Thumbnail
Ανακοίνωση

Συναδέλφισσες/-οι, σας κοινοποιούμε επικαιροποιημένο το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων που προβάλλει και στηρίζει διαχρονικά ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου στο πλαίσιο των σχετικών αποφάσεων της Δ.Ο.Ε. υπερασπίζοντας τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των συναδέλφων από κάθε καταστρατήγηση τόσο από τη Διοίκηση όσο και από τους εκάστοτε κυβερνώντες. 

Ο Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου καλεί τους συναδέλφους–μέλη του και τους συλλόγους διδασκόντων των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται και καλύπτει συνδικαλιστικά κάθεμέλος μας και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται: 

• Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες.

• Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97 (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10-15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω).

• Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού – πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία – εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 14:00 δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται.

• Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα παρά την απαράδεκτη διάταξη που εισήχθη στο νέο Π.Δ. 79/2017. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση της δημοκρατίας στο σχολείο και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.

• Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει η κατά το δυνατόν ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και η κατά το δυνατόν ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου. 

• Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε απασχόληση τμήματος ανάγεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών.

• Οι σύλλογοι διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο στο διδακτικό ωράριο όλων των συναδέλφων που διδάσκουν στο ολοήμερο. Η ανυποχώρητη δράση του Συλλόγου μας όλο το προηγούμενο διάστημα, οι μαζικές ενυπόγραφες διαμαρτυρίες των συναδέλφων για την παραβίαση του διδακτικού τους ωραρίου και η διεύρυνση του συλλογικού αγώνα για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης στο διδακτικό ωράριο καθενός συναδέλφου,  υποχρέωσαν το ΥΠΠΕΘ στη εγγραφή του δικαιώματος αυτού, δηλαδή της προσμέτρησης της ώρας της σίτισης ως διδακτικής για όλους τους εκπ/κούς που διδάσκουν στο ολοήμερο και στο Π.Δ. 79/2017.  Καλούμε επίσης τους συλλόγους διδασκόντων να υπολογίζουν αναγόμενη σε διδακτικές ώρες εβδομαδιαία και την πρωινή ζώνη 07:00 – 08:00, όπου λειτουργεί. Να απαιτούν από τους Σχολικούς Συμβούλους να εγκρίνουν το πρόγραμμα με την αποδοχή του αυτονόητου: ότι κάθε απασχόληση των μαθητών τους μέχρι την αποχώρηση από το σχολείο/νηπιαγωγείο ανάγεται στο διδακτικό ωράριο!

• Σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές για την κάλυψη κενών από βραχυχρόνιες άδειες εκπ/κών, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν έναν πάγιο ή κατά περίπτωση τρόπο για την κάλυψη του κενού που σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να είναι η καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου κανενός συναδέλφου.

• Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχει στο σχολείο. Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις – συναντήσεις με γονείς κλπ., δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο. 

Ενάντια στα προγράμματα λάστιχο και τα κυλιόμενα ωράρια που ακολουθούν τη λογική των περικοπών και τη στενή λογιστική των ωρών, οι σύλλογοι διδασκόντων να απαιτούν τη διαμόρφωση του προγράμματος και του διδακτικού ωραρίου κατά βάση σε δύο ζώνες: Από 8.15-13.15 και από 11.45- 16.00

Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 δάσκαλοι τάξεων μόνο εφόσον το επιθυμούν οι ίδιοι δίνουν ώρες ευέλικτης ζώνης σε άλλους εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση ωραρίου.

Διεκδικούμε έναν επιπλέον δάσκαλο ΠΕ70 ως υπεύθυνο για το ολοήμερο κάθε Δημοτικού Σχολείου και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε όσοι/όσες εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριό στην τάξη τους (πρωινή ζώνη) να μην βγαίνουν από αυτή για να δώσουν ώρες (διδακτικές) στο ολοήμερο για παιδαγωγικούς λόγους, ώστε να μη διαταράσσεται το πρόγραμμα των τάξεων ιδιαίτερα των τάξεων Α΄ και Β΄ Δημοτικού.    

Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν με απόφασή τους να τοποθετηθούν και να εναντιωθούν, στους υποβιβασμούς σχολείων, τις συμπτύξεις τμημάτων, την αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, στα κενά διδακτικού προσωπικού, στις μετακινήσεις ειδικοτήτων, στα προγράμματα αξιολόγησης –αυτοαξιολόγησης όπως και σε κάθε αντιεκπαιδευτικό – αντιπαιδαγωγικό μέτρο και εντολή.

• Οι σύλλογοι διδασκόντων σε καμία περίπτωση δεν νομιμοποιούνται να πάρουν οποιαδήποτε απόφαση κατανομής ωραρίου των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε περισσότερους από ένα μαθητή. Δεν αποδεχόμαστε συμπλήρωση ωραρίου σε μαθητές που χρήζουν παράλληλή στήριξη διότι έτσι συμβάλλουμε στη μείωση του αριθμού προσλήψεων των αναπληρωτών συναδέλφων μας. 

• Σε κάθε τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές, οι σύλλογοι διδασκόντων έχουν ως κυρίαρχο όργανο το αναφαίρετο δικαίωμα να συνεδριάσουν και να αναδείξουν τους παιδαγωγικούς λόγους (φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, φοίτηση αλλοδαπών κ. ά.) προχωρώντας σε αποφάσεις με τις οποίες θα ζητούν το χωρισμό των τμημάτων σε δύο και την άμεση έγκριση από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και το Σχολικό Σύμβουλο. 

• Δε μπορεί να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες  « λύσεις », που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Κανένας δε μπορεί να υποχρεωθεί σε υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή του. Σε κάθε τέτοια περίπτωση να ζητείται έγγραφη εντολή και σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. 

• Οι συναδέλφισσες/-οι νηπιαγωγοί δύνανται, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, να προχωρήσουν σε δημιουργία αμιγών τμημάτων κλασικού και ολοήμερου προγράμματος με βάση την επιλογή των γονέων, να αναθέτουν το ολοήμερο τμήμα με εναλλαγή στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου τμήματος και να αντιτίθενται σε ρυθμίσεις που παγιώνουν το διδακτικό τους ωράριο, ως το μεγαλύτερο στην εκπαίδευση και προσεγγίζει τις 30 ώρες. 

• Γενικότερα, δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Καταγγέλλουμε αμέσως στο Σύλλογο κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές