Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Πανελλήνιος σύλλογος εκπαιδευτικών στελεχών ΣΕΠ της ΔΕ: Θέσεις και προτάσεις


Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 12 Ιανουάριος, 2018 - 15:26 | Στην Κατηγορία:

Πανελλήνιος σύλλογος εκπαιδευτικών στελεχών ΣΕΠ της ΔΕ

Με αφορμή τα δημοσιεύματα για την επικείμενη κατάθεση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου επαναφέρουμε τις θέσεις και προτάσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών – Στελεχών ΣΕΠ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα ΚΕ.ΣΥ.Π. (Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού)  είναι υπηρεσίες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν εδώ και δύο δεκαετίες περίπου και παρέχουν υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.  Είναι οι μόνες δομές που έχουν απομείνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη δωρεάν παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού,  μετά την αναστολή λειτουργίας των ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. και των ΓΡΑ.Σ.Υ., καθώς και την κατάργηση του μαθήματος του Σ.Ε.Π στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λύκειο από το 2011 μέχρι σήμερα.

Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός είναι η συστηματική βοήθεια και υποστήριξη, η οποία επιτρέπει στο άτομο σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωή του να συνειδητοποιεί τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντά και τις αξίες του. Το βοηθά να λαμβάνει εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις, να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του και να επιτυγχάνει μεγαλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική του ζωή. Περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές λειτουργίες, όπως ενίσχυση της αυτογνωσίας, εκμάθηση τεχνικών λήψης απόφασης, μετάβαση, παροχή πληροφόρησης για τις σπουδές και τα επαγγέλματα κ.ά.

Η στήριξη αυτή παρέχεται στο χώρο των ΚΕ.ΣΥ.Π. με ατομικές συνεδρίες αλλά και στο χώρο των σχολείων με την οργάνωση ενημερώσεων, ημερίδων και προγραμμάτων. Στο επίκεντρο όλης αυτής της διαδικασίας βρίσκεται η Συμβουλευτική, η οποία διαφοροποιεί το θεσμό του Επαγγελματικού Προσανατολισμού από την απλή παροχή πληροφοριών.

 Η Συμβουλευτική είναι μια διαδικασία αλληλεπίδρασης μεταξύ του Συμβούλου και του ατόμου που απευθύνεται σε αυτόν, με στόχο να επεξεργαστεί θέματα που το απασχολούν με σκοπό να ζήσει μια, κατά την κρίση του, περισσότερο ικανοποιητική και ολοκληρωμένη ζωή, τόσο σε προσωπικό επίπεδο αλλά και ως μέλος  μιας ευρύτερης κοινωνίας. Δίνει την ευκαιρία στο άτομο να εξερευνήσει, να ανακαλύψει και να αποσαφηνίσει τους τρόπους, με τους οποίους θα επιτύχει μια πιο ικανοποιητική και δημιουργική ζωή.

Οποιαδήποτε  έτι περαιτέρω υποβάθμιση του θεσμού της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, καθώς και των ΚΕ.ΣΥ.Π., προφανώς θα σημαίνει στροφή των γονέων και των  παιδιών σε ιδιωτικούς φορείς για την παροχή υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, δηλαδή, επιπλέον επιβάρυνση και δυσβάστακτο έως αδύνατο κόστος για την οικογένεια των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται, όχι μία αλλά πολλές φορές, στα ΚΕΣΥΠ της περιοχής τους, για να διευκολυνθούν στη λήψη σημαντικών και δύσκολων αποφάσεων για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον (Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ, συμπλήρωση Μηχανογραφικού, διέξοδοι μετά το Γυμνάσιο, Λύκειο κ.α.).

Η αναγκαιότητα της Συμβουλευτικής και του  Επαγγελματικού Προσανατολισμού για την αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές  συγκυρίες, έχει διαπιστωθεί από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και για όλα τα στάδια της ζωής του ατόμου. Για το λόγο αυτό, ο θεσμός αυτός κατέχει σημαντική θέση στα εκπαιδευτικά συστήματα των περισσοτέρων χωρών και απολαμβάνει της συνεχούς κρατικής υποστήριξης και αναβάθμισης των αρχών και των μέσων που τον διέπουν. Επιτακτική, επομένως, θεωρείται η εδραίωση του θεσμού και στην Ελλάδα, όπου λόγω της πολυσχιδούς νομοθεσίας, τον καταιγισμό πληροφοριών και των κοινωνικών αλλαγών, παρατηρείται ελλιπής πληροφόρηση και λανθασμένος προσανατολισμός των πολιτών ως προς τις απαιτούμενες δεξιότητες διαχείρισης της ζωής και της σταδιοδρομίας τους. 

Οι ελάχιστες προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία του θεσμού της Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού είναι:

  • Να διατηρηθεί ο σημερινός τρόπος λειτουργίας των ΚΕ.ΣΥ.Π,  με την αποκεντρωμένη μορφή και το σαφή και διακριτό ρόλο τους, που διασφαλίζουν την πρόσβαση όλων των μαθητών/τριών και την υποστήριξή τους.
  • Η αναβάθμιση των δομών ΚΕ.ΣΥ.Π. για την εύκολη πρόσβαση όλων των παιδιών σε δωρεάν υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
  • Η εισαγωγή του Σ.Ε.Π. στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων των Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων της χώρας μας.

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΣΤΕΛΕΧΩΝ Σ.Ε.Π.

ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα