Thumbnail
Του αιρετού Τάσου Σταυρογιαννόπουλου

Σε λίγες ημέρες τελειώνει το δεύτερο διδακτικό τρίμηνο στα σχολεία και συνεπώς πλησιάζει η λήξη της σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, τα προβλήματα στις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης παραμένουν.

Οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες για την παράλληλη στήριξη μαθητών (στην Αχαΐα καμία πρόσληψη) δυσκολεύουν τη μάθηση για ορισμένους μαθητές. Είναι τα παιδιά εκείνα, που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης ή εκείνα που έχουν σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες, εφόσον στην περιοχή τους δεν υπάρχει ειδικό σχολείο ή τμήμα ένταξης ή οι μαθητές στους οποίους είναι απαραίτητη η παράλληλη στήριξη, εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών. Από ότι φαίνεται για ορισμένα από αυτά τα παιδιά η σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε καθόλου, παρά το γεγονός πως οδεύουμε προς τη λήξη της.

Επίσης, με την εκ περιτροπής κάλυψη των διδακτικών ωρών από τους δασκάλους στο ολοήμερο σχολείο έχουν περιοριστεί ή μηδενιστεί οι ώρες της ενισχυτικής διδασκαλίας, που αφορούσαν μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες. Τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας παρέχονται κατά προτεραιότητα σε μαθητές μικρών τάξεων, που δεν κατέκτησαν τους βασικούς μηχανισμούς ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικού υπολογισμού. Η ανυπαρξία  της ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία τα τελευταία χρόνια θίγει κυρίως τους μαθητές αδύναμων κοινωνικών ομάδων και τους γονείς τους. 

Τέλος, οι ΕΔΕΑΥ (Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), που  αποτελούν ένα νέο καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην οργάνωση της υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία και γενικά στην οργάνωση της παροχής της εκπαίδευσης και στη λειτουργία του σχολείου και συγκροτούνται από το Διευθυντή του σχολείου, εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, υπολειτουργούν. Στην περιοχή μας για τη φετινή σχολική χρονιά η λειτουργία τους άρχισε πριν λίγες ημέρες, λόγω έλλειψης ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Τα προβλήματα, ωστόσο, στα σχολεία και στους μαθητές υπάρχουν καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Είναι φανερό, πως στη σημερινή περίοδο, όπου οι οικογένειες μαστίζονται από σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, είναι απόλυτη αναγκαιότητα να δοθεί προτεραιότητα στις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης, που καρκινοβατούν. Έτσι, το σχολείο θα μπορέσει να ανταποκριθεί επαρκέστερα στις ανάγκες των παιδιών και στις σύγχρονες οικονομικές και κοινωνικές απαιτήσεις.

Σταυρογιαννόπουλος Τάσος    

   Πρόεδρος Συλλόγου Δ/Ν Πάτρας

       Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Βουλή: Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα Τέμπη από 159 βουλευτές
Δεν πέρασε η πρόταση δυσπιστίας του ΠΑΣΟΚ κατά της κυβέρνησης, εν μέσω μεγάλης πολιτικής έντασης μέσα στο κοινοβούλιο, ενώ η τριήμερη συζήτηση...
Βουλή: Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα Τέμπη από 159 βουλευτές