Thumbnail
ΕΛΜΕ Πειραιά 

Την ώρα που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπέγραψε 4ο σκληρό μνημόνιο και ετοιμάζεται να εφαρμόσει κι άλλα νέα μέτρα, τη στιγμή που προαναγγέλλει νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, ειδικοτήτων, τομέων επιφέροντας νέους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς, νέους ταξικούς φραγμούς για τους μαθητές μας και νέα διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων μας, υψώνει «παντιέρα δημοκρατικών αλλαγών» για την επιλογή διευθυντών με τη συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων. 

 

Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την επιλογή δ/ντων σχολικών μονάδων, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου).

Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών.

Δεν είναι τυχαίο ότι η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές πρόγραμμα πλάι στα ζητήματα της εξοικονόμησης πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας.

Αλήθεια, γιατί μια -κατά τα άλλα- κυβέρνηση των μνημονίων ζητάει την εμπλοκή του κλάδου στην επιλογή διευθυντών είτε με μοριοδότηση, όπως πριν, είτε «απλώς γνωμοδοτικά», όπως τώρα, μετά την απόφαση του ΣτΕ για αντισυνταγματικότητα του προηγούμενου σχετικού νόμου της ίδιας κυβέρνησης; Μήπως πρόκειται πράγματι για μια κυβέρνηση της «πρώτης, δεύτερης φοράς αριστερά» που ενδιαφέρεται πραγματικά για τη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων;

Εάν είναι τόσο "δημοκρατικό" το μέτρο, τότε γιατί προσπαθεί να επιβάλλει την υποχρεωτική συμμετοχή (φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει) σε μια διαδικασία που δεν έχει σχέση με τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού (βαθμοί, απουσίες, παιδαγωγική συνεδρίαση κλπ...);

Κάθε συμμετοχή και ψηφοφορία των εργαζόμενων δεν είναι θετική και προς το συμφέρον των εργαζόμενων και του κινήματος. Το παράδειγμα της αυτοαξιολόγησης είναι αρκετά αποκαλυπτικό: η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, σε μια προσπάθεια να εφαρμόσει την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.), ανέθεσε στο σύλλογο διδασκόντων ν’ αποφασίζει για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (ομάδες εργασίας, πορίσματα κ.λπ.). Να θυμίσουμε επίσης τα γνωστά ερωτηματολόγια του Σουφλιά και άλλων Υπουργών που καλούσαν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να τα συμπληρώσουν, για να εκφράσουν τάχα τη γνώμη τους για την εκπαίδευση, και τα οποία ο κλάδος αρνήθηκε να συμπληρώσει.

Η διαδικασία εμπλοκής του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και στην εκπαίδευση και επιδιώκει να κάνει τους συλλόγους συνένοχους στην πολιτική αυτή. Σε αυτήν την κοροϊδία του «συμμετέχω, συμμετέχεις, συμμετέχουμε και… αποφασίζουν» δεν υπάρχει άλλη επιλογή από την αποχή. Η διαδικασία αυτή είναι εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη - για την αξιολόγηση στο Δημόσιο στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.

Δυναμώνουμε τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική. 

Απέναντι στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία.

Απέναντι στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου στις ανάγκες αναπαραγωγής τους βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί:

  • Τους συναδέλφους να συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση στις 15/6 στις 13:00 (Σχ. Συγκρότημα Τζαβέλα).
  • Τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο, να μην συντάξουν πρακτικά, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν, στα πλαίσια της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ (Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια-Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών-και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης).
  • Την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα αποφάσεις “αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης” και συνδικαλιστικής κάλυψης των σωματείων και των συναδέλφων.
  • Τους αιρετούς του κλάδου να μη γίνουν αξιολογητές, να απέχουν από την συνέντευξη και-όπως καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς- από κάθε διαδικασία επιλογής διευθυντών

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά θα επανέλθει με νέα ανακοίνωση, όπου θα αναφέρει και συγκεκριμένες οδηγίες για την στάση των συναδέλφων στη διαδικασία της αξιολόγησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ηλικιωμένος εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται
Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται