Thumbnail
Με αφορμή την εθελοντική εργασία για τους εκπαιδευτικούς και την πορεία που "οδήγησε" σ' αυτό το σημείο.

Σε εικόνα οργανωμένου «σχεδίου» παραπέμπει  η στάση της κυβέρνησης απέναντι στους εκπαιδευτικούς το τελευταίο χρονικό διάστημα, με τις εντυπωσιακές δηλώσεις από κυβερνητικά χείλη και με στόχο-αποκορύφωμα την εθελοντική εργασία σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η διαδικασία της πλήρους απαξίωσης και της στέρησης ακόμα και βασικών στοιχείων αξιοπρέπειας προς  εκπαιδευτικούς ξεκίνησε από τις πρώτες διαθεσιμότητες το καλοκαίρι του 2013, και κορυφώθηκε για να ολοκληρωθεί με την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου το περασμένο καλοκαίρι από έναν έμπειρο στην διαχείριση της εξουσίας υπουργό και την ομάδα του.

Ποιά όμως φαίνεται να είναι τα βασικά σημεία το γενικού ιστορικού της παραπάνω διαδικασίας?

  • Ακόμα… περιμένουν οι εκπαιδευτικοί (1,5 χρόνια μετά) που δεν απορροφήθηκαν από την διαθεσιμότητα σε θέσεις εργασίας παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης πως δεν θα γίνουν απολύσεις.
  • Ύστερα ακολούθησε η καταστρατήγηση των όρων και προϋποθέσεων και της ίδιας της εγκυκλίου 2014-2015 του Υπουργείου για τις αποσπάσεις των μόνιμων. (http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2014/140620_apospaseis_pyspe.pdf) Τα κοινωνικά κριτήρια που αποτελούν από τον Νόμο του 1986 έως σήμερα την προϋπόθεση για αποσπάσεις  από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ όπως και η μοριοδότηση αγνοήθηκαν και  προτάθηκε ως αιτιολογία η κάλυψη κενών σε  ελλειμματικές  εκπαιδευτικές περιφέρειες. Ποιά όμως κενά κάλυψε ο υπουργός; Προφανώς η κάλυψη έγινε “επιλεκτικά” μιας και σύμφωνα με τις κατά καιρούς ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ όσο και της ίδιας της ηγεσίας του υπουργείου  τα κενά δεν καλύφθηκαν και δεν πρόκειται να καλυφθούν για το σχολικό έτος 2014-2015. Παράλληλα λειτούργησε η άρνηση αποδοχής των αιτήσεων παραίτησης λόγω συνταξιοδότησης, στερώντας σε εκπαιδευτικούς  κατοχυρωμένα τους δικαιώματα.
  • Λίγο μετά… το θέμα των παιδεραστών - εκπαιδευτικών και η σχετική τροπολογία για την αλλαγή του Πειθαρχικού κώδικα στη Βουλή. http://www.news.gr/ellada/ekpaidefsh/article/183994/h-tropologia-gia-to-peitharhiko-ton-ekpaideftikon.html.  Το ζήτημα δεν ήταν η τροπολογία αλλά η δημοσιότητα και η έμφαση που έδωσε στην υπόθεση η ηγεσία του Υπουργείου. Με επικοινωνιακού τύπου στιγματισμό έμοιαζε η όλη δημοσιότητα του θέματος χωρίς να παρουσιάζονται πραγματικά στοιχεία όπως το ποσοστό των παιδεραστών εκπαιδευτικών σε σχέση με τα ποσοστά παιδεραστών σε άλλα επαγγέλματα ή εκτιμήσεις για το πόσο κινδυνεύει ένα παιδί  στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης σε σχέση με άλλους χώρους(γυμναστήρια, παιδικές χαρές, χώρους αναψυχής, δραστηριότητες, οικογενειακό περιβάλλον κ.λ.π.).
  • Έμφαση δόθηκε φυσικά και στην προγραμματισμένη αξιολόγηση και την δημιουργία  του σώματος των «Ράμπο της Αξιολόγησης» (Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας, ΑΔΙΠΠΔΕ)που θα κρίνει την επάρκεια και το έργο των εκπαιδευτικών από μια ηγεσία υπουργείου στο οποίο κορυφαίος σύμβουλος έχει τον τίτλο του βασικού του πτυχίου στις Τουριστικές Επιχειρήσεις. http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youpress.gr
  • Μετά «έσκασε» από το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης η μεγάλη έξοδος κεφαλαίων.  Έξοδος κεφαλαίων στο εξωτερικό από εκπαιδευτικούς! Πάλι επικοινωνιακός ο χειρισμός, χωρίς πραγματικά στοιχεία. Ποιά είναι η οικονομική κατάσταση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών? Αν πρόκειται για εύπορες οικογένειες με περιουσία και έσοδα από άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες ? Τι ποσοστό ανήκει σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα? Τι συμμετοχή έχουν οι εκπαιδευτικοί στο τελικό ποσό των εμβασμάτων? Ποιά είναι τα ονόματα αυτών των εκπαιδευτικών? Τα ονόματα δεν πρόκειται να δημοσιευθούν  γιατί δεν πρόκειται για παράνομη δραστηριότητα παρά για προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων από την κυβέρνηση.
  • Μόνο, κερασάκι στην τούρτα ή φυσικό επακόλουθο της πιο πάνω επικοινωνιακής «εκστρατείας» μπορεί να είναι- μετά την απαξίωση- το «κάλεσμα» προς εθελοντική εργασία με αμοιβή μόρια για μια πιθανή μελλοντική πρόσληψη με αξιοκρατικές(?) μεθόδους φυσικά. Και όλα αυτά μετά τις διαρροές από το ΥΠΕΠΘ στις αρχές τις σχολικής χρονιάς για «άνοιγμα» των μόνιμων προσλήψεων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η παραπάνω πορεία ανακοινώσεων και δράσεων του Υπουργείου και κυρίως μέσα από τα ΜΜΕ και τα ηλεκτρονικά Μέσα θυμίζει έντονα σε έναν κοινωνικό επιστήμονα που δεν είναι εκπαιδευτικός  επικοινωνιακές πρακτικές που έχουν σκοπό την διαμόρφωση και τον επηρεασμό της κοινής γνώμης αλλά και την κάμψη του ηθικού μιας ολόκληρης επαγγελματικής ομάδας.

Αννα-Μαρία Τσαρουχά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα