Thumbnail
Πανελλήνιος σύλλογος εκπαιδευτικών στελεχών ΣΕΠ της ΔΕ

Με αφορμή τα δημοσιεύματα για την επικείμενη κατάθεση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου επαναφέρουμε τις θέσεις και προτάσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικών – Στελεχών ΣΕΠ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα ΚΕ.ΣΥ.Π. (Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού)  είναι υπηρεσίες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν εδώ και δύο δεκαετίες περίπου και παρέχουν υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.  Είναι οι μόνες δομές που έχουν απομείνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη δωρεάν παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού,  μετά την αναστολή λειτουργίας των ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. και των ΓΡΑ.Σ.Υ., καθώς και την κατάργηση του μαθήματος του Σ.Ε.Π στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λύκειο από το 2011 μέχρι σήμερα.

Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός είναι η συστηματική βοήθεια και υποστήριξη, η οποία επιτρέπει στο άτομο σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωή του να συνειδητοποιεί τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντά και τις αξίες του. Το βοηθά να λαμβάνει εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις, να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του και να επιτυγχάνει μεγαλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική του ζωή. Περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές λειτουργίες, όπως ενίσχυση της αυτογνωσίας, εκμάθηση τεχνικών λήψης απόφασης, μετάβαση, παροχή πληροφόρησης για τις σπουδές και τα επαγγέλματα κ.ά.

Η στήριξη αυτή παρέχεται στο χώρο των ΚΕ.ΣΥ.Π. με ατομικές συνεδρίες αλλά και στο χώρο των σχολείων με την οργάνωση ενημερώσεων, ημερίδων και προγραμμάτων. Στο επίκεντρο όλης αυτής της διαδικασίας βρίσκεται η Συμβουλευτική, η οποία διαφοροποιεί το θεσμό του Επαγγελματικού Προσανατολισμού από την απλή παροχή πληροφοριών.

 Η Συμβουλευτική είναι μια διαδικασία αλληλεπίδρασης μεταξύ του Συμβούλου και του ατόμου που απευθύνεται σε αυτόν, με στόχο να επεξεργαστεί θέματα που το απασχολούν με σκοπό να ζήσει μια, κατά την κρίση του, περισσότερο ικανοποιητική και ολοκληρωμένη ζωή, τόσο σε προσωπικό επίπεδο αλλά και ως μέλος  μιας ευρύτερης κοινωνίας. Δίνει την ευκαιρία στο άτομο να εξερευνήσει, να ανακαλύψει και να αποσαφηνίσει τους τρόπους, με τους οποίους θα επιτύχει μια πιο ικανοποιητική και δημιουργική ζωή.

Οποιαδήποτε  έτι περαιτέρω υποβάθμιση του θεσμού της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, καθώς και των ΚΕ.ΣΥ.Π., προφανώς θα σημαίνει στροφή των γονέων και των  παιδιών σε ιδιωτικούς φορείς για την παροχή υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, δηλαδή, επιπλέον επιβάρυνση και δυσβάστακτο έως αδύνατο κόστος για την οικογένεια των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται, όχι μία αλλά πολλές φορές, στα ΚΕΣΥΠ της περιοχής τους, για να διευκολυνθούν στη λήψη σημαντικών και δύσκολων αποφάσεων για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον (Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ, συμπλήρωση Μηχανογραφικού, διέξοδοι μετά το Γυμνάσιο, Λύκειο κ.α.).

Η αναγκαιότητα της Συμβουλευτικής και του  Επαγγελματικού Προσανατολισμού για την αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού στις σημερινές οικονομικές και κοινωνικές  συγκυρίες, έχει διαπιστωθεί από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και για όλα τα στάδια της ζωής του ατόμου. Για το λόγο αυτό, ο θεσμός αυτός κατέχει σημαντική θέση στα εκπαιδευτικά συστήματα των περισσοτέρων χωρών και απολαμβάνει της συνεχούς κρατικής υποστήριξης και αναβάθμισης των αρχών και των μέσων που τον διέπουν. Επιτακτική, επομένως, θεωρείται η εδραίωση του θεσμού και στην Ελλάδα, όπου λόγω της πολυσχιδούς νομοθεσίας, τον καταιγισμό πληροφοριών και των κοινωνικών αλλαγών, παρατηρείται ελλιπής πληροφόρηση και λανθασμένος προσανατολισμός των πολιτών ως προς τις απαιτούμενες δεξιότητες διαχείρισης της ζωής και της σταδιοδρομίας τους. 

Οι ελάχιστες προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία του θεσμού της Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού είναι:

  • Να διατηρηθεί ο σημερινός τρόπος λειτουργίας των ΚΕ.ΣΥ.Π,  με την αποκεντρωμένη μορφή και το σαφή και διακριτό ρόλο τους, που διασφαλίζουν την πρόσβαση όλων των μαθητών/τριών και την υποστήριξή τους.
  • Η αναβάθμιση των δομών ΚΕ.ΣΥ.Π. για την εύκολη πρόσβαση όλων των παιδιών σε δωρεάν υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
  • Η εισαγωγή του Σ.Ε.Π. στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων των Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων της χώρας μας.

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΣΤΕΛΕΧΩΝ Σ.Ε.Π.

ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites tsanta
Τι ισχύει ως προς τις εγγραφές – μετεγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
«Κατά την άσκηση της γονικής μέριμνας οι γονείς καταβάλλουν προσπάθεια για την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων. Αν διαφωνούν, αποφασίζει το...
Τι ισχύει ως προς τις εγγραφές – μετεγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
πανεπ κρητης
Τμήμα Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών: Νέο Όνομα και Νέο Όραμα για Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης
Το Τμήμα ανανεώνει πλήρως και εκσυγχρονίζει το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών
Τμήμα Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών: Νέο Όνομα και Νέο Όραμα για Τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης
Φοιτητές στο Χάρβαρντ
Χάρβαντ: Μαζική κατάληψη από φοιτητές - Το ηχηρό μήνυμα ενάντια στον πόλεμο στη Γάζα (Video)
Οι φοιτητές του Χάρβαρντ αγωνίζονται ενάντια στον πόλεμο του Ισραήλ κατά της Παλαιστίνης
Χάρβαντ: Μαζική κατάληψη από φοιτητές - Το ηχηρό μήνυμα ενάντια στον πόλεμο στη Γάζα (Video)