Thumbnail
(ή για την εκλογή διευθυντών στα σχολεία)

Φτώχεια, δουλειά-λάστιχο, αξιολόγηση και… δημοκρατία!

(ή για την εκλογή διευθυντών στα σχολεία)

Όλα τα είχαμε… η εκλογή διευθυντών μας έλειπε! Ενώ η δουλειά μας έχει γίνει λάστιχο, ενώ είμαστε πρακτικά ανασφάλιστοι και με μισθούς στα όρια της επιβίωσης, ενώ ολοένα αυξάνουν τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, ενώ τα σχολεία λειτουργούν με άθλιους όρους, η κυβέρνηση αποφάσισε πως πρέπει -επειγόντως- να εκλέξουμε-μοριοδοτήσουμε τους νέους διευθυντές και μέσω αυτών τους νέους ΔΙΔΕ!!

Συναδέλφισες και συνάδελφοι

Δεν είναι κακόγουστο αστείο, ούτε καν κίνηση αποπροσανατολισμού. Είναι πολιτική επιλογή με συγκεκριμένες σε βάρος μας στοχεύσεις. Επισημαίνουμε τα πιο βασικά: 

  1. Μετά την επιλογή Διευθυντών, οι νέοι διευθυντές στη συνέχεια θα αναδείξουν τους νέους διευθυντές εκπαίδευσης. Με την εμπλοκή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία μοριοδότησης διευθυντών, νομιμοποιείται όλος ο μηχανισμός διοίκησης της εκπαίδευσης. Η πυραμίδα Διοίκησης θα έχει πια την έγκριση της βάσης των εκπαιδευτικών!
  2. Η Διοίκηση αυτή θα συνεχίσει όπως έχει γίνει φανερό την εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής της λιτότητας, της αδιοριστίας και των ταξικών φραγμών. Την πολιτική της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ.
  3. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση   προχωρά σε αξιολόγηση όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Ήδη δημοσιεύτηκε το σχέδιο νόμου με βαριά και ενισχυμένη «αυτοαξιολόγηση» για τους εκπαιδευτικούς. Ενώ ο Κατρούγκαλος έχει σπεύσει να δηλώσει πως οι «καλοί» εκπαιδευτικοί θα ανταμείβονται με ταχεία βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Αυτή τη «νέα» αξιολόγηση θα κληθεί να εφαρμόσει η νέα διοικητική πυραμίδα έχοντας και  την «έγκριση» των εκπαιδευτικών! Ενώ επιπλέον  εμπλέκοντας τους εκπαιδευτικούς σε μηχανισμούς αξιολόγησης, αμφισβητούν ένα ηθικό επιχείρημα άρνησης της αξιολόγησής τους.
  4. Η εμπλοκή του κλάδου στη διαδικασία αξιολόγησης των διευθυντών εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που ευνοεί όλους τους μηχανισμούς και τις καταστάσεις, που -παρά τα φαινόμενα- στην πραγματικότητα διαλύουν τη δημοκρατία στα σχολεία. Ήδη οι νυν διευθυντές έχουν κάνει «τα κουμάντα τους» προσπαθώντας να προσεγγίσουν ψηφοφόρους. Παλιές «αυλές» ενεργοποιούνται και νέες ετοιμάζονται. Η κοινοβουλευτικοποίηση των σχέσεων σε επίπεδο συλλόγου διδασκόντων ανατινάζει την έννοια της συναδελφικότητας.
  5. Η συμμετοχή στη διαδικασία εκλογής νομιμοποιεί έμμεσα τη μισητή διαδικασία συνέντευξης όπου οι εκπαιδευτικοί θα υποβάλουμε τις ερωτήσεις.
  6. Συνολικά, σε αντίθεση με την καλλιεργούμενη ευφορία, η συμμετοχή στη διαδικασία, στην πραγματικότητα ανοίγει πολλές κερκόπορτες, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν ενάντια στον κλάδο σε μια επόμενη φάση που η επίθεση θα κλιμακωθεί.

Συναδέλφισες και συνάδελφοι

Υπηρετώντας αυτό το πλαίσιο ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ δεν «λένε κουβέντα» για το τι είναι αυτή η ξαφνική «έκρηξη δημοκρατίας» που μας βρήκε. Αλλά βέβαια στο «παρασκήνιο» οργιάζουν οι κινήσεις κατάληψης θέσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι ακολουθεί η εκλογή του Προϊσταμένου της ΔΙΔΕ όπου η αντιπαράθεση και τα «διλήμματα» ανάμεσα στα «έμπειρα στελέχη» από τη μια και τους «δημοκράτες αγωνιστές» από την άλλη θα κορυφωθούν αλλά και ενδεχομένως θα «ανακατευτούν»!

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών είναι χωρίς κεντρική και επίσημη θέση –πρόταση για τη στάση που πρέπει να τηρήσουν οι εκπαιδευτικοί σε αυτή τη διαδικασία. Επιχειρεί να μαζέψει εκλογικά τη δυσαρέσκεια ενός κόσμου με «ευελιξία», αλλά δεν θέλει και δεν μπορεί να δεσμευτεί σε μια ανοιχτή αντιπαράθεση στη συνδιαχειριστική λογική,  γιατί αυτή η λογική αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της πολιτικής του.

Αλλά και η πλειοψηφία της Δημοκρατικής Συσπείρωσης, δυστυχώς, παραμένει από αμήχανη έως θετικά τοποθετούμενη απέναντι σε αυτή την κυβερνητική επιλογή. Αρνείται να στηρίξει μια κατεύθυνση αποκάλυψης και εναντίωσης αυτής της επιλογής και πριμοδοτεί επικίνδυνες για το σωματείο και τον κλάδο αυταπάτες, αναζητώντας, σε αυτές τις συνθήκες, «άλλο πλαίσιο» για τις αρμοδιότητες των διευθυντών και των συλλόγων διδασκόντων.

  

Με βάση όλα αυτά αλλά και γιατί:

Α. Δημοκρατία για τους εκπαιδευτικούς και το κίνημα τους, δεν είναι η εμπλοκή του σωματείου και του κλάδου στην έγκριση της διοικητικής πυραμίδας και μάλιστα όταν διατηρείται (και όπως όλα δείχνουν θα γίνει βαρύτερο) το πλαίσιο της φτώχειας, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, της καταργημένης ουσιαστικά ασφάλισης-περίθαλψης, των εξοντωτικών εργασιακών σχέσεων (πολλαπλά σχολεία, ωράριο κλπ), του πετσοκόμματος των δαπανών ακόμα και για τα στοιχειώδη λειτουργικά έξοδα των σχολείων αλλά και το πλαίσιο των ταξικών φραγμών της Εκπαίδευσης.

Β. Ο δρόμος της υπεράσπισης και της διεκδίκησης των δικαιωμάτων των Εκπαιδευτικών, δεν περνάει μέσα από την «συνεννόηση –απορρόφηση» των σωματείων μας από τη Διοίκηση, τα συμφέροντα και τις πολιτικές του συστήματος που αντικειμενικά αυτή υπηρετεί. Ο δρόμος αυτός περνάει μέσα από μαζικά και αγωνιστικά σωματεία που θα  δυναμώσουν  την πάλη τους ενάντια στα μέτρα και στην πολιτική του συστήματος.

Γ. Η καθημερινότητα μας στα σχολεία δεν θα αλλάξει και δεν θα βελτιωθεί αν διαιρεθούμε σε ομάδες υποστήριξης υποψηφίων προσθέτοντας μια ακόμα στις τόσες διαιρέσεις που μας έχουν επιβάλλει και καλλιεργήσει άνωθεν. Η καθημερινότητα μας δεν θα αλλάξει αν εκλεγεί ο «επιθυμητός» υποψήφιος ενώ θα μένουν ίδιοι και χειρότεροι οι όροι της δουλειάς μας, και της λειτουργίας των σχολείων. Ενώ θα μένει ίδια και χειρότερη  η κοινωνική κατάσταση και με όσα αυτή συνεπάγεται για τους μαθητές μας. Η καθημερινότητα μας θα αλλάξει αν αποκαταστήσουμε την ενότητα μας και τη συναδελφικότητα μας στο επίπεδο που της πρέπει, απέναντι και ενάντια στην πολιτική και τους φορείς που μας δυναστεύουν.

  • Θεωρούμε και προτείνουμε πως είναι ανάγκη να απορρίψουμε αυτό το κυβερνητικό μέτρο.
  • Να αρνηθούμε να γίνουμε ψηφοφόροι-στυλοβάτες της διοικητικής πυραμίδας, να αρνηθούμε τη  συμμετοχή μας στις εκλογές διευθυντών.
  • Καλούμε τους συναδέλφους σε αποχή από την εκλογική διαδικασία της 19 Ιούνη.

Αντώνης Αρχοντούλης - Νίκος Παπαβασιλείου

Σάμος 11-6-15  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φυσικός Βαρβακείου για το θέμα της Φυσικής των Πανελληνίων: Eάν ο Π. Πολάκης δεν ανακαλέσει θα κινηθώ νομικά

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis20150905.jpg
Πανελλαδικές 2024: Πτώση βάσεων από Φυσική, Ιστορία - Ανάλυση για όλα τα πεδία
Με βάση τον υψηλό πήχη δυσκολίας των φετινών θεμάτων, εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι δύσκολα οι περιζήτητες σχολές θα διατηρήσουν τις βάσεις τους και...
Πανελλαδικές 2024: Πτώση βάσεων από Φυσική, Ιστορία - Ανάλυση για όλα τα πεδία