Thumbnail
Αριθμός σχολικών μονάδων - προϋπολογισμός 2014

Στον πρώτο πίνακα γίνεται μια καταγραφή  των σχολικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες  και τύπους της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην  Ελλάδα με συγκρίσιμα τα  έτη  2000-2009-2012. Ο αριθμός μείωσης των σχολικών μονάδων είναι σημαντικά τραγικός και  φτάνει στις 1884 καταργήσεις σχολείων  από το 2000 ως το 2012. Οι καταργήσεις του 2013 δεν έχουν καταγραφεί ακόμα. Προβλέπονται όμως στον προϋπολογισμό του 2014 καταργήσεις κι άλλων 1676 σχολικών μονάδων, αποδιδόμενες στη νεογλώσσα του μνημονίου ως «συγχωνεύσεις». Με απλά λόγια επιδιώκουν να απομείνουν καμιά 10.000 νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, γενικά και τεχνολογικά λύκεια (εσπερινά και ημερήσια) για 1.500.000 μαθητές σε μια χώρα των 11.000.000.

Ο αριθμός κατάργησης των σχολικών μονάδων που προβλέπεται ως μνημονιακή υποχρέωση για το 2014 είναι ίσος σχεδόν με τις καταργήσεις σχολικών μονάδων μιας ολόκληρης δεκαετίας.

Οι νέες επιδιωκόμενες καταργήσεις δε συμβαδίζουν με το ρυθμό μείωσης των γεννήσεων που ξεκίνησαν να καταγράφονται ως μειωμένες το 2012.

Όποιες λοιπόν μειώσεις  μαθητικού πληθυσμού προκύψουν θα καταγραφούν στα σχολειά και συγκεκριμένα στα νηπιαγωγεία μετά το 2017.

Αποκλείεται 1.500.000 μαθητές, να γίνουν 1.000.000 μέσα σε 3 χρόνια.

Για την ακρίβεια θα είναι 1.490.000 χωρίς την προσμέτρηση των παιδιών των μεταναστών που προσέρχονται και θα εξακολουθούν να προσέρχονται στη χώρα.

Τελείως αναντίστοιχα όμως και αδικαιολόγητα θα καταργηθεί 1 σχολείο ανά 7.

Με τη σημερινή κατάσταση αναλογεί 1 σχολική μονάδα  ανά 850 κατοίκους. Με τις επιδιωκόμενες καταργήσεις θα αντιστοιχεί 1 σχολείο ανά 977 κατοίκους.

Καταλήγοντας, οι πρόσφατες καταργήσεις σχολικών μονάδων του

2010-11  υπερκαλύπτουν την πιθανή μελλοντική μείωση των γεννήσεων ή την αύξηση της βρεφικής θνησιμότητας λόγω των τραγικών εξελίξεων στην υγεία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

5624

5426

5164

ΔΗΜΟΤΙΚΑ

5708

5008

4296

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

1760

1860

1725

ΛΥΚΕΙΑ

1196

1265

1242

ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ΛΥΚΕΙΑ ΥΠΕΠΘ

522

503

499

ΣΥΝΟΛΟ

14810

14062

12926

   

 

ΤΥΠΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

2000/01

2012/13

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

5624

5164

-460

ΔΗΜΟΤΙΚΑ

5708

4296

-1.482

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

1760

1725

-35

ΛΥΚΕΙΑ

1196

1242

46

ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ΛΥΚΕΙΑ ΥΠΕΠΘ

522

499

-23

 

14810

12926

-1884

    

ΤΥΠΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

2009/10

2012/13

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

5426

5164

-262

ΔΗΜΟΤΙΚΑ

5008

4296

-712

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

1860

1725

-135

ΛΥΚΕΙΑ

1265

1242

-23

ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ΛΥΚΕΙΑ ΥΠΕΠΘ

503

499

-4

 

14062

12926

-1136

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φυσικός Βαρβακείου για το θέμα της Φυσικής των Πανελληνίων: Eάν ο Π. Πολάκης δεν ανακαλέσει θα κινηθώ νομικά

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aithousa-taksi-sxoleio
Εξετάσεις Πιστοποίησης Αποφοίτων Μεταλυκειακού Έτους: Τα εξεταστικά κέντρα
Το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης Αποφοίτων Μεταλυκειακού Έτους
Εξετάσεις Πιστοποίησης Αποφοίτων Μεταλυκειακού Έτους: Τα εξεταστικά κέντρα
Αγάπη
Έχετε αναρωτηθεί γιατί φιλιόμαστε; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
Ενώ τα έθιμα γύρω από το φιλί διαφέρουν ευρέως από πολιτισμό σε πολιτισμό, παραμένει μια καθολική μορφή ανθρώπινης συμπεριφοράς που ξεπερνά τα...
Έχετε αναρωτηθεί γιατί φιλιόμαστε; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση