Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Αχαϊας

Ως γνωστόν η Πολιτεία εδώ και μια εικοσιπενταετία έχει πετάξει στα σκουπίδια την περιοδική επιμόρφωση των καθηγητών μετά τον διορισμό, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

Η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο τις τελευταίες (μνημονιακές) κυβερνήσεις, αλλά όλες από το 1993 και μετά. Σιγά σιγά την αναγκαία επιμόρφωση την αντικατέστησαν διαφόρων επιπέδων σεμινάρια, εντός και εκτός Υπ. παιδείας.

 Ο κλάδος μας έχει κατασταλάξει σε δεκάδες εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά συνέδρια για το είδος της επιμόρφωσης διαχρονικά και με λίγες διαφοροποιήσεις.

Αυτές τις μέρες και με την ψήφιση της γ αξιολόγησης του 3ου μνημονίου (ψηφισμένο από όλες τις δυνάμεις του μνημονιακού τόξου) έρχονται η μία μετά την άλλη υπουργικές εγκύκλιοι στα σχολεία.

 Στόχος τους ο «Καθηγητής πολυεργαλείο» που κάνει όλες τις δουλειές και συμφέρει, την ώρα που συνεχίζεται η μείωση των μισθών με πολλές τεχνικές, αλά «Τέξας»!

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε λοιπόν πολλών ειδών σεμινάρια έξω από την δευτεροβάθμια εκπ/ση, με ή χωρίς δίδακτρα, καλής ή αμφιβόλου ποιότητας.

Μικρά σεμινάρια, μίας ή λίγων ημερών είχαμε χωρίς δίδακτρα και χωρίς φίλτρα μέσω των σχολικών συμβούλων και των δομών της Δ.Ε.. Η τάση βεβαίως ήταν να μαζεύονται «βεβαιώσεις παρακολούθησης» και «προσόντα» πέραν των αναγκαίων για διορισμό με τριπλό στόχο:

1) Να ξεχαστεί η κουλτούρα της ολόπλευρης θεσμικής επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

2) Να αντικατασταθεί η ενιαία γνώση με σπαράγματα και αποσπάσματα γνώσης ή με προπαγάνδα των κάθε φορά μεταρρυθμίσεων ή αντιμεταρρυθμίσεων του Υπουργείου. 3) Να εισάγεται η βαθμολόγηση και η κουλτούρα αξιολόγησης μέσω αυτών και να αυξάνει με «χαρτιά» το portfolio. 4) Να δημιουργείται μιά ειδική ομάδα αναμονής για ατομική ανέλιξη έξω από την τάξη, για την οποία διοριστήκαμε όλοι και όλες.

Το πρωτόγνωρο σεμινάριο που αποτελεί αφορμή για την καταγγελία μας είναι: «Πρόσκληση για συμμετοχή στο επιμορφωτικό εξ αποστάσεως Σεμινάριο εκπαίδευσης με θέμα το Arduino για εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην Π.Ε. Αχαΐας», Σχετ: Φ.1.9β/ΚΔ/14165/08-01-2018 που υλοποιεί η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Δ.Ε. ΑΧΑΪΑΣ.

Σ’ αυτό γίνεται απαιτητό εκ των διοργανωτών να διαθέτει ο κάθε συνάδελφος εκπαιδευτικός που θα συμμετέχει στο σεμινάριο υλικό που θα χρεώνεται ο ίδιος, ειδάλλως θα αποκλείεται:   

«Ο χρόνος που απαιτείται για μελέτη και εμπέδωση από το σπίτι για το σεμινάριο εκτιμάται σε 64 ώρες. Ως εκ τούτου, κρίνονται απαραίτητα για τη συμμετοχή στο σεμινάριο: ...η κατοχή από τον κάθε επιμορφούμενο ειδικού εξοπλισμού μέχρι τη 2η εβδομάδα του σεμιναρίου ("Arduino Kit with motors" και "Car Kit for Arduino" και "Ultrasonic sensor"

Επίσης το σεμινάριο αφορά μέρος του Μαθήματος της Ρομποτικής που προστέθηκε σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. 1426, τ.Β’, 26-4-2017 στα μαθήματα ειδικότητας που παρακολουθούν οι μαθητές και μαθήτριες του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού στη Γ’ τάξη του ΕΠΑ.Λ.

Καταγγέλουμε επομένως τη διενέργεια του σεμιναρίου –πέραν της γενικής μας στάσης- διότι:

  1. Για πρώτη φορά ζητείται ως προϋπόθεση η οικονομική εισφορά των εργαζομένων (καθηγητών) σε σεμινάριο της διοίκησης.

  2. Η παράλλειψη της αναγκαιότητας επιμόρφωσης όλων των συναδέλφων -αφού αφορά μάθημα το οποίο καλούμαστε να διδάξουμε τόσο στα ΕΠΑΛ  στον τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού στην Πληροφορική αλλά και στις Φυσικές Επιστήμες γενικότερα στα ΓΕΛ- με εισαγωγή φίλτρων για την συμμετοχή ολίγων.

  3. Το σεμινάριο επί πλέον εισάγει βαθμολόγηση παρά το γεγονός ότι η βεβαίωση παρακολούθησης δίνεται σε όσους πληρώνουν!!!

  4. Εισάγει δεύτερης κατηγορίας συμμετέχοντες «Από απόσταση - Χωρίς βεβαίωση παρακολούθησης». 

Καλούμε το υπουργείο, να εισάγει την πλήρη και για όλους περιοδική ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή παράλληλα από τα διδακτικά μας καθήκοντα μακριά από την λογική των προσόντων για λίγους.

Καλούμε την διοίκηση, μέχρι να εισαχθεί η επιμόρφωση με βάση τα αιτήματα του κλάδου, να μην επιτρέψει την πρωτόγνωρη αυτή λειτουργία του σεμιναρίου, για τους λόγους που το καταγγέλλουμε.

Καλούμε τους συναδέλφους να διεκδικούν μέσα από το οργανωμένο κίνημα που είναι αναγκαίο και σ’ αυτή τη φάση, γιατί «όταν δίνεις το δάκτυλο στο λύκο θα σου φάει και το χέρι».

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                                                Μπούρδαλας Παναγιώτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα