Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων

Συνάδελφοι – συν/σες

Στις τακτικές του συνεδριάσεις 4 και 25 Ιουλίου αντίστοιχα, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων εκτίμησε  τις γενικότερες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης και τις αλλαγές που έγιναν και η επίδραση τους στις υπηρεσιακές μεταβολές, τις υπεραριθμίες, τα κενά κλπ. Κοινή διαπίστωση είναι ότι η κυβερνητική πολιτική με συνοπτικές διαδικασίες και χειρουργική ακρίβεια ανατρέπει δραματικά το τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση και τις εργασιακές σχέσεις και απαιτούν αποφασιστική απάντηση του κλάδου για να ανατραπούν. Το σύνολο των μέχρι στιγμής αλλαγών  καθώς και εκείνων που προετοιμάζονται, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η κυβέρνηση  στην εκπαιδευτική της πολιτική κινείται στην κατεύθυνση του νεοφιλελευθερισμού, βαθαίνει ακόμα περισσότερο τις συντηρητικές αναδιαρθρώσεις. Οι παρεμβάσεις του προηγούμενου διαστήματος (υπουργικές αποφάσεις, εγκύκλιοι, νομοσχέδια κλπ) υλοποιούν την πολιτική υπονόμευσης του δημόσιου σχολείου, την υποβάθμιση των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών και την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με απώτερο στόχο  την μετατροπή του σε φτηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς.

Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές;

α) Αφαίρεση τρίωρου στους υπεύθυνους εργαστηρίων. Ανάμεσα στην πληθώρα αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων του υπουργείου με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού την τελευταία περίοδο ήταν και η κατάργηση του μειωμένου ωραρίου των εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνοι για τα εργαστήρια φυσικής -χημείας -βιολογίας και της πληροφορικής. Αυτό σηματοδοτεί πως η κυβέρνηση αποδέχεται την σημερινή άσχημη κατάσταση της εργαστηριακής εκπαίδευσης  και οδηγεί σε υποβάθμιση των εργαστηρίων. Η εξέλιξη αυτή ήταν η …απάντηση στα αιτήματα μας για πλήρη και συνεχή εξοπλισμό των εργαστηρίων. Φαίνεται ότι τα μόνα …πειράματα που θα πραγματοποιούνται στο ελληνικό σχολείο θα είναι αυτά που θα δοκιμάζουν αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε βάρος της γνώσης , των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Τα εργαστήρια δεν χωράνε στο φτηνό, υποβαθμισμένο σχολείο της αγοράς και της αμάθειας ! Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι η εκτόξευση του αριθμού των υπεράριθμων συναδέλφων της πληροφορικής και η μείωση των θέσεων για αναπληρωτές στις άλλες ειδικότητες.

β) Αλλαγή ωρολογίου προγράμματος στο Γυμνάσιο. Στα «κατορθώματα» του Υπουργείου ήταν και η αιφνιδιαστική αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια, με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας κατά 2 ώρες στα Αρχαία, κατά 1 Βιολογία, Γεωγραφία, Οικιακή Οικονομία, ερευνητική εργασία κλπ , χωρίς φυσικά καμία παιδαγωγική και επιστημονική τεκμηρίωση. Στην πραγματικότητα ,η κυβέρνηση «εξοικονόμησε» θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών και χρημάτων για την πρόσληψη αναπληρωτών. Τη νέα σχολική χρονιά όλο και περισσότεροι συνάδελφοι θα αναγκαστούν να συμπληρώνουν ωράριο σε άλλα σχολεία.

γ) Τεχνική εκπαίδευση. Η σημαντικότερη ανατροπή σχετίζεται με την Τεχνική Εκπαίδευση. Η στρατηγική επιλογή ΕΕ, ΟΑΣΑ, κεφαλαίου για προσαρμογή της εκπαίδευσης στον εργασιακό μεσαίωνα των αναγκών της αγοράς, μέσω της μαθητείας, αποτελεί την καρδιά των αλλαγών που νομοθέτησε η κυβέρνηση. Με τη νέα δομή των ΕΠΑΛ, τα ωρολόγια προγράμματα, τη μαθητεία, την κατάργηση τομέων με υπουργική απόφαση κλπ, η τεχνική εκπαίδευση προσαρμόζεται πλήρως στα επιχειρηματικά σχέδια, λειτουργεί με τους νόμους της αγοράς , προσφέροντας φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό από τη μεγάλη δεξαμενή των μαθητών . Στην κατεύθυνση αυτή η Τεχνική Εκπαίδευση θα παρέχει κατάρτιση, δεξιότητες και όχι γνώση. Οι επιπτώσεις των αλλαγών αυτών είναι ήδη ορατές , όταν για πρώτη φορά «περισσεύουν» συνάδελφοι των τεχνικών ειδικοτήτων και θα φανούν με οξυμένο τρόπο την επόμενη σχολική χρονιά, όταν η βιωσιμότητα ειδικά των επαρχιακών σχολείων μπαίνει σε αμφισβήτηση. Τα πρώτα «θύματα» είναι φυσικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές όπου θα μειωθεί δραματικά ο αριθμός προσλήψεων.

δ) Ειδική Αγωγή. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε στην αποδόμηση της ειδικής εκπαίδευσης, μέσω της λογικής για «πλήρη ένταξη» των μαθητών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία και την αλλαγή του χαρακτήρα των τμημάτων ένταξης και τη στοχοποίηση των σταθερών δομών της ειδικής αγωγής. Είναι εντυπωσιακό με πόσο κυνισμό και υποκρισία η κυβέρνηση βαφτίζει αυτές τις αλλαγές «πλήρη ένταξη στα γενικά σχολεία» και «άρση του στιγματισμού» των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Φυσικά είναι κατανοητή και εδώ η λογική  εξοικονόμησης οργανικών, χρημάτων , μείωση προσλήψεων αναπληρωτών κα.

ε) Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ. Τέλος, η πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου με την οποία αυστηροποιεί τα κριτήρια για τη δημιουργία Ομάδων προσανατολισμού στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου των ΓΕΛ , οδηγεί σε νέες συγχωνεύσεις και μαρασμό σχολείων ιδιαίτερα των απομακρυσμένων περιοχών ,ενώ στα αστικά κέντρα διατηρεί την αντιπαιδαγωγική ρύθμιση των 27 μαθητών.

στ)Εργασιακές σχέσεις. Το «νέο» σχολείο που καθημερινά διαμορφώνεται ως συνέχεια των πολιτικών των προηγούμενων (Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου) απαιτεί και ευέλικτο προσωπικό. Η σημερινή κυβέρνηση παρά τις υποσχέσεις για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, συνεχίζει τη μνημονιακή πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ακολουθώντας τις πρακτικές της ΕΕ που οδηγούν στην τακτική των μηδενικών μόνιμων διορισμών στα σχολεία για μια ακόμη χρονιά. Η κατάσταση μάλιστα επιδεινώνεται, γιατί με βάση τις τελευταίες αντιεκπαιδευτικές αλλαγές του υπουργείου παιδείας που στόχο έχουν τη μείωση του προσωπικού, χιλιάδες συνάδελφοί μας αναπληρωτές που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση καλύπτοντας πάγιες ανάγκες, οδηγούνται στην ανεργία! Παράλληλα το υπουργείο ελαχιστοποιεί τις μεταθέσεις – αποσπάσεις καταδικάζοντας χιλιάδες συναδέλφους να ζουν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας. Φέτος ο αριθμός μεταθέσεων περιορίστηκε στους 404! Είναι οι λιγότερες μεταθέσεις που έγιναν ποτέ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση! Η στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές πρακτικές στις εργασιακές σχέσεις απαιτούν εκπαιδευτικό χωρίς μόνιμη και σταθερή εργασία, με συνεχείς μετακινήσεις σε 2,3 και 4 σχολεία για τη συμπλήρωση ωραρίου, με περιορισμένα μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα , όπως το ζήσαμε με τους συναδέλφους αναπληρωτές και όχι μόνο ,φαινόμενο  το οποίο θα γενικευτεί με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου για μαζικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης από τα δημοτικά σχολεία  μέχρι τα ΔΙΕΚ.

Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η ΔΔΕ Χανίων , η οποία με κάθε τρόπο προωθεί και μάλιστα με περίσσιο ζήλο αυτές τις πολιτικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κατάργηση του τομέα Οικονομίας – Διοίκησης –παρά τη δημόσια διαφωνία- των συλλόγων διδασκόντων και της ΕΛΜΕ Χανίων, ενέργεια που κινούμενη στη μνημονιακή λογική της εξοικονόμησης πόρων πλήττει όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σ' αυτά τα σχολεία, αλλά πολύ περισσότερο τους μαθητές που φοιτούν σ' αυτά και τις οικογένειές τους. Επιπλέον, με τις πρακτικές της δημιουργεί μία τεράστια βιομηχανία υπεράριθμων , -παρά την καταγγελία μας στην παράσταση διαμαρτυρίας -φτάνοντας στο πρωτοφανή αριθμό των 150 υπεράριθμων συναδέλφων, χωρίς να υπολογίζονται οι δεκάδες συνάδελφοι που παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και περιμένουν χρόνια τώρα την τοποθέτηση τους. Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι «ταχυδακτυλουργικές» ενέργειες αλλοίωσης του αριθμού τμημάτων στα σχολεία του νομού ,στη λογική συγχώνευσης τμημάτων,  στοίβαγμα των μαθητών σε 27 τμήματα με τις όποιες συνέπειες έχουν όλα αυτά στην εκπαιδευτική διαδικασία και στις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών αλλά και στην κατάργηση των λιγοστών προσλήψεων αναπληρωτών. Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου οι συνάδελφοι δεν είχαν ενημέρωση από Διευθυντές για τα κενά και πλεονάσματα του σχολείου τους.

Συνάδελφοι – συν/σες

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Χανίων  εκφράζει την αποφασιστικότητα του για να προασπίσει ο κλάδος συνολικά τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, την ανάγκη των  μαθητών να παρακολουθούν μαθήματα της ειδικότητας και της ομάδας προσανατολισμού που επιθυμούν σε ολιγομελή τμήματα σε σχολεία με πλήρη υλικοτεχνική υποδομή. Επιπλέον το ΔΣ τονίζει την ανάγκη το συνδικάτο και ο κλάδος συνολικά να προασπίσουμε το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία όλων των συναδέλφων  με ταυτόχρονη αποτροπή της κατάργησης των οργανικών θέσεων και της γενίκευσης της ελαστικής εργασίας.

Το ΔΣ αποφάσισε:

1.           Την οργάνωση παράστασης διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Χανίων την Παρασκευή  29 Ιουλίου στις 09:00 πμ, την ώρα που έχει συγκληθεί συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ

2.            Την ανάληψη  κοινών πρωτοβουλιών με τις  ΕΛΜΕ Κρήτης, τα σωματεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τους συλλόγους γονέων, τους μαθητές και τους φοιτητικούς συλλόγους για την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης,  τις μορφωτικές  ανάγκες  των παιδιών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

3.            Την σύγκληση ανοικτής σύσκεψης με τους συναδέλφους που είναι υπεράριθμοι ή βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.

4.            Την οργάνωση το Σεπτέμβρη έκτακτης ΓΣ του σωματείου με στόχο να κινηθεί ο κλάδος συντεταγμένα, να αναλάβει επιτέλους η ΟΛΜΕ τις τεράστιες ευθύνες της και να προχωρήσουμε αποφασιστικά σε ένα γύρο   αγωνιστικής διεκδίκησης .

5.            Την ανάληψη πρωτοβουλίας μαζί με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία , εργατικά σχήματα, συλλογικότητες, επιτροπές ανέργων  του Ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα για να μπορέσει το συνδικαλιστικό και εργατικό κίνημα να αντιμετωπίσει τις επερχόμενες ανατροπές στο σύνολο των εργασιακών σχέσεων, τον νέο συνδικαλιστικό νόμο κλπ που προωθεί η κυβέρνηση στα πλαίσια των μνημονιακών της δεσμεύσεων, ξεπερνώντας τα όρια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας.

Σε κάθε περίπτωση το ΔΣ δηλώνει ότι δεν θα ανεχθούμε την επόμενη περίοδο -στα πλαίσια των τοποθετήσεων των συναδέλφων- την  μαζική μετακίνηση συναδέλφων (μόνιμων και αναπληρωτών) σε 3 και 4 σχολεία. Οι προωθούμενες αλλαγές είναι τόσο βίαιες που δεν υπάρχουν περιθώρια για ατομικές λύσεις. Η ανάγκη συσπείρωσης όλων των συναδέλφων στο σωματείο είναι βασική προϋπόθεση για την ανατροπή της κατάστασης. Η επερχόμενη αντεργατική μεταρρύθμιση θα επιδράσει στο σύνολο την υπηρεσιακής μας ζωής (ευελιξία, κινητικότητα, μερική απασχόληση, αξιολόγηση και αυτά σε συνθήκες χτυπήματος της συνδικαλιστικής δράσης). Σε αυτές τις συνθήκες είναι ανάγκη να προβάλουμε το σύνολο των αιτημάτων μας, να οργανώσουμε τη δική μας πάλη.

Το ΔΣ θα συνεδριάσει τακτικά την 1 Σεπτεμβρίου και έκτακτα όποτε κριθεί αναγκαίο και ανάλογα με τις εξελίξεις.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ηλικιωμένος εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται
Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται