Thumbnail
Αντιμετωπίζοντας τις αναγνωστικές δυσκολίες

Μέσα στις καταιγιστικές (αρνητικές) εξελίξεις της καθημερινότητας στο σχολείο, δεν έχουν χώρο  ερωτήματα και συζητήσεις όπως:

•    Όλα τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν;
•    Μπορούμε να βοηθήσουμε αποτελεσματικά ΟΛΑ τα παιδιά να αποκτήσουν τις δεξιότητες της ανάγνωσης;
•    Ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι;
•    Γιατί πρέπει να ξέρω τις προσεγγίσεις στην ανάγνωση;
•    Πρέπει να περιμένουμε την επίσημη διάγνωση για να αρχίσουμε την υποστήριξη των παιδιών;

Κι όμως η δεξιότητα της ανάγνωσης είναι δεξιότητα ζωής και το σχολείο φέρει ακέραιη την ευθύνη της αποτελεσματικής διδασκαλίας της, αν και πολλές φορές η ευθύνη μετακυλίεται στην οικογένεια που κοπιάζει (σε πολλά επίπεδα, συμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού) να βρει λύση εκτός σχολείου.
Η ανάγνωση και γενικά η ανάπτυξη του γραπτού λόγου δεν είναι εγγενής δεξιότητα, κατ’ αντιστοιχία με τον προφορικό λόγο. Έτσι, δεν αποκτάται διαισθητικά, αλλά μόνο διά της διδασκαλίας. Βέβαια, το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών, γύρω στο 70%, αναπτύσσει τη δεξιότητα αυτή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, περνώντας εύκολα και αβίαστα, σχεδόν αυτόματα, από την κατάκτηση του μηχανισμού της ανάγνωσης στην ευχερή ανάγνωση και την κατανόηση κειμένου, που είναι ο απώτερος στόχος.
Ωστόσο, το 30% είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών, που πρέπει να μας κινητοποιεί για να βρούμε άλλους τρόπους, μεθόδους και στρατηγικές, για να διδάξουμε αποτελεσματικά την ανάγνωση και να μειώσουμε μέχρι μηδενισμού τον αριθμό των παιδιών που αντιμετωπίζουν ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ.

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μέσα από το κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης που διαθέτει, οργανώνει ένα ετήσιο πρόγραμμα πιστοποίησης και εξειδίκευσης 500 ωρών, στις Αναγνωστικές Δυσκολίες, καλύπτοντας την ανάγκη της ενημέρωσης των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και επικαιροποίησης της γνώσης των ειδικών παιδαγωγών και εκπαιδευτικών εν γένει. 

Οι θεματικές του προγράμματος αυτού απαντούν στα παραπάνω ερωτήματα και δίνουν λύσεις, οι οποίες, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα είναι αποτελεσματικές και βοηθούν το μεγαλύτερο μέρος των παιδιών που δυσκολεύονται να αναπτύξουν τις δεξιότητες ανάγνωσης.

Η σημαντικότερη προσφορά του προγράμματος αυτού είναι η εντατική διδακτική παρέμβαση, η οποία λειτουργεί ως έγκαιρη παρέμβαση για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας που βρίσκονται σε επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών, καθώς επίσης λειτουργεί ως εντατική διδακτική παρέμβαση για τα μεγαλύτερα παιδιά που δεν ανταποκρίνονται στη συνήθη (τυπική) σχολική διδασκαλία, ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητες ανάγνωσης στις οποίες υπολείπονται (π.χ. φωνημική και φωνολογική επίγνωση, ευχέρεια ή κατανόηση ανάγνωσης).

Περισσότερες πληροφορίες στο εδώ
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panteio-ktirio-dentra.jpg
Η Αθήνα φιλοξενεί τη 64η Ετήσια Συνδιάσκεψη της ERSA στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Επιστήμονες από όλο τον κόσμο συναντώνται για να συζητήσουν ένα ανθεκτικό, βιώσιμο και χωρίς αποκλεισμούς μέλλον στην Περιφερειακή Επιστήμη
Η Αθήνα φιλοξενεί τη 64η Ετήσια Συνδιάσκεψη της ERSA στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
amfitheatro
Φοιτητής κινδυνεύει με διαγραφή λόγω αδυναμίας εξέτασης σε μάθημα «μπλοκ»
Αναδεικνύεται κενό στη νομοθεσία που αφήνει φοιτητές εκτός πτυχίου, παρά την ολοκλήρωση σχεδόν όλων των μαθημάτων τους
Φοιτητής κινδυνεύει με διαγραφή λόγω αδυναμίας εξέτασης σε μάθημα «μπλοκ»
διωξεις
Αλληλεγγύη στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς – Παρέμβαση του Συλλόγου Π.Ε. Αμαρουσίου
Αντίδραση εκπαιδευτικών στις πειθαρχικές διώξεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε απεργία
Αλληλεγγύη στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς – Παρέμβαση του Συλλόγου Π.Ε. Αμαρουσίου