Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Χανίων

ΘΕΜΑ: ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΧΑΛΙΚΙΟΥ ΑΠΟ ΑΥΛΗ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 30ού-31ου

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Χανίων καλεί κάθε αρμόδιο (Υπουργείο, Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, Δήμο Χανίων) να απομακρύνουν άμεσα το χαλίκι από την αυλή των Νηπιαγωγείων που πρόσφατα μεταφέρθηκαν στο νέο κτήριο της οδού Γκερόλα.

Η μεταφορά των νηπιαγωγείων αυτών από τον υπόγειο χώρο όπου στεγάζονταν στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου ήταν χρόνιο αίτημα του Συλλόγου μας και της τοπικής κοινωνίας και καλώς έγινε. Όμως δεν πρέπει να μείνει στη μέση, επιτρέποντας μια απαράδεκτη κατάσταση στην αυλή των νηπιαγωγείων, με χαλίκι το οποίο είναι άκρως επικίνδυνο, ιδιαίτερα για τα μικρότερα παιδιά, καθώς μπορεί να το βάλουν στο στόμα ή να το φάνε, να το πετάξουν το ένα στο άλλο, ή να χτυπήσουν πέφτοντας πάνω σε αυτό.

Είναι απορίας άξιον πώς δεν βρέθηκε κανείς να σκεφτεί είτε αυτά τα απλά πράγματα, είτε να ρίξει μια ματιά στις επίσημες προδιαγραφές της Ελληνικής Πολιτείας για τα νηπιαγωγεία, που προβλέπουν ότι «ιδανικό δάπεδο για την αυλή του Νηπιαγωγείου είναι το στρωμένο με άμμο ή γκαζόν με διαβάσεις πλακόστρωτες» κι ακόμη ότι «το κτήριο του Νηπιαγωγείου πρέπει να περιβάλλεται από κήπο και αυλή στα οποία να επικρατεί το πράσινο». (Δείτε αναλυτικά και στο τέλος του κειμένου)

Επειδή βλέπουμε αυτά τα βασικά να αγνοούνται όχι μόνο στα παλιότερα Νηπιαγωγεία αλλά και σε νέα κτήρια όπως στην οδό Γκερόλα, ο Σύλλογός μας θα δωρίσει από ένα αντίγραφο του Οδηγού Μελετών για τα Διδακτήρια όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ) στην Περιφερειακή Ενότητα των Χανίων και στο Δήμο Χανίων, έτσι ώστε από δω και στο εξής οι προβλεπόμενες προδιαγραφές να τηρούνται και να μη γίνονται εκπτώσεις σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την υγιεινή αλλά και τη δημιουργία κατάλληλων παιδαγωγικά χώρων, σε βάρος των παιδιών μας.

Τέλος, επισημαίνουμε ότι η Πολιτεία σε όλες της τις μορφές (κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος) πρέπει να ξεκινήσουν μεγάλη εκστρατεία αναμόρφωσης των σχολικών χώρων έτσι ώστε να τηρούνται πλέον οι προβλεπόμενες προδιαγραφές, να γίνουν οι χώροι ανθρώπινοι κι ελκυστικοί, να μπει πράσινο και να τηρούνται όλοι οι κανονισμοί ασφάλειας κι υγιεινής. Ιδιαίτερη δε μέριμνα πρέπει να δοθεί και στη δυνατότητα πρόσβασης παιδιών με ειδικές ανάγκες σε όλους τους σχολικούς χώρους.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                                                                                          Ο Γενικός Γραμματέας

 

Φώτης Ποντικάκης                                                                                Αθανάσιος Σακελλαρίδης

 

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

(ΟΣΚ, 2008)

Για τα Νηπιαγωγεία, σελίδες 31-32:

«Αύλειος χώρος

Η κατάλληλη διαμόρφωση του αύλειου χώρου έχει σαν βασικό παιδαγωγικό στόχο, την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, χωρίς να παραγνωρίζεται ότι στον χώρο αυτό υπηρετούνται κυρίως οι κινητικές ανάγκες των παιδιών, η εκτόνωση και αποφόρτιση τους.

Το κτίριο του Νηπιαγωγείου πρέπει να περιβάλλεται από κήπο και αυλή στα οποία να επικρατεί το πράσινο.

Ένα τμήμα θα πρέπει να είναι στεγασμένο ώστε να επιτρέπει τα παιγνίδια με όλες τις καιρικές συνθήκες.

Βασικό μέλημα του μελετητή και κατασκευαστή είναι η δενδροφύτευση της αυλής με οπορωφόρα, αναρριχώμενα και άλλα δένδρα και φυτά.

Ιδανικό δάπεδο για την αυλή του Νηπιαγωγείου είναι το στρωμένο με άμμο η γκαζόν με διαβάσεις πλακόστρωτες.

Ο αύλειος χώρος πρέπει να είναι διαμορφωμένος έτσι που να αποτελεί επέκταση των εσωτερικών χώρων παιγνιδιού του Νηπιαγωγείου και να δίνει στα παιδιά φυσική και πνευματική παρόρμηση.

Το μεγαλύτερο τμήμα του αύλειου χώρου θα πρέπει να βρίσκεται συγκεντρωμένο προς την μία πλευρά του οικοπέδου, διότι έτσι διευκολύνει τις νηπιαγωγούς να παρακολουθούν καλύτερα τα νήπια.

Ο αύλειος χώρος έχει ανάγκη περίφραξης. Η περίφραξη αυτή, θα πρέπει να κατασκευάζεται με φυσικά υλικά όπως πέτρα, ξύλα, δικτυωτό, κορμούς δένδρων, μπορεί δε να ομορφύνει με αναρριχώμενα φυτά.

Στον αύλειο χώρο πρέπει να προβλέπεται ένα τμήμα ακαλλιέργητο για να μπορούν τα μεγαλύτερα παιδιά να ασχοληθούν με την καλλιέργεια κάποιων φυτών.

Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί για την επίστρωση της αυλής δεν πρέπει να έχει ανοικτό χρώμα, γιατί η λάμψη που δημιουργείται όταν υπάρχει ήλιος κουράζει τα μάτια τους.

Μέσα στον αύλειο χώρο θα πρέπει να υπάρχουν στοιχεία περιπέτειας, όπως ανισοσταθμίες, μικρά τούνελ, ξύλινα σπιτάκια, αμμοδόχοι, κούνιες, τσουλήθρες, τραμπάλες, κατασκευές αναρρίχησης, τα οποία εξάπτουν την φαντασία των παιδιών και βοηθούν στην απόκτηση εμπειριών .

Ακόμη ο αύλειος χώρος πρέπει να περιλαμβάνει παγκάκια, κιόσκια, βρύσες καθώς και κάποια χτιστά τραπεζάκια.»           


Σύλλογος ΠΕ Χανίων

Χανιά, 13/1/2015
           Προς
• Την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων
• Το Δήμο Χανίων
Κοινοποίηση
• ΜΜΕ
• Εκπαιδευτικούς ΠΕ Χανίων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 7/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

symboylio-epikrateiaς
Τι θα λάβει υπόψη του το ΣτΕ για την επαναφορά ή όχι του 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο
Η κρίσιμη ερμηνεία της ευρωπαϊκής οδηγίας και η σύγκριση με το εργατικό δίκαιο θα καθορίσουν αν θα επανέλθουν τα δώρα στους δημοσίους υπαλλήλους, με...
Τι θα λάβει υπόψη του το ΣτΕ για την επαναφορά ή όχι του 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο
Aircondition
Ανακαλούνται 1,7 εκατ. κλιματιστικά Midea – Κίνδυνος από ανάπτυξη επικίνδυνων βακτηρίων και μούχλας
Η Midea ανακαλεί 1,7 εκατ. κλιματιστικά λόγω κινδύνου για την υγεία από συσσώρευση μούχλας – Ποια μοντέλα επηρεάζονται, τι πρέπει να κάνουν οι...
Ανακαλούνται 1,7 εκατ. κλιματιστικά Midea – Κίνδυνος από ανάπτυξη επικίνδυνων βακτηρίων και μούχλας
mitsotakis
Μητσοτάκης: Νέες παρεμβάσεις σε Πανεπιστήμια και σχολεία - Έμφαση στην αξιολόγηση
Από τη θωράκιση των ΑΕΙ απέναντι στη βία έως την εκτεταμένη ανακαίνιση σχολείων και τη νομοθεσία για τις παραβατικές συμπεριφορές
Μητσοτάκης: Νέες παρεμβάσεις σε Πανεπιστήμια και σχολεία - Έμφαση στην αξιολόγηση
kyriakosmitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Για να αλλάξει πραγματικά το Δημόσιο, χρειάζεται μέτρηση, αξιολόγηση και συνέπεια.
Κυριάκος Μητσοτάκης-υπάλληλoι δημοσίου: Λιγότερο από 1 στους 10 αξιολογήθηκαν ως υψηλής απόδοσης
Κυριάκος Μητσοτάκης: Για να αλλάξει πραγματικά το Δημόσιο, χρειάζεται μέτρηση, αξιολόγηση και συνέπεια.