Thumbnail
Ζητούμε από μαθητές και γονείς να στηρίξουν τις προσπάθειές μας για μια δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ  ΕΝΩΣΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Με πρόσκληση της Ένωσης Πτυχιούχων Αγγλικής Φιλολογίας Ηρακλείου- ΕΠΑΦΗ  πραγματοποιήθηκε στις 11/09/2013 στο 3ο ΓΕΛ Ηρακλείου συνάντηση των εκπαιδευτικών ΠΕ06. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν μαζική, καθώς συμμετείχαν συνάδελφοι και από άλλες διοικητικές ενότητες. Συζητήθηκαν τα προβλήματα που ενέκυψαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εξαιτίας της μείωσης  των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας στα ωρολόγια προγράμματα σε Ημερήσιο και Εσπερινό Γυμνάσιο, Λύκειο και ΕΠΑΛ, της αύξησης του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών και τις β’ αναθέσεις μαθημάτων.

Η δραστική μείωση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αιφνιδίασε τους διδάσκοντες πανελληνίως, καθώς  βρίσκεται διαμετρικά αντίθετη με τις προηγούμενες προτάσεις που είχαν κατατεθεί κατά τη διάρκεια των διαβουλεύσεων σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών σε Γυμνάσια και Λύκεια. Η πάγια θέση του κλάδου για αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε Γυμνάσιο/Λύκειο, ώστε να υπάρχει σύνδεση Δημόσιου Σχολείου και Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας δεν λαμβάνεται υπόψη, αλλά αντίθετα υπονομεύεται με το χειρότερο δυνατό τρόπο. Οι ώρες διδασκαλίας όχι μόνο δεν ενισχύονται αλλά κατακρεουργούνται στο βωμό του ‘Νέου Σχολείου’.

Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Σύμφωνα με μελέτη της Eurostat, σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό δίκτυο Eurydice (edition 2012), η αγγλική γλώσσα διδάσκεται σε 14 χώρες της Ευρωζώνης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όμως, σε αντίθεση με τις λοιπές χώρες της ΕΕ που διαθέτουν 100+ ώρες διδασκαλίας ανά σχολικό έτος στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (423 στο Λουξεμβούργο!), το νέο πρόγραμμα σπουδών που θα εφαρμοσθεί από φέτος προσπαθεί να συρρικνώσει τις ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών στις 60 (στην καλύτερη περίπτωση)! Σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, οι ώρες που διατίθενται στην διδασκαλία της Αγγλικής είναι πενιχρές:

 

A

B

Γ

Γυμνάσιο

2

2

2

Γενικό Λύκειο

2

2

2

ΕΠΑΛ

2

1

0

Εσπερινό ΕΠΑΛ

0

1

0

Σε μια εποχή βαθιάς οικονομικής κρίσης, τη στιγμή που το εισόδημα του Έλληνα γονιού ολοένα και στερεύει, το Υπουργείο Παιδείας βάζει άλλη μια τρικλοποδιά στην προσπάθεια του κλάδου για σύνδεση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας με την Δημόσια Εκπαίδευση. Είναι ξεκάθαρο ότι οι 2 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για την εκμάθηση της γλώσσας σε επίπεδο Β2 (lower) για την Γ’ Γυμνασίου και Γ1 / Γ2 για την A’ και Β’ Λυκείου, όπως προβλέπεται από το νέο  ΕΠΣ- ΞΓ (Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες) στρέφοντας τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση για την απόκτηση των παραπάνω πιστοποιήσεων. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί του Δημόσιου Σχολείου, όλοι/ες κάτοχοι Πανεπιστημιακών πτυχίων, και πολλοί/ες από αυτούς/ες κάτοχοι μεταπτυχιακών & διδακτορικών τίτλων σπουδών ‘εξουδετερώνονται’ ως ανεπαρκείς για να προσφέρουν στα παιδιά του ελληνικού λαού γνώσεις που να οδηγούν και σε πιστοποιήσεις. 

Οι προθέσεις του υπουργείου γίνονται ακόμα πιο σαφείς με το ‘παιχνίδι’ της β’ ανάθεσης. Κατά την διάρκεια της ίδιας εβδομάδας κριθήκαμε ανεπαρκείς να διδάξουμε το μάθημα της Ιστορίας, απόφαση που ανετράπη εν μία νυκτί (!) και μόνο για ένα σχολικό έτος. Και το θέατρο του παραλόγου συνεχίζεται με την αλλαγή στην ανάθεση του μαθήματος του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, για την διδασκαλία του οποίου οι πλέον καταρτισμένοι είναι οι απόφοιτοι των ξενόγλωσσων φιλολογιών. Παρόλα αυτά, όλοι οι ξενόγλωσσοι κλάδοι εξαιρούνται της ανάθεσης του μαθήματος.

Το τελικό χτύπημα στον κλάδο δόθηκε στις 13/08/2013, με την υπουργική απόφαση που έκρινε αυθαίρετα υπεράριθμους εκατοντάδες συναδέλφους πανελλαδικά, μη λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που κατέθεσαν τα ΠΥΣΔΕ όλης της χώρας. Η δημιουργία πλασματικών πλεονασμάτων ώθησε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στην υποχρεωτική μετάταξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες και χωρίς την δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στα Δημοτικά σχολεία.

Τέλος, η ανακοίνωση των αποσπάσεων για το τρέχον σχολικό έτος ήρθε να εδραιώσει τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας για υποβάθμιση της ξενόγλωσσης παιδείας στο Δημόσιο Σχολείο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι κλάδοι των ξένων γλωσσών εξαιρέθηκαν παντελώς από τις αποσπάσεις ΠΥΣΔΕ προς ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ προς ΠΥΣΠΕ. Η εξαίρεση αυτή έχει οδηγήσει στην περαιτέρω οικονομική αποδυνάμωση εκατοντάδων συναδέλφων.

Ζητούμε από μαθητές και γονείς να στηρίξουν τις προσπάθειές μας για μια δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Ζητούμε τον σεβασμό στον μαθητή και στις ανάγκες του, με στήριξη του εκπαιδευτικού σε αυτή την δύσκολη στιγμή για το Ελληνικό Σχολείο.

Για το  ΔΣ ΕΠΑΦΗ

 

Παπαϊωάννου Μαρία

Βλαζάκη Παρασκευή 

Φανουράκης Γιώργος

Πρωτογεράκη Μαρία

Παχιαδάκη Ελευθερία

Λάλου Μαρία

Κρουσταλλίδου Στέλλα

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
papei_9.jpg
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων