Thumbnail
ΑΣΓΜΕ

Το Υπουργείο Παιδείας με μια σειρά Υπουργικές Αποφάσεις και εγκυκλίους  Φ.14/ΦΜ/181027Δ1/25-10-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 3870 Β’ /3-11-2017)  δίνει εντολή στις σχολικές μονάδες που έχουν επιλεγεί, να μοιράσουν σχέδια βεβαίωσης των γονέων για συμμετοχή των παιδιών τους στο Πρόγραμμα Σχολικών Γευμάτων με σίτισή τους στο σχολείο από 13.15 ως 13.45.  

Επίσης καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να προχωρήσουν στη σύσταση τριμελών  Επιτροπών Παραλαβής, οι οποίες θα έχουν στην ευθύνη τους «...τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχο των φαγητών… τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό  1% των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων»! Μάλιστα αυτή η διαδικασία θα γίνεται στις ώρες 11.00-12.45, δηλαδή κατά τη διάρκεια των ωρών διδασκαλίας.

Ως ΑΣΓΜΕ   είμαστε από τους πρώτους, που από την αρχή της οικονομικής κρίσης, αναδείξαμε το θέμα του υποσιτισμού των μαθητών,  ειδικά σε σχολεία όπου φοιτούν παιδιά λαϊκών οικογενειών και οικονομικών μεταναστών. Διατυπώσαμε συγκεκριμένα  αιτήματα για τη σίτιση και την κοινωνική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους για την αντιμετώπιση του φαινομένου που, εξαιτίας της συνεχιζόμενης αντιλαϊκής πολιτικής  από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, παίρνει  δραματικές  διαστάσεις.

Όμως, με βάση τα παραπάνω προκύπτουν ερωτήματα και ανησυχίες διότι η αντιμετώπισή του από την κυβέρνηση και το υπουργείο δεν γίνεται με την σοβαρότητα και την οργάνωση που απαιτείται αφού τα σχολεία, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών, αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα στη στοιχειώδη λειτουργία τους  και  δεν  διαθέτουν :

Ούτε ειδικούς χώρους σίτισης, ούτε τον κατάλληλο εξοπλισμό, ούτε τραπεζοκόμους για την ώρα της σίτισης, ούτε καθαρίστριες με αποτέλεσμα να σιτίζονται στην  τάξη τους αμέσως μετά το τέλος του μαθήματος, χωρίς τον απαραίτητο χρόνο τα θρανία να πλυθούν και να απολυμανθούν.

Ως ΑΣΓΜΕ θεωρούμε  ότι για να λειτουργήσει το Πρόγραμμα  θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει την εγκύκλιο  και

  • Να φροντίσει για την ουσιαστική οικονομική ενίσχυση των σχολείων για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών τους.
  • Να προχωρήσει στη θεσμική συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος, για τα σχολεία όλης της χώρας, διασφαλίζοντας τους απαραίτητους χώρους  εστίασης, την πρόσληψη τραπεζοκόμων και  προσωπικού καθαριότητας.
  • Να επανεξετάσει συνολικά το ζήτημα της ανάληψης της ευθύνης για την ποιότητα και καταλληλότητα των γευμάτων, απαιτείται ιδιαίτερα αυστηρός υγειονομικός έλεγχος από τους αντίστοιχους αρμόδιους κρατικούς φορείς και όχι από τους εκπαιδευτικούς.
  • Να περιλάβει στις δηλώσεις των γονέων την επιλογή οι μαθητές     κατά την αποχώρησή τους από το σχολείο να παίρνουν μαζί τους το φαγητό, εφόσον αυτό φτάνει στις σχολικές μονάδες συσκευασμένο, ώστε να γευματίσουν στο σπίτι τους, ώσπου να εξασφαλιστούν κατάλληλες συνθήκες υγιεινής στα σχολεία.

Νοέμβρης 2017

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
papei_9.jpg
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων