Thumbnail
Ανακοίνωση

Μετά τις ανακοινώσεις για το νέο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αυτό που αντικειμενικά μπορεί να παρατηρήσει κανείς, είναι ότι συντελείται περαιτέρω υποβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας στο Λύκειο καθώς: 

1. καταργείται παντελώς το μάθημα των λατινικών στη θεωρητική κατεύθυνση. Τα λατινικά, ωστόσο, αποτελούν θεμέλιο λίθο για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών – και όχι μόνο -  γλωσσών και βεβαίως χρήσιμο εργαλείο γνώσης για μια σειρά επιστημών. Αντιπροτείνουμε το μάθημα να διατηρηθεί ως υποχρεωτικά εξεταζόμενο ειδικό μάθημα – επιπρόσθετο στα  τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα -  για όλους τους υποψηφίους των τμημάτων της φιλοσοφικής σχολής και της νομικής.  

2. καταργείται η ιστορία ως μάθημα γενικής παιδείας Γ’ Λυκείου.  Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές θετικών κατευθύνσεων θα στερούνται στην πλέον ώριμη πνευματικά μαθητική ηλικία τους, στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, ένα μάθημα που αποτελεί κλειδί για την κατανόηση και ερμηνεία του παρελθόντος και του παρόντος, ένα μάθημα άσκησης της κριτικής σκέψης, αυτογνωσίας και καλλιέργειας εθνικής συνείδησης (Αναρωτιόμαστε, με ποια λογική παραμένουν, ως μάθημα γενικής παιδείας, τα θρησκευτικά και καταργείται η ιστορία). 

3. με τις νέες αλλαγές επέρχεται επιπλέον μείωση των φιλολογικών ωρών στη Γ΄ Λυκείου, κάτι που σαφώς και στοχεύει, με βάση τους υπολογισμούς του Υπουργείου, στην «εξοικονόμηση» φιλολόγων και τίποτα άλλο.

Η αντίδρασή μας ως επιστημονικού συνδέσμου είναι ξεκάθαρα κινούμενη σε μια οδό αναζήτησης και εφαρμογής ουσιαστικών μέτρων για την εκπαιδευτική βελτίωση, που στόχο έχουν μόνο το όφελος –πνευματικό, ψυχικό και γνωστικό- των μαθητών μας. Αρνούμαστε να δεχθούμε άκριτα την αστήριχτη επιχειρηματολογία που εξέφρασε το Υπουργείο για τα νέα του μέτρα. Η εξάλειψη της στείρας αποστήθισης και της μηχανιστικής εκμάθησης της γλώσσας που ευαγγελίζεται παρασάγγας απέχει από την πραγματικότητα.

Ωστόσο, αντί να επιχειρηθεί να βρεθούν λύσεις που θα προάγουν την παιδευτική πράξη στην διδασκαλία αυτών των αντικειμένων, προτιμώνται εύκολες, πρόχειρες αποφάσεις με βραχυπρόθεσμο και αμφιβόλου αποτελέσματος σχεδιασμό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 21/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ψυγείο
Γιατί δεν πρέπει να βάζετε τις ντομάτες στο ψυγείο – Τι χάνετε κάθε φορά
Μάθετε γιατί η ψύξη αλλοιώνει τη γεύση της ντομάτας και πώς να τις αποθηκεύετε σωστά για μέγιστη φρεσκάδα και άρωμα
Γιατί δεν πρέπει να βάζετε τις ντομάτες στο ψυγείο – Τι χάνετε κάθε φορά
loukaniko.jpg
Συνταγή για λαχταριστά λουκάνικα στο air fryer με κρεμώδη σάλτσα μουστάρδας
Ένα εύκολο, πεντανόστιμο και θρεπτικό πιάτο που συνδυάζει ζουμερά λουκάνικα, λαχανικά εποχής και μια βελούδινη σάλτσα μουστάρδας – έτοιμο σε λίγα...
Συνταγή για λαχταριστά λουκάνικα στο air fryer με κρεμώδη σάλτσα μουστάρδας
katathlipsi
Τι είναι το σύνδρομο της «κενής ζωής» και πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε;
Όταν όλα στη ζωή φαίνεται να πηγαίνουν καλά, αλλά μέσα σας νιώθετε ένα ανεξήγητο κενό — τι είναι το σύνδρομο της «κενής ζωής» και πώς μπορείτε να το...
Τι είναι το σύνδρομο της «κενής ζωής» και πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε;