Thumbnail
Ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής των Μεταταγμένων Εκαπιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια

Αισθανόμαστε την ανάγκη και είμαστε στην δυσάρεστη θέση να σχολιάσουμε το γεγονός ότι αυτήν ειδικά την χρονική στιγμή, κατά την οποία 3.122 μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί με κομμένη κυριολεκτικά την ανάσα αναμένουν σημαντικότατες εξελίξεις για την υπηρεσιακή τους κατάσταση και την προσωπική τους ζωή, μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια από το πρώτο ανακάτωμα της ζωής τους, με τις υποχρεωτικές τους μετατάξεις, κάποια τοπικά πρωτοβάθμια σωματεία, το σωματείο – σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Κοζάνης, το σωματείο – σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσπρωτίας και το σωματείο – σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης «ο Αριστοτέλης» με ψηφίσματα των Διοικητικών τους Συμβουλίων, που υπογράφονται από τον πρόεδρο και τον γενικό γραμματέα τους, χωρίς καμία αίσθηση της χρονικής συγκυρίας και εντελώς εκτός τόπου και χρόνου, ζητούν από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει θέση και να πιέσει το υπουργείο ούτως ώστε, όπως επί λέξει και σε γενικές γραμμές όλα αυτά τα ψηφίσματα αναφέρουν συνοπτικά: «…….να αρθούν οι χρόνιες αδικίες εις βάρος των συναδέλφων μας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας και ΠΕ16 Μουσικής που προϋπήρχαν των μετατάξεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση….… είναι γνωστό ότι οι μετατάξεις αυτές είναι παράτυπες, σύμφωνα με το πόρισμα των Ε.Δ.Δ., αλλά και την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ. Είχαν ως αποτέλεσμα δε, οι συνάδελφοι-ισες των κοινών ειδικοτήτων της Π.Ε. να αδικηθούν κατάφωρα αφού – αν και είχαν πολύ περισσότερα μόρια- παρέμειναν μακριά από τους τόπους συμφερόντων τους και δεν μπορούν μέχρι και σήμερα να μετατεθούν σε αυτούς…….. Να πάρουν μετάθεση αναδρομικά, κατά προτεραιότητα και με βάση την τότε υπηρεσιακή τους κατάσταση αλλά και τις τότε προτιμήσεις τους όσοι εκπαιδευτικοί των κοινών ειδικοτήτων (Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής) δούλευαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και είχαν κάνει αίτηση το σχολικό έτος 2012-2013 και το 2013-2014 και είχαν περισσότερα ή ίσα μόρια με τον τελευταίο μεταταγμένο της ίδιας ειδικότητας (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή)

Σαν απάντησή μας μερικά ερωτήματα προς τα Διοικητικά Συμβούλια των τοπικών αυτών σωματείων, τα οποία θα μπορούν να έχουν υπόψην τους και να αξιολογούν και οποιαδήποτε άλλα Διοικητικά Συμβούλια τοπικών πρωτοβαθμίων σωματείων – συλλόγων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, στην περίπτωση που ενδέχεται να προβούν στην έκδοση παρόμοιων με τα παραπάνω ψηφισμάτων:

Ερώτημα πρώτο:

Υπάρχει κανένα άλλο προγενέστερο των μετατάξεων ψήφισμα των Διοικητικών σας Συμβουλίων προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με το οποίο να ζητούσατε από αυτήν να πιέσει το Υπουργείο για να πραγματοποιηθούν περισσότερες μεταθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της περιφερείας σας; Γιατί νομίζουμε ότι αυτοί είναι αμετάθετοι πολλά χρόνια πριν από τις μετατάξεις.

Αν ναι θα ήμασταν υποχρεωμένοι αν μας το γνωστοποιούσατε για να δούμε αν είναι όψιμο το ενδιαφέρον σας για τους συναδέλφους σας ή όχι.

Ερώτημα δεύτερο

Ανήκουν στα μέλη του συλλόγου σας και μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί των κοινών ειδικοτήτων ΠΕ11, ΠΕ06 και ΠΕ16 ή όχι;

Αν ναι, τότε ως εκ της ιδιότητάς σας, θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι είναι πρωταρχική συνδικαλιστική σας υποχρέωση, να τηρείτε ίσες αποστάσεις από όλους. Τουλάχιστον θα έπρεπε να αναρωτηθείτε μήπως υπάρχει και η άποψη της άλλης πλευράς και μήπως και αυτή έχει κάποιο δίκιο.

Αν παρ’ ελπίδα αναρωτηθήκατε και το ψάξατε, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μας κατατοπίσετε, πως καταλήξατε στην άποψη ότι το απόλυτο δίκιο το έχει μόνο η πλευρά των προϋπαρχόντων εκπαιδευτικών των κοινών ειδικοτήτων.

Παρεμπιπτόντως σας ενημερώνουμε ότι πολλοί συνάδελφοί μας, μεταταγμένοι στις περιοχές των πρωτοβαθμίων σωματείων που εξέδωσαν αυτά τα ψηφίσματα και στα οποία σωματεία είναι και αυτοί μέλη, κινούνται με σκοπό να διαμαρτυρηθούν εγγράφως και εντόνως κατά των Διοικητικών τους Συμβουλίων με καταγγελία της μεροληπτικής στάσης που τηρήθηκε κατά την έκδοση των ψηφισμάτων αυτών και επιφύλαξη όλων των νομίμων δικαιωμάτων τους.

Ερώτημα τρίτο

Διαβάσατε την απόφαση του ΣτΕ, για την οποία με περισσή επιπολαιότητα ερμηνεύετε ότι αναγνωρίζει πως οι μετατάξεις ήταν παράτυπες και άρα πρέπει να γίνουν μεταθέσεις; 

Αν την διαβάσατε, τότε επιλεκτικά και αποσπασματικά την αναφέρετε, διότι μπορεί και να κατανοήσατε και επίτηδες να αγνοείτε, ότι με την απόφαση αυτή το Δικαστήριο αποφαίνεται τελεσίδικα και αμετάκλητα ότι οι μετατάξεις δεν ήταν αντισυνταγματικές, πρέπει να πραγματοποιηθούν χωρίς την παρατυπία, δηλαδή ο νόμος πρέπει να εφαρμοστεί, οι μετατάξεις να ισχύσουν και δεν έχουν καμία σχέση με τις μεταθέσεις. Με απλά λόγια αν δεν ισχύσουν οι μετατάξεις δεν θα γίνουν οπωσδήποτε και μεταθέσεις.

Ερώτημα τέταρτο

Γνωρίζετε ότι τα μόρια μετάταξης δεν μπορούν να συγκριθούν με τα μόρια μετάθεσης;

Αν δεν το γνωρίζετε, τότε μην τα συγκρίνετε μεταξύ τους με τόσο μεγάλη επιπολαιότητα. Διότι σύγκριση αυτών των μορίων δεν είναι δυνατόν να γίνει. Αυτό γιατί η δευτεροβάθμια με την πρωτοβάθμια έχουν διαφορετικό υποχρεωτικό ωράριο και σε ορισμένες περιπτώσεις διαφορετικές περιοχές μετάθεσης (ζώνες), λαμβάνουν διαφορετικά μόρια συνθηκών διαβίωσης στις ίδιες σχολικές μονάδες, τα δημοτικά σχολεία της υπαίθρου που πριμοδοτούν τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς με πολλά μόρια συνθηκών διαβίωσης είναι περισσότερα από τα αντίστοιχα γυμνάσια και λύκεια, λόγω της αστυφιλίας και της πρόωρης σχολικής διαρροής κ.α. Τα μόρια δε της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τα οποία μετατάχθηκαν οι εκπαιδευτικοί με το Ν. 4172/2013 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα πλαίσια της μνημονιακής δέσμευσης της κινητικότητας, χρησιμοποιήθηκαν χωρίς προηγούμενη μεταβολή τους σε μόρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για πρώτη και τελευταία φορά αποκλειστικά για τις ανάγκες της μετάταξης, εμπλουτίστηκαν με μοριοδότηση και άλλων κριτηρίων, που δεν λαμβάνονται υποψην για τον υπολογισμό των μορίων μετάθεσης (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κ.α.) και μετά την μετάταξη μετατράπηκαν σε μόρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επομένως δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλές και δίκαιο μέτρο σύγκρισης με γνώμονα τα μόρια μετάταξης του τελευταίου μεταταγμένου με τα μόρια μετάθεσης των αιτούντων μετάθεση το 2013.

Ερώτημα πέμπτο 

Κατανοείτε τι ζητάτε από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.;

Αν κάνουμε λάθος διορθώστε μας. Ζητάτε να πιέσει το Υπουργείο να ακυρώσει τις μετατάξεις και να κάνει μεταθέσεις ή όχι; Διαφορετικά πως εμπλέκετε τις δύο υπηρεσιακές μεταβολές; Οι μεταθέσεις έγιναν και δυστυχώς ήταν ελάχιστες. Δηλαδή τώρα, μετά τις μεταθέσεις, το Υπουργείο να μετατρέψει σε κενά τις θέσης μετάταξής μας και να μεταθέσει συμπληρωματικά σε αυτές τους προϋπάρχοντες συναδέλφους για τους οποίους όψιμα κόπτεστε; Είναι η ανθρωποφαγική τακτική ορθή για ένα πρωτοβάθμιο τοπικό σωματείο και μάλιστα εκπαιδευτικών; Αυτή την τακτική διδάσκετε στα μέλη σας;

Ερώτημα έκτο και τελευταίο

Στην απόφαση να απευθύνετε το ψήφισμά σας και να το συντάξετε, έτσι όπως το συντάξατε, καταλήξατε μόνο ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας σας ή ερωτήθηκε και κάποιος άλλος; Με λίγα λόγια, αφουγκραστήκατε την άποψη της πλειοψηφίας των μελών του συλλόγου σας και αισθανθήκατε την υποχρέωση να την εκφράσετε ή ήταν μία ξαφνική προσωπική σας παρόρμηση, γιατί σας έπνιξε τώρα την χρονική αυτή στιγμή το διαχρονικό δίκιο των συναδέλφων σας;

Ρητορικό το τελευταίο ερώτημά μας.

Πρώτον, μετά από αυτά, επιτρέψτε μας μία καλοπροαίρετη υπόδειξη. Άλλη φορά που θα σας έλθει η επιθυμία να υποστηρίξετε τα δίκια κάποιων μελών σας, να μην βιαστείτε, αλλά να ψάξετε επιμελώς να δείτε μήπως τα δίκια των μελών σας έρχονται σε αντίθεση με τα δίκια κάποιων άλλων μελών σας. Πάρτε παράδειγμα από την τελευταία εκπεφρασμένη άποψη του προεδρείου της Δ.Ο.Ε.: «…Οποιαδήποτε ακύρωση των μετατάξεων την χρονική αυτή στιγμή περισσότερα προβλήματα θα δημιουργούσε παρά θα έλυνε…».

Και δεύτερον μία απονενοημένη προσπάθεια να σας πείσουμε να συμπεριλάβετε σε μελλοντικά σας ψηφίσματα και την παράγραφο: «Το προεδρείο της Δ.Ο.Ε. να πάρει θέση, να προτείνει και να πιέσει το ΥΠ.Π.Ε.Θ., μετά την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ, να βρει τρόπο ούτως ώστε, χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα των μεταταγμένων εκπαιδευτικών, ως μη ευθυνόμενων για τίποτε και καλόπιστων εκπαιδευτικών, που έχουν ήδη προσαρμόσει πέντε χρόνια τώρα την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή βάσει των μετατάξεών τους, στους τόπους όπου αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς εκπαιδευτικές ανάγκες, δηλαδή χωρίς σφοδρή ανατροπή της παγιωθείσας υπηρεσιακής τους κατάστασης, να γίνουν περισσότερες μεταθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, σε πραγματικά οργανικά κενά σύμφωνα με τις εισηγήσεις των κατά τόπους διευθύνσεων εκπαίδευσης, με τις οποίες συμφωνούν και οι αιρετοί, σύμφωνα με τις οποίες, επισημάνθηκαν πολύ περισσότερα κενά από τον αριθμό των πραγματοποιηθεισών μεταθέσεων.

Αυτά τα ολίγα με την πρέπουσα ανοχή και ευγένεια.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΤΑΓΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ Ν. 4172/2013

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πρυτ
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
Με ανάρτησή του ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε για όσα ειπώθηκαν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
ypoyrgeio paideias
Εγκύκλιος για μετατάξεις εκπαιδευτικών σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους εκπαιδευτικούς...
Εγκύκλιος για μετατάξεις εκπαιδευτικών σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
πιερρακακης πειραματικο αλεξανδρούπολης
Κυριάκος Πιερρακάκης: Επίσκεψη στο 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης
«Η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr είναι ένα από τα εργαλεία της στρατηγικής μας, που εξασφαλίζει ότι κάθε περιστατικό βίας και εκφοβισμού στο σχολικό...
Κυριάκος Πιερρακάκης: Επίσκεψη στο 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης