Thumbnail
Οι δηλώσεις συμμετοχής είναι έως 15 Νοεμβρίου

Ενημερωτικό Έρευνας

Αγαπητέ γονέα,

Με αυτή την επιστολή ζητάμε τη συμμετοχή παιδιών σε έρευνα για την πολυαισθητηριακή λειτουργία παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). 

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη» του Πανεπιστημίου Αθηνών, μελετάμε την οπτικοακουστική ενοποίηση σε άτομα με ΔΑΦ. Σύμφωνα με έρευνες από τη διεθνή βιβλιογραφία, υπάρχουν ενδείξεις άτυπης επεξεργασίας οπτικοακουστικών συμβάντων από άτομα με ΔΑΦ. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί αν υπάρχουν ελλείμματα και ποια ακριβώς είναι αυτά, λόγω αντικρουόμενων ευρημάτων. Η αβεβαιότητα αυτή αντανακλάται στο διαγνωστικό και στατιστικό εγχειρίδιο (DSM) της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρίας, όπου η μη τυπική αισθητηριακή επεξεργασία αποτελούσε χαρακτηριστικό των ατόμων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές μέχρι και το DSM-II, αφαιρέθηκε στα DSM-ΙΙΙ και DSM-ΙV και επανήλθε στο DSM-V στις ΔΑΦ. 

Επειδή η πολυαισθητηριακή ενοποίηση είναι πολύ σημαντική για την ομαλή γνωστική ανάπτυξη έχουμε σχεδιάσει μία ερευνητική διαδικασία για να διερευνήσουμε συστηματικά τις χρονικές παραμέτρους της ενοποίησης. 

Στην ερευνητική διαδικασία κάθε παιδί θα συμμετάσχει σε δύο δραστηριότητες μέγιστης διάρκειας 5 λεπτών η κάθε μία. Και στις δύο δραστηριότητες θα παρουσιάζονται σε οθόνη υπολογιστή κάποια ζώα σε μορφή κινουμένων σχεδίων (είτε οπτικά, είτε ακουστικά, είτε οπτικοακουστικά). Το παιδί θα αποκρίνεται πατώντας πλήκτρα σύμφωνα με τις οδηγίες που θα λάβει. Η ερευνήτρια θα είναι μαζί με τον συμμετέχοντα για καθοδήγηση και υποστήριξη. Επίσης, με την βοήθεια του γονέα, θα ληφθεί ένα σύντομο ιστορικό σχετικά με τη διάγνωση και τις γενικές δεξιότητες του παιδιού, διάρκειας 10 λεπτών.

Ως προς τα δεδομένα της έρευνας θα τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια και δεν θα υπάρξει καμία ονομαστική αναφορά στα άτομα που θα συμμετάσχουν. Μετά την επεξεργασία των δεδομένων οι γονείς θα μπορούν να ενημερωθούν σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας. Για περαιτέρω πληροφορίες ή απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας με e-mail στο [email protected]  ή στο [email protected].

Αργυρώ Βατάκη
Ερευνήτρια στο Cognitive Systems Research Institute (CSRI)
Συνεργαζόμενη καθηγήτρια στο ΠΜΣ. «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη»
www.argirovatakis.com
[email protected]

Βενετία Μπακιρτζή
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΜΔΔΕ «Ρόζα Ιμβριώτη»
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο ΠΜΣ. «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη»
[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dypa
ήμερα είναι η ημέρα της πληρωμής για το δώρο Χριστουγέννων ΔΥΠΑ - Ποιοι πρέπει να δηλώσουν παρουσία
Για αναλυτικές οδηγίες και επιπλέον διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τον επίσημο ιστότοπο της ΔΥΠΑ, όπου αναρτώνται συνεχώς...
ήμερα είναι η ημέρα της πληρωμής για το δώρο Χριστουγέννων ΔΥΠΑ - Ποιοι πρέπει να δηλώσουν παρουσία
seismos
Σεισμός στην Πάτρα σήμερα το πρωί
Σύμφωνα με τα πρώτα σεισμολογικά δεδομένα, ο σεισμός είχε μέγεθος 3,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ και σημειώθηκε σε απόσταση 79 χιλιομέτρων...
Σεισμός στην Πάτρα σήμερα το πρωί
τεχνητη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Το τέλος της εργασίας ή η γέννηση επαγγελμάτων επιστημονικής φαντασίας;
Από τον «φύλακα-άγγελο» των servers μέχρι τον ψυχολόγο των ρομποταξί: Αυτές είναι οι νέες θέσεις εργασίας που πληρώνουν χρυσάφι
Τεχνητή Νοημοσύνη: Το τέλος της εργασίας ή η γέννηση επαγγελμάτων επιστημονικής φαντασίας;
τετράδιο
Πειθαρχικά και απεργία-αποχή: “Αιτία πολέμου” το νέο πλαίσιο – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με ερωταπαντήσεις
Επικαιροποιημένες ερωτήσεις-απαντήσεις για την απεργία-αποχή και τα πειθαρχικά – Παρέμβαση ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για το νέο πειθαρχικό
Πειθαρχικά και απεργία-αποχή: “Αιτία πολέμου” το νέο πλαίσιο – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με ερωταπαντήσεις