθησιακής διαδικασίας θα είναι και πιο αποτελεσματικός και ο εκπαιδευτικός ο νέος θα αποκτά εμπειρία μέσα στην πράξη μέσα στην τάξη.

Επιπλέον θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και ένα μεγάλο μέρος των νέων αυτών επιστημόνων και παιδαγωγών θα βρει τη δουλειά που του αρμόζει, θα βρει τη δουλειά για την οποία το κράτος ξόδεψε πολλά για να τον εκπαιδεύσει χωρίς ωστόσο να «εκμεταλλεύεται», τις σύγχρονες γνώσεις του, το μεράκι του, την όρεξή του για δουλειά. Και κατά συνέπεια ένα μεγάλο μέρος αυτών των νέων θα παραμείνει στη χώρα μας αντί να αναζητά την τύχη του σε χώρες του εξωτερικού όπως έχει γίνει με χιλιάδες νέους ως τώρα. 

Η μέθοδος της συν-διδασκαλίας εφαρμόζεται σε πολλές χώρες και κριθεί ενδιαφέρουσα και εφικτή η πρότασή μου, μπορούμε – και προσωπικά και άλλοι συνάδελφοι – να φροντίσουμε για την συστηματική παρουσίαση και εφαρμογή της μεθόδου και των θετικών αποτελεσμάτων που αυτή επιφέρει στην ενγένει εκπαιδευτική διαδικασία στον καθένα από τους μαθητές ιδιαίτερα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα