Thumbnail
Εκφράζει επίσημα μια αγοραία λογική όπου όλα τα κοινωνικά αγαθά θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους - Η γνώση δεν είναι εμπόρευμα

Είναι γνωστή εδώ και καιρό η αντίδραση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας του Εσπερινού Γυμνασίου Καρδίτσας, του μοναδικού τέτοιου στο νομό, στην απόφαση μεταστέγασης του σχολείου από το κέντρο της πόλης σε συγκρότημα μεγαθήριο στις παρυφές.

Συλλογικότητες και φορείς στέκονται στο πλευρό μαθητών και καθηγητών, ενώ, όπως φαίνεται, απέναντί τους στέκεται η δημοτική αρχή και ο ίδιος ο Δήμαρχος της Καρδίτσας.

Όπως αναφέρει μάλιστα σχετική ανακοίνωση του 15μελούς του Εσπερινού, μαθητές παραβρέθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο της 21ης Νοεμβρίου, όπου κλήθηκαν να παρακολουθήσουν τη συζήτηση που αφορούσε το σχολείο τους. Εκεί, όπως τονίζεται, "ο Δήμαρχος με προκλητικό τρόπο όχι μόνο αγνόησε τα αποτελέσματα της γόνιμης συζήτησης που αναπτύχθηκε αλλά υπονόμευσε συστηματικά κάθε έννοια διαλόγου".

Παράλληλα, ο Δήμαρχος είπε ότι η μεταστέγαση γίνεται για παιδαγωγικούς λόγους "ώστε οι μαθητές να απομακρυνθούν από τους πειρασμούς της πόλης", υπονοώντας, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του 15μελούς, "ότι οι μαθητές του Εσπερινού σχολείου είναι επιρρεπείς σε κακές συνήθειες".

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του 15μελούς του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ Καρδίτσας:

Είναι πλέον γνωστό το θέμα της μεταστέγασης του Εσπερινού Γυμνασίου, Λ.Τ. Καρδίτσας όχι μόνο στην τοπική κοινωνία αλλά και στο πανελλήνιο, γιατί έρχονται μηνύματα, υπογραφές αλλά και ψηφίσματα συμπαράστασης στον αγώνα των μαθητών για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο Εσπερινό σχολείο, κερδίζοντας μια «δεύτερη» ευκαιρία για κοινωνική, επαγγελματική και οικονομική αναβάθμιση.

Μέχρι τώρα στον αγώνα μας έχουμε αρωγούς συλλογικότητες και τοπικούς φορείς, ώστε το σχολείο μας να παραμείνει στο κτίριο που ήδη λειτουργεί ως εκπαιδευτήριο από το 1888 έως σήμερα. Όμως απέναντί μας έχουμε τη Δημοτική αρχή, η οποία  παρά την αντίθετη θέση όλου του εκπαιδευτικού κόσμου αλλά και της τοπικής κοινωνίας, όπως εκφράζεται μέσω των φορέων της και των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων της μειοψηφίας, επιμένει στην απόφασή της για τη μεταστέγαση και μάλιστα θρασύτατα το επιχείρησε στα μέσα της χρονιάς, προκαλώντας αναστάτωση στη λειτουργία του σχολείου.

Κατόπιν πιέσεων, η Δημοτική αρχή σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για το θέμα του σχολείου ψήφισε ως λύση το διάλογο, αντί να δεσμευθεί για την ακύρωση της απόφασης 270/2016 που προβλέπει τη μεταστέγαση. Τότε το θεωρήσαμε υπεκφυγή δεδομένου ότι ο δήμαρχος πρότεινε  μάλιστα και ψηφοφορία για τον διάλογο.

Η πραγματικότητα όμως διέψευσε σύντομα τη στάση της Δημοτικής αρχής να συνδιαλλαγεί με ειλικρίνεια με τους μαθητές του Εσπερινού σχολείου, ώστε να δοθεί επιτέλους λύση στο θέμα της μεταστέγασης.

Πράγματι, η ευκαιρία για διάλογο και για εύρεση λύσης μας δόθηκε από την πρωτοβουλία της αντιπολίτευσης να επαναφέρουν προς συζήτηση το θέμα του σχολείου στο Δημοτικό συμβούλιο που έγινε την Τρίτη 21-11-2017. Το ζήτημα της μεταστέγασης του σχολείου αποτέλεσε το θέμα του διαλόγου και αυτό ήταν αποτέλεσμα του αγώνα μας όλο το προηγούμενο διάστημα. 

Με τη συμμετοχή των κοινωνικών φορέων, των εκπροσώπων σωματείων, των εκπροσώπων 15μελών της Κτηνιατρικής σχολής και πολλών εκπαιδευτικών, προκειμένου να αναζητηθεί κοινός τόπος και να επιδιωχθεί η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη συναίνεση. Σε αυτή τη λογική και όχι της στείρας κομματικής αντιπαράθεσης – το σχολείο δεν είναι φέουδο στα χέρια κανενός- δεχθήκαμε την πρόσκληση να παρευρεθούμε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. 

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναπτύχθηκε ένας γόνιμος προβληματισμός και εκφράστηκε από όλους η πεποίθηση ότι αν το Εσπερινό σχολείο – το μοναδικό σχολείο σε όλο το νομό- μεταφερθεί από το κτίριό του στο κέντρο της πόλης στο υπερσυγκρότημα του 1ου ΕΠΑ.Λ-Ε.Κ-Εσπερινού ΕΠΑ.Λ – Δ.Ι.Ε.Κ που λειτουργεί στις παρυφές της πόλης, θα οδηγηθεί στο κλείσιμο, στερώντας το δικαίωμα της μόρφωσης σε μια ειδική κατηγορία ευπαθών μαθητών. Σε αυτή τη συλλογιστική πορεία προβλήθηκαν οι θέσεις και αναπτύχθηκαν επιχειρήματα όχι μόνο των μαθητών αλλά και όλων των φορέων και συμβούλων της μειοψηφίας που ζητούσαν την ακύρωση της απόφασης 270/2016 του Δημοτικού συμβουλίου.

Μετά το πέρας όλων των τοποθετήσεων ο Δήμαρχος με προκλητικό τρόπο όχι μόνο αγνόησε τα αποτελέσματα της γόνιμης συζήτησης που αναπτύχθηκε αλλά υπονόμευσε συστηματικά κάθε έννοια διαλόγου. Συγκεκριμένα, αμφισβήτησε την παρεχόμενη εκπαίδευση σε ένα διδακτήριο που στεγάζει μόνο μια σχολική μονάδα και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και ισχυρίστηκε ότι θα «αναβαθμιστεί» όταν μεταφερθεί και συστεγαστεί με άλλα 4 σχολεία!

Εδώ δεν υποτιμά μόνο τη νοημοσύνη μας αλλά μας προκαλεί όταν βάλλει ευθέως κατά του ρόλου και της προσφοράς του Εσπερινού σχολείου.

Μίλησε για χαλαρή εκπαίδευση αγνοώντας ότι η λειτουργία των σχολικών μονάδων και η εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί έργο του Υπουργείου Παιδείας! Διευκρινίζουμε ότι τέτοιες αρμοδιότητες δεν έχουν εκχωρηθεί στους δήμους.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην απόσταση από το κεντρικό σημείο της πόλης, όπου λειτουργεί σήμερα το Εσπερινό σχολείο κοντά στους συγκοινωνιακούς κόμβους, μέχρι το νέο υπερσυγκρότημα απέναντι από Πυροσβεστική και είπε ότι η απόσταση καλύπτεται με τον πιο «φυσικό» τρόπο σε 5΄λεπτά!

Πόση αναλγησία και απάθεια δείχνουν οι εκλεγμένοι άρχοντες προς τους άπορους και οικονομικά ασθενέστερους μαθητές!

Μήπως θεωρούν ότι σε εποχές οικονομικής ανέχειας έχουν όλοι ιδιωτικό μεταφορικό μέσο για να διεκπεραιώνουν τις υποχρεώσεις τους στις 10.15΄το βράδυ στο συγκεκριμένο χώρο όπου η κυκλοφορία είναι ιδιαίτερα προβληματική;

Ποιος εγγυάται για την ασφάλεια των μαθητών κυρίως των ανήλικων;

Εκείνο όμως που προκάλεσε την οργή όλων των μαθητών αλλά και των παρευρισκόμενων ήταν η αλαζονική στάση του δημάρχου, όταν είπε ότι η μεταστέγαση γίνεται για παιδαγωγικούς λόγους (αλήθεια, διαθέτει ως μηχανικός και παιδαγωγική επάρκεια;), ώστε οι μαθητές να απομακρυνθούν από τους πειρασμούς της πόλης και να έρθουν σε επαφή με άλλους μαθητές και να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις.

Ποιος του διεμήνυσε ότι οι μαθητές του Εσπερινού σχολείου είναι επιρρεπείς σε κακές συνήθειες (πειρασμούς) ή νοιώθουν απέραντη μοναξιά και θέλουν συναναστροφές;

Οι εργαζόμενοι μαθητές στην πλειοψηφία τους είναι γονείς που πασχίζουν καθημερινά να ανταποκριθούν στον γονεϊκό τους ρόλο, στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις αλλά και στις απαιτήσεις του σχολείου. Δεν είναι αργόσχολοι, ούτε τυχάρπαστοι!

Και ας μην συνεχίσουμε για τον παραλληλισμό της εσπερινής διασκέδασης με την εσπερινή εκπαίδευση!

Τελικά ο κ. Δήμαρχος τα είπε όλα για το «καλό» μας υιοθετώντας μια τακτική εμπαιγμού και απαξίωσης τόσο των κοινωνικών φορέων και της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο και του διαλόγου.

Εκφράζει επίσημα μια αγοραία λογική όπου όλα τα κοινωνικά αγαθά θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους.

Η γνώση δεν είναι εμπόρευμα. Απεναντίας ο διάλογος, όχι ο προσχηματικός με ειλημμένες αποφάσεις, απαιτεί περιεχόμενο κοινά αποδεκτό και συγκροτημένους στόχους σχέδιο και οργάνωση- ακόμη ψάχνουν τους χώρους για τη μεταστέγαση- και προπάντων κουλτούρα διαλόγου.

Θα συνεχίσουμε δυναμικά με όλα τα μέσα που διαθέτουμε και με συμπαραστάτες τους κοινωνικούς φορείς και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να ανακληθεί η απόφαση 270/2016 και να αποκατασταθεί η εύρυθμη ζωή στο σχολείο μας.

Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία είναι υπόθεση όλων μας!

Το 15μελές του Εσπερινού Γυμνασίου, Λ.Τ. Καρδίτσας"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση
Αξιολόγηση: «ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να επαναπροκηρύξουν άμεσα απεργία-αποχή»
«Επαναπροκηρύξεις της ΑΑ από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, συνεχείς προκηρύξεις των στάσεων εργασίας» ζητούν οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
Αξιολόγηση: «ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να επαναπροκηρύξουν άμεσα απεργία-αποχή»
αυτοκτονία
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
Σαν σήμερα, 19 Μαρτίου του 1644, περίπου 200 άνθρωποι, αυτοκτόνησαν ως ένδειξη αφοσίωσης στον αυτοκράτορα Τσόνγκζεν
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
pierrakakis
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
Τι θα γίνει στα σχολεία στις 4 Απριλίου 2024, σύμφωνα με την Εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που υπογράφει ο ΓΓ Γιάννης Κατσαρός
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια