Thumbnail
ΘΕΜΑ: «Ανακοίνωση του Συλλόγου Δ-Ν Σύρου-Τήνου-Μυκόνου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας»

Στις 5 /11 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το Π.Δ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ενώ ήδη το Υπουργείο με εγκύκλιο του προχωρά σε γενίκευση του θεσμού της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με πρώτο βήμα τα “επιμορφωτικά σεμινάρια” των στελεχών εκπαίδευσης, οι ημερομηνίες των οποίων έχουν ήδη ανακοινωθεί. Μαζί με την εξωτερική αξιολόγηση που θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠΠΔΕ) διαμορφώνουν ίσως το πιο αυστηρό πλέγμα γραφειοκρατικού – εξουσιαστικού ελέγχου της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών σε ολόκληρη την Ευρώπη.

 

Στη σημερινή συγκυρία των απολύσεων στο δημόσιο τομέα και της πλήρους αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, η πολυεπίπεδη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας (εξατομικευμένη, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση) στοχεύει στην επίτευξη των μνημονιακών δημοσιονομικών στόχων για μείωση της απασχόλησης και των κοινωνικών δαπανών, στην πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στο νέο σχολείο της αγοράς και της κατάρτισης και στη μετατόπιση των ευθυνών για την εκπαιδευτική κρίση από την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική στους μεμονωμένους εκπαιδευτικούς, τη σχολική μονάδα και τους ίδιους τους μαθητές.

Διαμέσου των διάφορων αξιολογήσεων επιχειρούν : 

α. Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς, με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο -βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Επομένως, όπως και με την αξιολόγηση των μαθητών θεωρείται δεδομένος από τα πριν, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά. 

β. Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία, η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, η εκπαιδευτική πολυτυπία και ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν τη θεσμική επιβίωση τους, συχνά εις βάρος των υπόλοιπων σχολείων, υιοθετώντας, αναπόφευκτα, πρακτικές της αγοράς και της διαφημιστικής προβολής. 

γ. Να χειραγωγήσουν και να ελέγξουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία μετατρέποντας την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων. Με αυτό τον τρόπο, θα εντατικοποιηθεί η πολιτικός και ιδεολογικός έλεγχος του σχολείου και των εκπαιδευτικών από το κράτος σε πολύ πιο αυταρχική και συντηρητική κατεύθυνση. Πίσω από τη φαινομενική ρητορική της καινοτομίας και των ποικιλώνυμων ευρωπαϊκών προγραμμάτων κρύβεται ο παλαιός καλός επιθεωρητισμός, όχι πλέον μόνο της στείρας εθνικοφροσύνης, αλλά και του δογματισμού της αγοράς και της επιχειρηματικότητας. Η διδακτική της “επίδειξης και του φαίνεσθαι” κάτω από την πίεση του ανταγωνισμού και του κρατικού ελέγχου θα υποβαθμίσουν την ανάγκη της κριτικής από τη μεριά των εκπαιδευτικών του περιεχομένου και των πολιτικών στοχεύσεων των διάφορων προγραμμάτων .

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας εντάσσονται λειτουργικά στη ενιαία επίθεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο. Η ακύρωση των αξιολογικών διαδικασιών στην πράξη είναι για μας μέρος του αγώνα μας για την υπεράσπιση των κοινωνικών και μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων.

α. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις απόρριψης του προγράμματος της αυτοαξιολόγησης, όπως και τρία χρόνια πριν.

β. Ο σύλλογος μας θα καλέσει σε συνάντηση για το ζήτημα της αξιολόγησης τόσο τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, όσο και τους σχολικούς συμβούλους.

β. Καμιά συμμετοχή στα “σεμινάρια” του επιθεωρητισμού. Δηλώνουμε ότι θα συντονίσουμε μαζικά τη δράση μας, μαζί με τους συναδέλφους μας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για την ακύρωσή τους στην πράξη.


Ο Πρόεδρος

Γιώργος Καλημερίδης

Η  Γραμματέας

  Λίτσα  Παππά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio paideias
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)
Σύμφωνα με το  Υπουργείο Παιδείας τα συνολικά κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται σε 2.785 και 2.907 στη Δευτεροβάθμια...
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)
μαθητες επί χουντας
Δικτατορία και Σχολείο: Οι αποκαλύψεις ενός σχολικού αρχείου
Η παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζει την περίοδο της δικτατορίας (1967-74) στη χώρα μας αξιοποιώντας το σχολικό αρχείο. Ειδικότερα επιχειρεί να...
Δικτατορία και Σχολείο: Οι αποκαλύψεις ενός σχολικού αρχείου
συνελευση φοιτητεσ
ΑΕΙ: Τι προτείνουν πανεπιστημιακοί για τους φοιτητές - Και «έξυπνη κάρτα» για σίτιση-στέγαση
Ζητούν και προκήρυξη θέσεων μονίμων στελεχών στα Κέντρα Ψυχολογικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης
ΑΕΙ: Τι προτείνουν πανεπιστημιακοί για τους φοιτητές - Και «έξυπνη κάρτα» για σίτιση-στέγαση