Thumbnail
ΠΕΤΕΕΜ

Συνέπεια της «υφαρπαγής» των κενών είναι οι σχεδόν μηδενικές μεταθέσεις και αποσπάσεις των εργαστηριακών εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ01. Προσκρούουν στις «συμπληγάδες πέτρες» της πολυνομίας, των «άμετρων» συντεχνιών και γραφειοκρατικών σκοπιμοτήτων. Η ίδια τύχη προοιωνίζεται προφανώς και για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ01 και στη νέα σχολική χρονιά, παρά τις ελλείψεις στα Εργαστηριακά Κέντρα σε όλες τις ΔΔΕ.  

Μετά τον κόφτη στις μεταθέσεις, ήρθε η σειρά των αποσπάσεων (της πρώτης φάσης) για τους εκπαιδευτικούς εργαστηριακών μαθημάτων ΤΕ01. Με τα μηδενικά κενά που παρουσιάζουν με περίτεχνο τρόπο (με αλληλοσυγκρουόμενες διατάξεις) στο ΚΥΣΔΕ, τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα, στην επόμενη φάση μέσα στην δημοσιονομική «καταιγίδα», έρχεται και η σειρά του κόφτη στις προσλήψεις αναπληρωτών ΤΕ01.     

Η άποψή μας ενισχύεται από το γεγονός ότι στις προσλήψεις για το διδακτικό έτος 2015-2016, είχε δοθεί εντολή σε υπηρεσιακούς από την πολιτική ηγεσία για μηδενικές προσλήψεις αναπληρωτών ΤΕ01, όπου και εκτελέστηκε στο ακέραιο. Ας θυμηθούμε τον παραγοντίστικο τρόπο που έγινε η περικοπή-αλλαγή του κενού ΤΕ01.06 στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου ΔΙΔΕ Κεφαλονιάς, που δεν τιμά καθόλου την διοίκηση και ακυρώνεται η όποια συμμετοχική δημοκρατία! Αν θέλουν αυτή τη λειτουργία τότε ποιος ο ρόλος των ΠΥΣΔΕ;

Δεν δίδουν τα οργανικά κενά του κλάδου ΤΕ1 ούτε εκείνων των συναδέλφων που αποχωρούν από την υπηρεσία με συνταξιοδότηση. Αποκρύπτουν ακόμα και τα λειτουργικά κενά των δυο συναδέλφων, που φέτος πήραν μετάθεση (ΔΔΕ Κεφαλονιάς και ΔΔΕ Πρέβεζας).

Αντί λοιπόν των πραγματικών κενών των αμιγώς εργαστηριακών εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ και Ε.Κ. παρουσιάζεται μια εντελώς αυθαίρετη και εικονική πραγματικότητα. Προσπαθούν να παγιωθεί μια λαθεμένη παιδαγωγικά άποψη, όσον αφορά την απόκτηση ειδικότητας στην ΤΕΕ: «ότι δηλαδή όλοι μπορούν να διδάξουν όλα τα μαθήματα ειδίκευσης και εργαστήρια», εκτός των ΤΕ01. Ο λόγος; Η κατ΄ επίφαση «αναβάθμιση» της ΤΕΕ! Τα γεγονότα όμως και η σκληρή πραγματικότητα της εργαστηριακής εκπαίδευσης τους διαψεύδουν. Ούτε αναβάθμιση έγινε ούτε και η καλλίτερη διεξαγωγή των εργαστηριακών μαθημάτων εξασφαλίστηκε. Αντίθετα θέτουν υπό «διωγμό» έναν ολόκληρο κλάδο μαζί και την εργαστηριακή εκπαίδευση των νέων. Δυστυχώς η εμπειρία μας λέει ότι προτεραιότητα για τους «μανδαρίνους» του υπουργείου δεν είναι η άρτια και αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων αλλά η γραφειοκρατική και πρόσκαιρη τακτοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικοτήτων.   

Το μόνο που γίνεται με «χειρουργική» ακρίβεια είναι η εξαφάνιση των κενών στα εργαστήρια για τον κλάδο ΤΕ01, ακόμα και όταν μένουν κενές θέσεις από συνταξιοδότηση ή μετάθεση συναδέλφων στο συγκεκριμένο σχολείο! 

Οι ελάχιστες αποσπάσεις (3), που έγιναν στο κλάδο μας, αποτυπώνουν την όλη σύγχυση και άγνοια που επικρατεί. Η μη σωστή ενημέρωση των ΠΥΣΔΕ, έχει ως συνέπεια εκτός ότι κάθε φορά «σχοινοβατούν», τις περισσότερες περιπτώσεις οι αποφάσεις τους να είναι σε «βάρος» των εκπαιδευτικών εργαστηρίων ΤΕ01, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την ειδίκευση των μαθητών.

Τίθενται όμως ευθέως τα ερωτήματα: α) ποιοι έχουν λόγους να αποκρύβουν τα κενά των εργαστηριακών εκπαιδευτικών ΤΕ01; β) Ποιοι έκοψαν και αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια έπαιρναν απόσπαση; Μην πείτε ότι έχουμε νέα δεδομένα δηλαδή μείωση ωρών Β΄ τάξης τομέων ΕΠΑΛ κ.α. διότι αυτό πρέπει να ισχύει αναλογικά για όλους τους κλάδους ειδικοτήτων, που παίρνουν απόσπαση, ενώ η διεύθυνση ΤΕΕ του υπουργείου σε δημόσιες συνάξεις της διαβεβαιώνει τους εκπαιδευτικούς ότι κάτι τέτοιο, δηλαδή δεν θα γίνει μείωση ωρών με το πρόγραμμα του νέου ΕΠΑΛ! Τελικά γιατί δεν παίρνουν απόσπαση οι συνάδελφοι ΤΕ01; Γιατί δεν προσλαμβάνονται αναπληρωτές ενώ τους καλούν και υποβάλουν αιτήσεις; Τους εμπαίζουν;

Οι περιφερειακοί Δ/ντές μήπως πρέπει να ζητήσουν την ορθή επαλήθευση των λειτουργικών σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε ειδικότητας των ΕΠΑΛ;

Ο κύριος Υπουργός μιας και έχει ανοίξει δίαυλο συνεργασίας με το σώμα ελεγκτών δημόσιας διοίκησης, μήπως πρέπει να εντάξει στην ατζέντα του και το θέμα αυτό που παραβιάζονται ευθέως τα συνταγματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών για να διαχωριστεί επιτέλους η «ήρα από το σιτάρι»;    

Για μια ακόμη φορά θα τονίσουμε ότι το θεσμικό πλαίσιο της εξαγωγής των κενών και πλεονασμάτων καθώς και των λειτουργικών κενών είναι αναχρονιστικό μη αντικειμενικό, ισοπεδωτικό για τους εργαστηριακούς και στις περισσότερες περιπτώσεις υποκειμενικό. Επαφίεται δε στην βούληση των διευθυντών των ΕΠΑΛ και των ΔΔΕ, όσον αφορά ποιοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα έχουν εργασία και ποιοι θα τύχουν των υπηρεσιακών μεταβολών, και ποιοι ακόμα θα ζουν μαζί με τις οικογένειές τους, όπου συνήθως στα ΕΠΑΛ το μάρμαρο το πληρώνουν τόσο οι μόνιμοι, όσο και οι άνεργοι οι εργαστηριακοί εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ1. Με αυτές τις μεθοδεύσεις σε πολλά ΕΠΑΛ δεν υπηρετεί κανένας εργαστηριακός εκπαιδευτικός του άρθρου 14 Ν. 1566/85. Η πολιτική ηγεσία γιατί δεν φρόντισε ποτέ έναν νέο σχεδιασμό για τη συνέχεια του κλάδου των εργαστηριακών στην ΤΕΕ, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα; Το μόνο που φρόντισαν επιμελώς οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου παιδείας και δυστυχώς συνεχίζεται και σήμερα, είναι η μετατροπή της ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ σε ΚΕΚ επί των παιδαγωγικών και μάλιστα με δίδακτρα. Συνεχίζεται και με την πρόσφατη προκήρυξη ο αποκλεισμός από την ΑΣΠΑΙΤΕ των συναδέλφων ΤΕ01 μονίμων ή αδιόριστων-αναπληρωτών με μεγάλη διδακτική και επαγγελματική εμπειρία! 

Δυστυχώς για όλους αυτούς, που χαλκεύουν τα στοιχεία και αποκρύβουν τα κενά  (εκμεταλλευόμενοι τις αμφίσημες διατάξεις των αναθέσεων), το έργο των εργαστηριακών εκπαιδευτικών μέσα στα σχολεία τους εκθέτουν. Ποιος μπορεί να αποκρύψει ότι εργαστηριακή εκπαίδευση χωρίς τους έμπειρους και γνώστες στη χρήση του εργαστηριακού εξοπλισμού εκπαιδευτικούς ΤΕ1 μπορεί να υπάρξει;

 Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Σε διαφορετική περίπτωση θα αναγκαστούμε να ασκήσουμε όλα τα ένδικα μέσα προκειμένου να διασφαλίσουμε τα κλαδικά-εργασιακά συμφέροντα ατομικά και συλλογικά.    

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  1. Να δοθούν όλα τα λειτουργικά κενά του κλάδου ΤΕ01, όλων των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ
  2. Να ικανοποιηθούν στη β΄ φάση οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών ΤΕ01 για απόσπαση
  3. Να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών του κλάδου ΤΕ01 για το νέο σχολικό έτος 2016-2017

ΚΑΛΟΥΜΕ:

  • τους αιρετούς ΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ να ζητήσουν την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας
  • την ΟΛΜΕ να καταγγείλει όλη αυτή τη μεθόδευση του υπηρεσιακού και εκπαιδευτικού «δαρβινισμού» που υφίσταται  ο κλάδος των εκπαιδευτικών εργαστηριακών μαθημάτων ΤΕ01. 

Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος τόσο των θιγόμενων συναδέλφων μέλη μας, όσο και του κλάδου συνολικότερα.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα