Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου: Για την ειδική αγωγή


Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 6 Ιούνιος, 2017 - 13:23 | Στην Κατηγορία:

Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου

       Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί διαχρονικά πεδίο νεοφιλελεύθερων σχεδιασμών και εφαρμογών. Οι πρόσφατες καταστροφικές ρυθμίσεις του Υπουργείου (τροπολογία για τμήματα ένταξης με ακύρωση του ρόλου και του χαρακτήρα τους, τροπολογία για κάλυψη αναγκών ΕΑΕ, τροπολογία για αριθμό μαθητών ανά τμήμα) σε συνάρτηση με την απουσία μόνιμων διορισμών, είναι ξεκάθαρη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εκπαιδευτικών, καθώς  και στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία κι ειδικές ανάγκες.

   Επίσης, με την τροπολογία και την ΥΑ για τους αναπληρωτές ειδικής, το υπουργείο προκρίνει το «προσοντολόγιο» που θα οδηγήσει αναπληρωτές σε συνεχή εναλλαγή των θέσεων εργασίας προκρίνοντας άλλοτε  τίτλους σπουδών,  κοινωνικά κριτήρια ή παρακολούθηση διάφορων επιμορφωτικών σεμιναρίων. Έτσι, ακυρώνονται εργασιακά/επαγγελματικά δικαιώματα, ανακυκλώνεται η ανεργία και οι αναπληρωτές θα βρίσκονται στο έλεος του εκάστοτε υπουργού, ώστε να είναι εύκολα «χειραγωγήσιμοι» και μέσω του εκβιασμού της ανεργίας και της εργασιακής περιπλάνησης να κυριαρχεί ο ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία. Μεγάλοι χαμένοι από αυτές τις δρομολογήσεις θα είναι και οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές ανάγκες.

    Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα έχει μεγάλη σημασία να δώσουμε εκπαιδευτικό πρόσημο στα αιτήματα για την ειδική αγωγή κι  εκπαίδευση. Διεκδικούμε:

Α.  ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΑΝΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

  • Η έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μπορέσει ο αφανής πληθυσμός των αναπήρων μαθητών να γίνει ορατός και αναγνωρίσιμος.
  • Ο διαχειριστικός έλεγχος ιδιωτικών μονάδων ειδικής εκπ/σης και η μετατροπή τους σε δημόσιες.

Β.  ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:

  • Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο (Α/βάθμια-Β/βάθμια) με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό, τη στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό.
  • Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμός περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και μέσων. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.
  • Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
  • Στελέχωση των ειδικών σχολείων με απαραίτητες ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κ.ά.) με μόνιμη σχέση εργασίας. Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.
  • Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων αυτόνομης διαβίωσης. Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη - υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.

Γ.  ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στην ειδική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της για όλες τις ανάγκες της. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα! Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία.  
  • Επαναλειτουργία των διδασκαλείωνμε απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και στη β/βάθμια εκπαίδευση, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.
  • Κατάργηση των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα.
  • Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής, διδακτικής επάρκειας. Όχι στην αξιολόγηση, στο σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού.
  • Άμεση κατάργηση της τροπολογίας και της ΥΑ για ειδική αγωγή και αναπληρωτές.
  • Σύσταση ενιαίου κλάδου εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (απόφοιτοι Διδασκαλείων – κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων – απόφοιτοι τμημάτων Ειδικής Αγωγής) - ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση.

Η Γ. Σ. 


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Μια ξεχωριστή μέρα στο Ειδικό Γυμνάσιο - Λύκειο Ηλιούπολης με τους παίκτες του ΠΑΟ

"Ένα μεγάλο ευχαριστώ από καρδιάς και ευχή όλων μας τέτοιες κινήσεις να γίνονται συχνότερα και χωρίς αφορμές και να ακολουθήσουν πολλές ακόμη."

Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδων ειδικής στη ΔΕ- Ολα τα ονόματα

Προσλήψεις 65 εκπαιδευτικών κλάδων Β/θμιας Εκπαίδευσης στην ΕΑΕ, ως προσωρινών αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου 

Προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής στην ΠΕ - Ολα τα ονόματα

Προσλήψεις 157 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου