Thumbnail
Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Άρτεμις Κλιάφα (6974750410) και Δινοπούλου Βαγγελίτσα (6975308409)

Να πάρει τώρα απόφαση το ΔΣ της ΔΟΕ για απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών, προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων)

Οι Παρεμβάσεις – Κινήσεις –Συσπειρώσεις είχαμε θέσει επιτακτικά στις Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου και στην 87η Γενική Συνέλευση το θέμα της λήψης απόφασης για απεργία – αποχή από τις αξιολογικές διαδικασίες του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας).  Με ευθύνη των ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΑΕΕΚΕ, ΕΡΑ στο συνέδριο δεν υπήρξε η πολιτική βούληση να καταληχθεί απόφαση για τη μεγάλη αυτή μάχη και παραπέμφθηκε το θέμα στο Δ.Σ. της ΔΟΕ. 

Την Τετάρτη 4 Ιουλίου συνεδρίασε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με ένα από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης την απεργία–αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος 4547/2018. Οι Παρεμβάσεις-Κινήσεις -Συσπειρώσεις καταθέσαμε την παρακάτω πρόταση, την οποία είχαμε διατυπώσει και στην 87η Γ.Σ.:

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ κηρύσσει απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων).

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κλπ) ως μια εσωτερική δημοκρατική συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής ώστε να δώσουμε νικηφόρα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Κανένας εκπαιδευτικός σε ρόλο αξιολογητή, κανένας να μην αποδεχτεί την αξιολόγησή του.

Θεωρούμε ότι η πρότασή αυτή, παρ’ όλο που δεν εκφράζει τη συνολική μας θέση για την αξιολόγηση, ωστόσο μπορεί να αποτελέσει την ελάχιστη γραμμή συμφωνίας για να υπάρξει απόφαση και ο κλάδος τον Σεπτέμβρη να δώσει νικηφόρα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. 

Η συνεδρίαση του Δ.Σ. δεν κατέληξε για άλλη μια φορά σε απόφαση. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης διαφάνηκε ότι ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΑΕΕΚΕ, ΕΡΑ υπεκφεύγουν και δεν συγκεκριμενοποιούν τη μορφή της απεργίας αποχής από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (προγραμματισμός-αποτίμηση με βάση τον νόμο 4547/18) ενώ αποδέχονται να προκηρυχθεί απεργία-αποχή από την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης. Αποτελεί δικαιολογία η αναμονή των υπουργικών αποφάσεων που θα συγκεκριμενοποιούν τον τρόπο εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης. Η ουσία δεν θα αλλάξει. Όλες οι συνδικαλιστικές δυνάμεις γνωρίζουν καλά ότι το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει με κάθε τρόπο να διαμορφώσει κουλτούρα αξιολόγησης μέσα στις σχολικές μονάδες, ότι αποτελεί μνημονιακή δέσμευση και προαπαιτούμενο των δανειστών, ενώ ο ΟΟΣΑ την θεωρεί αναγκαία προϋπόθεση για «ένα λαμπρό μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης». Έχει τεράστια σημασία λοιπόν, η αγωνιστική απάντηση του συνδικάτου να είναι άμεση, σαφής και αποφασιστική χωρίς υποσημειώσεις και «ναι μεν αλλά…».

Με τις διατυπώσεις που προτείνουν οι ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΚΕ-ΕΡΑ, παραπέμπουν την απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων και τη θέτουν υπό αίρεση ανάλογα με τις αξιολογικές φόρμες που θα προταθούν από το υπουργείο. Με τον τρόπο αυτό αφήνουν εκτεθειμένο τον κλάδο, προσφέροντας χρόνο στην κυβέρνηση να σχεδιάσει την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της δίνουν μήνυμα δισταγμού, ταλάντευσης και αναμονής χειρισμών με βάση τις υπουργικές αποφάσεις. 

Ειδικά οι ΔΗΣΥ, ΕΡΑ και ΑΕΕΚΕ τοποθετήθηκαν στο ΔΣ ξεκάθαρα υπέρ μιας «καλής» αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης, χωρίς φυσικά να μπορούν να εξηγήσουν ποια είναι αυτή η διαβόητη «καλή αξιολόγηση» που κανείς δεν την έχει ακόμα ανακαλύψει! Ταυτόχρονα, αποκρύβουν συνειδητά ότι η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης οδήγησε παντού σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων, την λειτουργία των σχολικών μονάδων με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας, κατέστρεψε το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα, άνοιξε τον δρόμο για την είσοδο γονέων και δήμων σε αυτό, με συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό έργο. 

Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ δηλώνουμε ότι η συζήτηση δεν γίνεται σε κενό χρόνο. Ο κλάδος πρέπει να διατυπώσει θέση για τον συγκεκριμένο νόμο και τις διατάξεις που προβλέπει, να πάρει απόφαση για απεργία – αποχή απέναντι σε αυτές. Καλούμε για άλλη μια φορά το Δ.Σ. της ΔΟΕ να συνταχτεί και να ακολουθήσει την ίδια στάση με τους συλλόγους εκπαιδευτικών που έχουν πάρει απόφαση για απεργία-αποχή και να διαμορφώσει τις αναγκαίες συνθήκες προετοιμασίας. 

Σε κάθε περίπτωση, το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όπως ακριβώς κάνει εδώ και 21 χρόνια με ψηφισμένο νόμο για την αξιολόγηση που ποτέ δεν εφαρμόστηκε, θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του απέναντι στη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τη ΝΔ και σε όλα τα συστημικά κόμματα που προωθούν την αξιολόγησης και συνολικά τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις των Ε.Ε.-Ο.Ο.Σ.Α.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
georgiadis
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»
«Δεν έγινε ένα έγκλημα, όπως λένε από το πρωί έως το βράδυ. Ο Καραμανλής ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Ο Μητσοτάκης ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Άρα,...
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»