Thumbnail
ΕΛΜΕ Λευκάδας

Η πρόταση του ΙΕΠ για το πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου, κατά την επόμενη σχολική χρονιά, περιλαμβάνει επτά υποχρεωτικά μαθήματα 22 συνολικά ωρών και τρία τετράωρα μαθήματα (12 ώρες), τα οποία θα επιλέγει ο μαθητής από μια ομάδα δέκα μαθημάτων.

Όπως παρατηρούμε παύουν να υπάρχουν τα ως τώρα υποχρεωτικά μαθήματα (πχ αρχαία, μαθηματικά κ.α.) ενώ στα υποχρεωτικά μαθήματα εντάσσονται οι λεγόμενες Δημιουργικές Δραστηριότητες και ο Σύγχρονος Κόσμος, μαθήματα που η ασάφειά τους μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως θα μπορούν να διδαχθούν από οποιαδήποτε ειδικότητα πλεονάζει. Προφανώς και τα Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών θα τα διδάσκουν όλες οι σχετικές με τις φυσικές επιστήμες ειδικότητες, ανάλογα με το ποιος πλεονάζει.

Επομένως, το προτεινόμενο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου υποτάσσεται στην αναγκαιότητα αξιοποίησης του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού, λόγω της παγίωσης της αδιοριστίας, και όχι σε παιδαγωγικούς σκοπούς. Αντί, δηλαδή, να διορίζονται καθηγητές σύμφωνα με τις ανάγκες των αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων, διαμορφώνονται τα μαθησιακά αντικείμενα σύμφωνα με τις διαθέσιμες ανά ειδικότητα ώρες του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού. Αυτό είναι το «Νέο Λύκειο» που μας φέρνουν, το σχολείο των πέτρινων χρόνων της λιτότητας! Πλήρης στρέβλωση!

Άλλωστε, ο εξοβελισμός από τα υποχρεωτικά μαθήματα μιας σειράς επιστημονικών αντικειμένων, η συγχώνευση μαθημάτων, όπως η Χημεία και η Βιολογία, και οι ασαφείς δημιουργικές δραστηριότητες, μας παραπέμπουν στη λογική των δεξιοτήτων που ζητά η αγορά, προκειμένου να διαμορφωθεί μέσα από το σχολείο ένα φθηνό ευέλικτο και ευάλωτο εργατικό δυναμικό χωρίς στέρεες γνώσεις.

Επιπλέον, η επιλογή μαθημάτων, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, θα οδηγήσει εκ των πραγμάτων, λόγω της αδυναμίας των Λυκείων να δημιουργήσουν τμήματα με όλες τις επιλογές,  σε μετεγγραφές μαθητών ή ακόμα και σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Μην ξεχνάμε τον διαχρονικά, από την εποχή της Διαμαντοπούλου, διακαή πόθο του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία σχολικών συγκροτημάτων μεγαθηρίων και το κλείσιμο των μικρών περιφερειακών σχολικών μονάδων.

Αν συνδυάσουμε το συγκεκριμένο σχέδιο του ΙΕΠ με τον έντονα εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα  του Νέου Λυκείου (εξετάσεις Ιανουαρίου και Ιουνίου, τράπεζα θεμάτων, εργασίες που θα βαθμολογούνται από μητρώο βαθμολογητών), τότε καταλαβαίνουμε πως το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει και υλοποιεί σταδιακά τη δημιουργία ενός έντονα ταξικού σχολείου με αποκλεισμούς παιδιών.

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΩΝ ΑΚΡΑΙΩΝ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΚΑΙ ΤΗΣ Ε.Ε.!

ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!
 

Το Δ.Σ ΕΛΜΕ Λευκάδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 3/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κρεμαλα
Τραγικό τέλος για έναν 69χρονο στο Ηράκλειο - Βρέθηκε κρεμασμένος σε γέφυρα
Η σύζυγος του θύματος είχε ήδη απευθυνθεί στην ΕΛ.ΑΣ. από το προηγούμενο 24ωρο, δηλώνοντας την εξαφάνιση του συζύγου της
Τραγικό τέλος για έναν 69χρονο στο Ηράκλειο - Βρέθηκε κρεμασμένος σε γέφυρα
Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλαδικές 2025: Σχολιασμός των θεμάτων Μαθηματικών από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Σχολιασμός των θεμάτων Μαθηματικών ΓΕΛ από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, στο πλαίσιο των Πανελλαδικών εξετάσεων 2025
Πανελλαδικές 2025: Σχολιασμός των θεμάτων Μαθηματικών από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
αρχαια
Πανελλήνιες 2025: «Φερέφωνο της γυναίκας σου» - Η κανονικοποίηση του σεξισμού μέσα από τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών
Πώς μια «σωστή απάντηση» ενισχύει λάθος πρότυπα - Η φράση που πέρασε απαρατήρητη
Πανελλήνιες 2025: «Φερέφωνο της γυναίκας σου» - Η κανονικοποίηση του σεξισμού μέσα από τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών
μαθητές που δίνουν πανελλήνιες
Πανελλήνιες: Σύγχυση με ερώτημα της Βιολογίας δημιουργεί κίνδυνο για άδικη αξιολόγηση υποψηφίων
Πού ακριβώς δημιουργείται η σύγχυση - Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ), εφόσον τεθεί ζήτημα από διορθωτές ή επιστημονικές ενώσεις, οφείλει να...
Πανελλήνιες: Σύγχυση με ερώτημα της Βιολογίας δημιουργεί κίνδυνο για άδικη αξιολόγηση υποψηφίων