Thumbnail
Φοιτητικός Σύλλογος Ιατρικής Πατρών

Όλο το προηγούμενο διάστημα οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες βιώνουν την πολιτική της κυβέρνησης – ΕΕ για την εξυπηρέτηση των κερδών των μονοπωλίων. Στην κατεύθυνση αυτή οξύνεται η υποχρηματοδότηση στην Παιδεία, ενώ προετοιμάζεται νέα επίθεση, σε αυτές τις κατευθύνσεις, στο επιστημονικό και εργασιακό μας μέλλον.

Συγκεκριμένα : Για το νομοσχέδιο που προωθείται για αλλαγές για τους ειδικευόμενους.

Ο ειδικευόμενος γιατρός στο σημερινό ΕΣΥ, έτσι όπως έχει δομηθεί και λειτουργεί, χρησιμοποιείται περισσότερο ως ένα μπάλωμα στις τεράστιες τρύπες του συστήματος υγείας. H καθημερινότητα του γιατρού περιλαμβάνει: Πολλές ώρες δουλειάς, απλήρωτη εργασία λόγω των υπεράριθμων εφημεριών, έκθεση σε ευθύνες που τις περισσότερες φορές δεν αναλογούν στο νέο γιατρό, αδιαφορία, κάποιες φορές και απειλές από τους διευθυντές όταν διεκδικήσει τα δικαιώματά του, όπως ρεπό, εκπαίδευση, δεδουλευμένα κ.λπ.  Και κυρίως ΚΑΝΕΝΑ εκπαιδευτικό πρόγραμμα συγκροτημένο – όμοιο ανά ειδικότητα και υποχρεωτικό.

Σ’ αυτή την άσχημη κατάσταση έρχεται δήθεν να «δώσει απάντηση» η κυβέρνηση, η οποία ετοιμάζεται να αλλάξει πλήρως όλα όσα γνωρίζαμε έως τώρα για την ιατρική εκπαίδευση.

  • Μήπως θα μπει τάξη στο «χάος» με την αναμονή για ειδικότητα;

  • Μα δεν χρειάζεται ενιαία εκπαίδευση στους ειδικευόμενους; Φτάνει μόνο να είναι ατομική ευθύνη η ειδικότητα;

  • Δεν χρειάζεται να υπάρχει αξιοκρατία;

  • Μα δεν είναι λογικό με βάση τη σημερινή κατάσταση;

 

Μόνο που οι απαντήσεις που δίνει είναι σε αντιδραστικότερη κατεύθυνση.

Τι προτείνουν Υπουργείο-ΚΕ.Σ.Υ- επιστημονικές εταιρίες;

Πρόγραμμα σπουδών ανά έτος ειδικότητας και αξιολόγηση των ειδικευόμενων. Δηλαδή δημιουργία «φίλτρων» στην έναρξη ή και στη συνέχεια της ειδικότητας, που μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση ενός αριθμού αποφοίτων, εργαζόμενων στο σύστημα υγείας, χωρίς επιστημονική εξέλιξη, με περιορισμένα επιστημονικά και εργασιακά δικαιώματα.

Καθορισμός αριθμού ειδικών προς ειδικευόμενους. Κι αυτό όταν ο αριθμός των κενών οργανικών θέσεων γιατρών είναι 6000 και ο αριθμός των ειδικών μειώνεται διαρκώς στα δημόσια νοσοκομεία, λόγω των ανύπαρκτων προσλήψεων. Αντίστοιχα, λοιπόν, θα μειώνονται και οι θέσεις ειδίκευσης. Από τι θα καθορίζεται ο συνολικός αριθμός των θέσεων ειδίκευσης; Σίγουρα το κριτήριο δεν θα είναι η πλήρης κάλυψη των αναγκών. Ήδη η κατάσταση για τους ειδικευόμενους είναι τραγική από την εντατικοποίηση που αφήνει σε τελευταία μοίρα την ουσιαστική εκπαίδευση. Επίσης, η περαιτέρω υποστελέχωση θα οδηγήσει σε ακόμα χειρότερη κατάσταση στην Υγεία.

Υποχρεωτική δημιουργία βιβλιαρίου ειδικευομένου, στα οποία ο ειδικευόμενος συμπληρώνει τις γνώσεις ή τις εξειδικεύσεις που αποκτά, συγκεκριμένες κλινικές πράξεις που πραγματοποιεί. Ωστόσο προκύπτει το εξής ερώτημα: Πόσα χρόνια θα χρειάζεται π.χ. ένας ειδικευόμενος χειρουργικής για να συμπληρώσει τον απαραίτητο αριθμό χειρουργικών επεμβάσεων με κλειστές πολλές από τις αίθουσες χειρουργείων, όπως και κλειστά κρεβάτια ΜΕΘ; Eπίσης το Logbook δεν είναι μόνο μία λίστα με ιατρικές πράξεις αλλά και “καταχωρήσεις”, “παρατηρήσεις” .Δηλαδή θα λειτουργεί ως μέσο για μεγαλύτερη τρομοκρατία και χειραγώγηση των ειδικευομένων.

Καθορισμός ελάχιστων απαραίτητων κριτηρίων (μορίων) συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης για τη δυνατότητα συμμετοχής στης εξετάσεις. Εξαναγκάζουν τους ειδικευόμενους να συμμετέχουν σε ακριβοπληρωμένα συνέδρια, σε ένα συνεχές κυνήγι μορίων, μεταφέρουν την ευθύνη εκπαίδευσής τους στις διάφορες φαρμακευτικές εταιρίες και ατομικά στον κάθε ειδικευόμενο. Επισημοποιείται η εξάρτηση του ειδικευόμενου γιατρού από τις μεγάλες φαρμακευτικές.

Τελικές ενιαίες πανελλαδικές εξετάσεις 2-3 φορές το χρόνο και καθορισμός επιθυμητής σχέσης ειδικού γιατρού προς πληθυσμό. Από τη στιγμή που έχει καθοριστεί συγκεκριμένος αριθμός γιατρών σε κάθε ειδικότητα στην Ελλάδα, η έννοια της επιτυχούς εξέτασης για τη λήψη του τίτλου ειδικότητας είναι σχετική. Μπορεί ένας αριθμός εξεταζόμενων να περνάει τη «βάση», αλλά τον τίτλο της ειδικότητας να παίρνουν, με κριτήριο τη βαθμολογία, τόσοι  ώστε να μην υπερκαλύπτεται ο προκαθορισμένος συνολικός αριθμός των γιατρών της συγκεκριμένης ειδικότητας.

Οι προτάσεις του ΚΕΣΥ επιδιώκουν να προσαρμόσουν τους ειδικευόμενους και πατάνε στη σημερινή «χαοτική» κατάσταση που εμπορευματοποιείται και υποχρηματοδοτείται η υγεία, που υποστελεχώνονται και κλείνουν νοσοκομεία. Έχουν σαφή στόχο να δημιουργήσουν «φίλτρα» ώστε να διαμορφώνεται το μεγάλο τμήμα των γιατρών που θα έχει βασικές γνώσεις, με περιορισμένες δυνατότητες στην πράξη και περισσότερο εκτελεστικό χαρακτήρα στις εργασίες και του οποίου η εκπαίδευση θα στοιχίζει πιο φθηνά. Ταυτόχρονα να διαμορφώνεται ένα πιο μικρό τμήμα γιατρών, υψηλής ειδίκευσης και με επιτελικό ρόλο στις ιατρικές εργασίες, στην έρευνα, στην οργάνωση και διοίκηση του συστήματος υγείας. Αυτή η διαφοροποίηση θα υπάρχει αντίστοιχα και ανάμεσα στις μονάδες υγείας, στα ερευνητικά κέντρα κλπ. Ως εκ τούτου απορρίπτουμε  αυτές τις αλλαγές όχι  μόνο για τις επιμέρους πλευρές , αλλά κυρίως γιατί είναι στην κατεύθυνση της αύξησης της εκμετάλλευσης  ασθενών και υγειονομικών.

Η πρότασή μας αφορά σε ενιαίο, καθολικό, δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας - Πρόνοιας. Με πλήρη κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης. Με αποκλειστικά κρατική  οργάνωση και λειτουργία, με πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

  Η πρόταση μας για την εκπαίδευση των νέων γιατρών βρίσκεται στον αντίποδα των αστικών σχεδιασμών για το σύστημα υγείας. Αφορά στην εκπαίδευση του αναγκαίου ιατρικού δυναμικού σε αριθμό και ειδικότητες που θα στελεχώσει το Ενιαίο, Δημόσιο, Καθολικό και Δωρεάν Σύστημα Υγείας, που θα αντιμετωπίζει την Υγεία ως κοινωνικό αγαθό, που ισότιμα πρέπει να απολαμβάνουν όλοι οι εργαζόμενοι και με βασικό προσανατολισμό στην πρόληψη.

Αυτό προϋποθέτει βέβαια και αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών των Ιατρικών Σχολών. Που να προετοιμάζει τον νέο γιατρό ως επιστήμονα και ως μελλοντικό λειτουργό υγείας. Που να διασφαλίζει τη στέρεα επιστημονική κατάρτισή του, τη κατάκτηση της σύγχρονης γνώσης και η διαλεκτική προσέγγισή της.

Βασικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να είναι τα εξής:

  • Αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν Σύστημα Παιδείας.

  • Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών σε όλες τις σχολές. Περιεχόμενο που να στηρίζεται  στη σύγχρονη γνώση. Σύνδεση θεωρίας κλινικής πράξης .Αναβάθμιση του μαθήματος των κλινικών δεξιοτήτων. Έδρα ιατροδικαστικής στην Πάτρα. Σύγχρονα και επαρκή δωρεάν συγγράμματα, από τον άτλαντα του 1ου έτους έως καρδιολογία, αιματολογία στο 3ο και για όλα τα μαθήματα.

  • Σύγχρονος εξοπλισμός όλων των Ιατρικών Σχολών. Αναβάθμιση των κλινικών των δημοσίων νοσοκομείων και ενιαίο πρόγραμμα κλινικής εκπαίδευσης

  • Πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης επαρκές πανεπιστημιακό διδακτικό προσωπικό, ενταγμένου στο Σύστημα Υγείας. Άμεση πρόσληψη μόνιμων μελών ΔΕΠ στις κλινικές και στα προκλινικά, όχι στην απαράδεκτη πρόσληψη καθηγητών μόνο για 1 (!) εξάμηνο!

  • Έρευνα για την ικανοποίηση των διευρυμένων σύγχρονων κοινωνικών αναγκών και όχι του κέρδους. Μεταπτυχιακοί τίτλοι που να οδηγούν σε διδακτορικό (στη βασική ή κλινική έρευνα) και καμία σχέση δεν θα έχουν με τα δίδακτρα που θέλουν τώρα!

Η κτήση ειδικότητας πρέπει να είναι  αναπόσπαστο και υποχρεωτικό μέρος της εκπαίδευσης των γιατρών.

Πρέπει να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους τόσο σε ό,τι αφορά τον αριθμό και την κατανομή των ειδικευομένων ανά την επικράτεια, όσο και καθεαυτή την εκπαίδευση. Η εκπαίδευση να γίνεται βάση ενιαίου προγράμματος ανά ειδικότητα. Κριτήριο για τον καθορισμό του αριθμού των ειδικευομένων στο σύνολό τους, αλλά και κατά ειδικότητα είναι η πλήρης κάλυψη των υγειονομικών αναγκών των λαϊκών στρωμάτων, λαμβάνοντας υπόψη τους νοσογόνους παράγοντες και επιδημιολογικούς δείκτες, τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας, το φύλο και την ηλικία. Να απορροφάται το σύνολο των αποφοίτων των Ιατρικών Σχολών στα πλαίσια του συνολικού κεντρικού σχεδιασμού για την Υγεία.

Ειδικό βάρος να δοθεί στο περιεχόμενο και τις συνθήκες εκπαίδευσης.

Είναι απαραίτητη η πλήρης ανάπτυξη των δημόσιων δομών που θα εμπλακούν στην εκπαίδευση των νέων γιατρών. Να ανοίξουν κατά αυτόν τον τρόπο νέες θέσεις ειδικότητας σε όλα τα επίπεδα (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια), ώστε να απορροφάται το σύνολο των νέων γιατρών.  Στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους θα είναι και η συνεχής εκπαίδευση των ειδικών.

Το επιστημονικό δυναμικό που θα αποφοιτά θα είναι εξασφαλισμένο επαγγελματικά και θα γνωρίζει πριν την ολοκλήρωση της ειδικότητας που θα εργαστεί.

Απορρίπτουμε λοιπόν αυτές τις αλλαγές όχι  μόνο για τις επιμέρους πλευρές του, αλλά κυρίως γιατί εντάσσεται στη  συνολική  πολιτική  που  βαθαίνει την εμπορευματοποίηση του συστήματος υγείας – παιδείας, είναι στην κατεύθυνση της αύξησης της εκμετάλλευσης  ασθενών και υγειονομικών από το κεφάλαιο. Η  απόρριψή του  δε  σημαίνει  υποστήριξη του σημερινού συστήματος.

Η πρότασή μας για ενιαίο, καθολικό, δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας – Πρόνοιας είναι ρεαλιστική και εφικτή. Αυτή τη στιγμή, όμως, οι πόροι αξιοποιούνται για τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Κατάργηση της αναμονής για την ειδικότητα. Έως ότου μηδενιστεί, ο χρόνος αυτός να είναι συντάξιμος, με πλήρη ασφαλιστική  κάλυψη και επιδότηση στο 80% του βασικού μισθού.

  • Όχι στις εξετάσεις και σε κάθε είδος φραγμών για την έναρξη, τη συνέχεια της ειδικότητας ή την χορήγηση άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος. Μοναδικό προαπαιτούμενο για την άσκηση ιατρικής αποτελεί το πτυχίο.

  • Ουσιαστική συστηματική εκπαίδευση κατά την ειδικότητα. Η ειδίκευση των γιατρών  να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Καμία συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.

  • Αποκλειστική κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση για δωρεάν εκπαίδευση, επιμόρφωση όλων των γιατρών, για παροχή συγγραμμάτων και συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια. Αποσύνδεση της εκπαίδευσης των ιατρών από τις επιχορηγήσεις των φαρμακευτικών εταιρειών.

  • Σταθερός ημερήσιος χρόνος εργασιας.6ωρο- 5θημερο- 30ωρο για όλους τους γιατρούς και μία εφημερία την εβδομάδα.

  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού πλήρους και αποκλειστικής  απασχόλησης.

ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ:

1.Κινητοποίηση στην πρυτανεία την Τρίτη 14/3 και πορεία στο πανεπιστήμιο

2. Να πάρει θέση το τμήμα και η πρυτανεία στη κατεύθυνση των δικών μας διεκδικήσεων

3. Περιοδείες μαζί με γιατρούς του νοσοκομείου για να ενημερώσουμε

4.Πορεία στο πανεπιστήμιο για τη σίτιση με κατάληξη την πρυτανεία Πέμπτη 9/3 στις 11

5.Νέα Γενική συνέλευση την Τρίτη 14/3

6.Σαν σύλλογος να ενημερώσουμε όλα τα έτη, με συνελεύσεις ετών, να ψάξουμε ακόμα καλύτερα τι συμβαίνει στην Υγεία

7.Επιτροπή υλοποίησης πλαισίου

8.Συνάντηση με ΔΣ ΕΙΝΑΠ & ΟΕΝΓΕ

9.Συμμετοχή στην απεργία της ΠΟΕΔΗΝ στις 15/3

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista sxoleia 2022
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
Ο διευθυντής αφού εντόπισε τη βολίδα αγνώστου διαμετρήματος, την παρέδωσε στο τοπικό αστυνομικό τμήμα
Συναγερμός στα Άνω Λιόσια: Βρέθηκε αδέσποτη σφαίρα σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου
εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή