Thumbnail
Των αιρετών Π. Ντούλα και Σ. Σβερκούνου

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η σχολική χρονιά 2017-18 στην Πελοπόννησο ξεκινάει πάλι μέσα σε ένα Μνημονιακό τοπίο, όπου η εκπαίδευση και τα σχολεία μας καλούνται για άλλη μια φορά να πληρώσουν τα σπασμένα της κρίσης τους. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, βοηθούμενη ουσιαστικά από μια «βασιλικότερη του βασιλέως» ξενόδουλημνημονιακή Αντιπολίτευση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ-ΕΚ, εφαρμόζει πιστά το Μνημόνιο 3, υποτασσόμενη σε κάθε εντολή των δανειστών: νέες περικοπές μισθών με το πάγωμα και την εξαφάνιση της μισθολογικής εξέλιξης τη διετία 2016-17 αλλά και την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, χτύπημα των πενιχρών συντάξεων με περικοπή της προσωπικής διαφοράς, ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί σπιτιών, αύξηση της έμμεσης φορολογίας, πετσόκομμα κι άλλων κοινωνικών παροχών, ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, κι όλα αυτά στο όνομα της παραμονής μας στο ΕΥΡΩ, μέσα σε μια Ευρωζώνη-ζουρλομανδύα και σε μια Ευρωπαϊκή Ένωση που όλο και περισσότερο μοιάζει με εφιάλτη για τους λαούς της.

Στην Εκπαίδευση, η Κυβέρνηση βαθαίνει τις μνημονιακές τομές, επιχειρώντας ταυτόχρονα να εφαρμόσει κάποιες στοιχειώδεις αστικοδημοκρατικές μεταρρυθμίσεις ώστε να αποπροσανατολίσει:

  • Ανοίγει τον δρόμο για πιο ταξικό σχολείο με την εφαρμογή του Νέου Λυκείου και του Εθνικού Απολυτηρίου. Ουσιαστικά, μιλάμε για αύξηση των εξεταστικών φίλτρων, για κατάργηση πολλών μαθημάτων κι ειδικοτήτων στη Β’ και Γ’ Λυκείου, απολυτήρια 2 ταχυτήτων, εισαγωγή διαβλητών και καινοφανών στοιχείων στην εισαγωγή μαθητών στα ΑΕΙ (δημιουργική εργασία, ενδοσχολικές εξετάσεις, «εθελοντισμός», κ.ά.) και πολλά άλλα που καταργούνε στην πράξη το όραμα για το Δημοκρατικό Σχολείο των Όλων και των Ίσων.
  • Διατηρεί σε ισχύ μεγάλο μέρος των αντιδραστικών και αντιλαϊκών μνημονιακών Νόμων που μειώσανε κατάένα τρίτο τις δαπάνες για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα.
  • Ενισχύει τη σχολική διαρροή, αυξάνοντας τα ελάχιστα όρια σχηματισμού τμημάτων σεΓΕΛ-ΕΠΑΛ και κόβοντας τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ.Συρρικνώνει την Επαγγελματική Εκπαίδευση, εντάσσοντάς την στην «Κατάρτιση» καινομοθετεί τη Μαθητεία-εκμετάλλευση των αποφοίτων, κ.ά.
  • Στρώνει το έδαφος για την επερχόμενη Αξιολόγηση-χειραγώγηση και τα «Κουπόνια», με τις διαδικασίες κεντρικών ηλεκτρονικών εγγραφών και κατανομής των μαθητώνστα ΕΠΑΛ (κι αύριο στα υπόλοιπα σχολεία), καταργώντας στην πράξη τη χωροταξική κατανομή και το σχολείο της γειτονιάς. Εφαρμόζειπορίσματα πουείναι σε απόλυτη ταύτιση με τη νεοφιλελεύθερη λογική της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και μιλάνε για «οικονομική αυτονομία» της σχολικής μονάδας.

Μέσα σε αυτό το κλίμα λοιπόν, η παρέμβασή μας προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου προσπάθησε να αναδείξει τα δίκαια αιτήματα του κλάδου όχι μόνο μέσα στα στενά όρια που επιτρέπει το συγκεντρωτικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΠΔΕ αλλά και γενικά σε ό,τι αφορά τον εκπαιδευτικό κόσμο της Πελοποννήσου. Στις συνεδριάσεις Μάη-Ιούνη-Ιούλη-Αυγούστου, η παρέμβασή μας επικεντρώθηκε στα εξής ζητήματα:

  • Απονομή Β’ Ειδικότητας. Ζητήσαμε να διευκολυνθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες απόδοσης αυτής αλλά και να αρθεί η απαγόρευση αναγνώρισης μεταπτυχιακών τίτλων σε αυτήν. Δόθηκε σε 8 συναδέλφους Β’ ειδικότητα. Παλέψαμε, επίσης, και πετύχαμε να ανατραπεί λανθασμένη απόφαση προηγούμενου Συμβουλίου ώστε να δοθεί τελικά η Β’ Ειδικότητα σε συνάδελφο.
  • Άδειες άνευ αποδοχών. Η θέση μας είναι να δίνονται όλες οι άδειες άνευ αποδοχών στους συναδέλφους που τις δικαιούνται, ανεξαρτήτως ημερομηνίας κατάθεσης. Ικανοποιήθηκαν (χορηγήθηκαν-ανανεώθηκαν)17  αιτήσεις άδειας.
  • Ανάκληση απόσπασης.Εξετάστηκαν κι ικανοποιήθηκαν όλες.Εδώ οφείλουμε να καταγγείλουμε το Υπουργείο Παιδείας για το απαράδεκτο καθεστώς της συνεχούς παράτασης των αποσπάσεων σε φορείς όπως τα ΚΠΕ (Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) που στην ουσία έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Ζητάμε να ξεκινήσουν επιτέλους οι διαδικασίες κρίσεις για νέους Σχολικών Συμβούλων, ΚΠΕ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΚΕΣΥΠ, κ.ά.
  • Αποσπάσεις σε ΠΔΕ-ΔΔΕ-Διοικητικοί. Ζητήσαμε να εγκριθούν οι αιτήσεις των συναδέλφων (εγκρίθηκαν περίπου οι μισές) αλλά και να στελεχωθούν επιτέλους οι ΔΔΕ, η ΠΔΕ και τα σχολεία με μόνιμο διοικητικό προσωπικό.
  • Έγκριση ολιγομελών ΕΠΑΛ. Παρότι δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΑΠΥΣΔΕ αλλά μόνο του Περιφερειακού Διευθυντή, ζητήσαμε την περασμένη εβδομάδα να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή Τμήματα των ΕΠΑΛ. Τελικά, έγινε ανακοινοποίηση της απόφασης του ΠΔΕ(https://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%A48%CE%A14653%CE%A0%CE%A3-%CE%A625?inline=true), η οποία εγκρίνει πιο πολλά τμήματα που δεν υπήρχαν στην αρχική απόφαση. Υπάρχουν, όμως, αρκετά τμήματα για τα οποία περιμένουμε ακόμη την έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη βδομάδα. Καλούμε τις ΕΛΜΕ της Πελοποννήσου να είναι σε επαγρύπνηση και να παρέμβουν άμεσα και δυναμικά σε περίπτωση που διαπιστώσουν ότι δεν εγκρίνεται κάποιο τμήμα.
  • Συλλογή Διαγωνισμάτων Τετραμήνου. Σε αυτό το ζήτημα, που αναδείχθηκε από σχεδόν όλες τις ΕΛΜΕ της Πελοποννήσου τον Φλεβάρη-Μάρτη κι έφτασε μέχρι την ΟΛΜΕ, που εξέφρασαν δικαιολογημένες ανησυχίες για τη χωρίς λόγο υποχρεωτική ηλεκτρονική συλλογή διαγωνισμάτων του Α’ Τετραμήνου 2016-17 από την ΠΔΕ Πελοποννήσου, υπήρξε απάντηση κι ανακοινοποίηση με μικρή (όχι όμως πλήρη) υποχώρηση της ΠΔΕ.
  • Ενστάσεις στα ΠΥΣΔΕ. Ζητήσαμε να αλλάξει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την εξέταση ενστάσεων προς τα ΠΥΣΔΕ. Τώρα, ισχύει το παράλογο καθεστώς να ενίστανται οι συνάδελφοι στις αποφάσεις των κατά τόπους ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ στα ίδια όργανα (!!!) που έβγαλαν τις αποφάσεις: σαν να ασκεί κάποιος πολίτης Έφεση εναντίον μιας Πρωτόδικης Απόφασης και αυτή να εκδικάζεται από το ίδιο Δικαστήριο που έβγαλε την αρχική απόφαση! Ζητάμε να εξετάζει το ΑΠΥΣΔΕ τις ενστάσεις επί των αποφάσεων των κατά τόπους ΠΥΣΔΕ και ΔΔΕ, με συνολική αλλαγή του ΠΔ1/2003 και όλωντων συναφών διατάξεων ώστε να εκδημοκρατιστεί και να εξορθολογιστεί η διαδικασία. Τα ΑΠΥΣΔΕ οφείλουν να αποκτήσουν πιο ουσιαστικό ρόλο κι όχι να ισχυροποιείται συνεχώς ο ΠΔΕ ή να φορτώνονται τα ΠΥΣΔΕ με υπέρογκη δουλειά.
  • Ειδική Αγωγή - Αναπληρωτές. Οι προσλήψεις θα γίνουν μέσα σε αυτήν εβδομάδα, όπως και των αναπληρωτών Γενικής Παιδείας. Ωστόσο, το πρόβλημα θα συνεχίζεται όσο δεν διορίζεται μόνιμο προσωπικό, ιδίως στις δομές της Ειδικής Αγωγής που αδειάζουν κάθε Ιούνη.
  • Επισκέψεις.Στο πλαίσιο της διά ζώσης ενημέρωσης, επισκεφτήκαμε και τοποθετηθήκαμε στις ΓΣ Κορινθίας, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας και σε σχολεία των περιοχών αυτών. Θα συνεχίσουμε τις επισκέψεις αυτές σε όλη τη διάρκεια της θητείας μας. Θα υπάρχει επίσης ηλεκτρονική ενημέρωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Για όσους συναδέλφους θέλουν να λαμβάνουν και στο προσωπικό τους email τις ενημερώσεις, ας στείλουν το email τους στο ηλ. ταχυδρομείο που παρατίθεται παραπάνω.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Θα είμαστε κοντά στον καθένα και την καθεμία από σας για οποιοδήποτε ζήτημα αφορά τα σχολεία της Πελοποννήσου. Ευχόμαστε σε όλες κι όλους καλή σχολική χρονιά!

 

ΕΑΚ - Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πελοποννήσου

(Αγωνιστική Παρέμβαση - Αγωνιστική Ριζοσπαστική Ενότητα - ανένταχτοι)

 Αιρετοί ΑΠΥΣΔΕ:

Πάνος Ντούλας, Αιρετό τακτικό μέλος του ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου,

Σπύρος Σβερκούνος, Αιρετό αναπληρωματικό μέλος του ΑΠΥΣΔΕ Πελοποννήσου,

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...