Thumbnail
Στο πλαίσιο της διαδικασίας εξορθολογισμού της εκπαίδευσης

Με την εν λόγω Υπουργική Απόφαση πραγματοποιούνται αλλαγές στην κατανομή των Τομέων και Ειδικοτήτων ανά ΕΠΑ.Λ. στο πλαίσιο της διαδικασίας εξορθολογισμού της δομής της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να περιοριστεί ο κατακερματισμός και η επικάλυψη Τομέων και Ειδικοτήτων μεταξύ ΕΠΑ.Λ. που εδρεύουν σε κοντινές αποστάσεις εντός του ίδιου πολεοδομικού συγκροτήματος, γεγονός που έχει ως συνέπεια την ουσιαστική αδυναμία λειτουργίας των τμημάτων λόγω της έλλειψης επαρκούς αριθμού μαθητών. Παράλληλα όμως λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μη θίγεται η δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν τον Τομέα ή την Ειδικότητα που επιθυμούν.

Αυτά τονίζει σε γραπτή του απάντηση στη Βουλή ο Υφυπουργός Παιδείας, απαντώντας σε σχετικό έγγραφο  και σε δημοσίευμα εφημερίδας, το οποίο κατέθεσε ως αναφορά ο Βουλευτής κ. Νικόλαος Ι. Νικολόπουλος αναφορικά με τη λειτουργία των ΕΠΑΛ, και συγκεκριμένα τη  μεταφορά – συνένωση Τομέων και Ειδικοτήτων μεταξύ των τριών Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. Πάτρας (3ο, 5ο και 9ο Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. Πάτρας) που προβλέπεται από την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ20/83241/Δ4/21-05-2018 (ΦΕΚ 1890 Β’) Υπουργική Απόφαση, η οποία ισχύει από το σχολικό έτος 2018-2019.

Ο Δημήτρης Μπαξεβανάκης αναφέρει και τα ακόλουθα:

Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.29.3/7511/22-06-2018 έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας, δεν υφίστανται, ούτε εφαρμόζονται πολιτικές συρρίκνωσης και διάλυσης των ΕΠΑ.Λ της Πάτρας αφού η απόφαση της εν λόγω Περιφερειακής Δ/νσης είναι να διατηρηθούν και τα 3 Εσπερινά ΕΠΑ.Λ των Πατρών παρόλο που ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών φθίνει συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Αντιθέτως, στόχος της είναι η εφαρμογή της τρέχουσας εκπαιδευτικής πολιτικής, η προσέλκυση περισσοτέρων φοιτούντων μαθητών μέσω της αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στους εν λόγω τομείς και ειδικότητες τομέων.

Αυτό που απαιτείται προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ενίσχυση των τομέων και των ειδικοτήτων των τομέων, με τη μεταφορά τους διασχολικά, ώστε να προκύψουν υγιή τμήματα προς όφελος και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Έπειτα από την κατανομή και, αφού διαπιστώθηκαν κάποιες δυσλειτουργίες, ο Περιφερειακός Διευθυντής Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και τους Διευθυντές των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ και των ΕΚ της Πάτρας κατέθεσαν τροποποιημένη πρόταση, την οποία αποδέχτηκε το ΥΠΠΕΘ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την όλη κατάσταση προς όφελος και των τριών ΕΠΑ.Λ.

Επισημαίνουμε ότι συνεχίζουν να υφίστανται όλοι οι τομείς και όλες οι ειδικότητες που λειτουργούσαν στα εσπερινά ΕΠΑΛ της Πάτρας. Κανένας τομέας και καμία ειδικότητα δεν καταργείται. Όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες που θέλουν να φοιτήσουν σε ένα συγκεκριμένο τομέα ή σε μία συγκεκριμένη ειδικότητα έχουν τη δυνατότητα να τον/την επιλέξουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιερωνυμος πιερρακακης
Ιερώνυμος προς Πιερρακάκη: «Η συνεργασία είναι το καλύτερο φάρμακο για να αντιμετωπίζει τα προβλήματα»
Πιερρακάκης: Είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ μας, πάντοτε με σεβασμό στους διακριτούς ρόλους Πολιτείας – Εκκλησίας, πάντοτε, όμως, και με πνεύμα...
Ιερώνυμος προς Πιερρακάκη: «Η συνεργασία είναι το καλύτερο φάρμακο για να αντιμετωπίζει τα προβλήματα»
pierrakakis
Οι πανεπιστημιακοί αποδομούν τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας στη Σύνοδο Πρυτάνεων
Oι πανεπιστημιακοί περιγράφουν τη στάση της κυβέρνησης προς τα ΑΕΙ: «Στην πράξη τα υποβαθμίζει, περιορίζοντας την ενίσχυση που υποχρεούται να παρέχει...
Οι πανεπιστημιακοί αποδομούν τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας στη Σύνοδο Πρυτάνεων